بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر
سرخط خبرها

سود هنگفت بارسلونا از جام جهانی ۲۰۲۰

  • کد خبر: ۱۳۴۶۳۸
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
سود هنگفت بارسلونا از جام جهانی ۲۰۲۰
کاتالان‌ها، رکورددار بیشترین تعداد بازیکن در قطر هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیفا به‌صورت رسمی جزئیات برنامه خود از سودی را که باشگاه‌ها از حضور بازیکنانشان در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند برد، تأیید و اعلام کرد در مجموع مبلغ ۲۰۹ میلیون دلار برای این کار کنار گذاشته شده است. این طرح به‌منزله پرداخت ۱۰ هزار دلار توسط فیفا به باشگاه‌های مربوط به‌ازای هر روز حضور یک بازیکن در تیم‌ملی کشورش در جریان مسابقات جام‌جهانی و در طول دوره آماده‌سازی رسمی است.

بر این اساس، هرچه تعداد بازیکنان ملی‌پوش یک باشگاه بیشتر باشد و اینکه هر یک از آن‌ها تا چه مرحله‌ای از بیست‌ودومین دوره مسابقات جام‌جهانی پیش خواهند رفت، مبلغ نهایی را که یک باشگاه می‌تواند دریافت کند، تعیین می‌کند. هر باشگاهی که بازیکن ملی‌پوش خود را در دو سال قبل از جام‌جهانی به خدمت گرفته باشد، واجد شرایط دریافت پاداش روزانه از فیفا بابت حضور بازیکنانش در این تورنمنت خواهد بود.

فیفا اعلام کرده است که باشگاه‌ها دراین‌زمینه برای اولین‌بار می‌توانند ادعای دریافت پاداش حضور بازیکنانشان در جام‌جهانی را به‌صورت دیجیتال به این نهاد بفرستند. در بین همه باشگاه‌های جهان، بارسلونای اسپانیا بیشترین بازیکن را در تیم‌های ملی حاضر در جام‌جهانی دارد. درحالی‌که کاتالان‌ها در یکی‌دو فصل گذشته با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، این موضوع می‌تواند به وضعیت مالی آن‌ها کمک کند.

بارسا رکورددار بیشترین بازیکن در جام‌جهانی

حضور شانزده بازیکن از تیم مردان بارسا در جام‌جهانی ۲۰۲۲، رقم چشمگیر و به‌معنای رکورد خاص بارساست که در ادوار مختلف جام‌جهانی سابقه نداشته است. در این میان، هفت بازیکن برای تیم‌ملی اسپانیا به میدان خواهند رفت. جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، چهارده بازیکن از بارسلونا در ترکیب تیم‌های ملی حضور داشتند که از تعداد بازیکنان کاتالان که در سال ۲۰۱۰ به آفریقای‌جنوبی رفتند، بیشتر بود.

شانزده بازیکن کاتالان‌ها که در معتبرترین تورنمنت فوتبال کره‌زمین شرکت خواهند کرد، در هشت تیم‌ملی حضور دارند. رافینیا با برزیل، روبرت لواندوفسکی با لهستان، آندریاس کریستنسن با دانمارک، رونالد آرائوخو با اروگوئه، مارک آندره تراشتگن با آلمان، ژول کونده و عثمان دمبله با فرانسه، فرنکی دی‌یونگ و ممفیس دیپای با هلند و درنهایت اریک گارسیا، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، پدری گونزالس، گاوی، فران تورس و آنسو فاتی با تیم‌ملی اسپانیا در جام‌جهانی حضور خواهند داشت.

درآمد میلیونی در جیب لاپورتا

با اعلام فهرست تیم‌ملی اسپانیا از سوی لوئیس انریکه هفت ملی‌پوش از بارسلونا هستند که علاوه بر حضور، درآمدزایی خوبی برای بارسلونا خواهند داشت؛ درآمدی که در وضعیت بحران اقتصادی این باشگاه بسیار خوشایند است. بنا بر گزارش‌ها، بارسلونا برای حضور هر بازیکن در هر بازی جام‌جهانی ۸ هزارو ۵۰۰ یورو دریافت خواهد کرد که فارغ از نتایج تیم‌ها فقط در دیدار‌های مرحله گروهی در مجموع ۲ میلیون‌و ۷۵۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد. باشگاه کاتالان اکنون بیشترین سهم را در فوتبال دارد. پس از آن‌ها منچسترسیتی با پانزده بازیکن و رئال‌مادرید با سیزده نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

تحریم‌ها برای باشگاه‌های ایرانی دور زده می‌شود؟

درحالی‌که تیم‌های بزرگ دنیا از حضور در تورنمنت‌های مختلف سود خوبی می‌برند، در سال‌های گذشته باشگاه‌های کشورمان به‌دلیل تحریم‌های مالی نتوانسته‌اند از این درآمد‌ها به‌راحتی استفاده کنند. فوتبال ایران مبلغ هنگفتی در فیفا به‌صورت بلوکه‌شده دارد و نمی‌تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل این شائبه پیش می‌آید که ممکن است بازهم پاداش ویژه باشگاه‌ها بابت داشتن بازیکن در جام‌جهانی برای تیم‌های ایرانی بلوکه شود و قابل‌استفاده نباشد.

اما فیفا اعلام کرده است که باشگاه‌ها دراین‌باره برای اولین‌بار می‌توانند ادعای دریافت پاداش حضور بازیکنانشان در جام‌جهانی را به‌صورت دیجیتال به این نهاد ارسال کنند و از راه‌های دیگر به پولشان برسند. البته جزئیات این طرح اعلام نشده است و باید دید دراین‌باره چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، اما بازهم باشگاه‌های ایرانی می‌توانند امیدوار باشند که جایزه حضور بازیکنانشان در جام‌جهانی قطر، این‌بار به دستشان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->