انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

«دوربین مخفی» شبکه نسیم در «چهار شگفت‌انگیز»

  • کد خبر: ۱۳۴۷۸۶
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
«دوربین مخفی» شبکه نسیم در «چهار شگفت‌انگیز»
رئالیتی‌شوی «چهار شگفت‌انگیز» این روز‌ها از شبکه نسیم در حال پخش است. این برنامه‌های سرگرم‌کننده با دوربین مخفی، یک رقابت دوستانه را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تلویزیون این روز‌ها به سراغِ ساخت برنامه‌هایی با سبکِ جدید رفته‌است؛ یکی از آن‌ها رئالیتی‌شویِ «چهار شگفت‌انگیز» نام دارد. کاری که حسام نام‌آور، سید سالار میرکریمی، صالح سلامت و مهرداد جوانمردی بازیگرانِ جوانش، هر بار سراغِ موضوعی اجتماعی می‌روند.

همین چند وقتِ پیش، «نسیما» دوربین مخفی شبکه نسیم بود که با روز قدس و چند مناسبت دیگر مثلِ نمایشگاه کتاب شروع کرد و به موضوع ازدواج رسید. اتفاقاتِ در پیاده‌روی اربعین هم در نوعِ خودش جالب بود. حالا این بار این شبکه تلویزیونی، دوربین مخفی خود را در اختیار یک رئالیتی‌شوی جالب قرار داده که در دنیای برنامه‌سازی از این قالب بیشتر استقبال می‌شود.

همان سبک‌ِ برنامه‌سازی که شبکه سه بیشتر در درونِ‌تلویزیون به سراغش رفت و حالا در بسیاری از شبکه‌ها نمونه‌اش را می‌بینیم. البته برخی به کپی‌کاری نعل به نعل روی آوردند و برخی هم خواستند از خلاقیت و نوآوری‌شان بهره ببرند. تا این‌جای کار می‌توان در «چهار شگفت‌انگیز» این موضوع را دید؛ اما برای جذبِ بیشتر و سرگرمی‌سازی بهتر، به سراغِ موضوعات پرچالش‌تر در دوربین مخفی می‌رود.

موضوعِ ازدواج و خواستگاری و معرفی غذا و خیلی از اتفاقاتِ دیگر مهم‌اند؛ چرا که با سبک زندگی و خرده فرهنگ‌های ما سروکار دارد. اما حتماً این دوربین باید میانِ کودکان و اتفاقاتِ پیرامون‌شان، نوجوان و جوان و نسل‌های امروزی برود تا رقابت‌ها و چالش‌ها جذاب‌تر شوند.

حتماً مخاطبینی که بیننده این رئالیتی‌شو بوده‌اند؛ چهار بازیگری را می‌بینند که با شکل و شمایل مختلف، هر بار با دوربین مخفی به سراغِ‌یک موضوع اجتماعی می‌روند؛ مثلاً خواستگاری یا کمک به خواستگاری از پیرمرد‌های پارک یا دیگر مردم استفاده می‌کنند.

اما این رئالیتی‌شو به دنبال مسابقه نیست و یک رقابت دوستانه را تدارک دیده تا ببیند مردم با اتفاقات چگونه برخورد می‌کنند. مثلاً در مواجهه با معرفی غذا، چه نظری دارند؛ هرچه هست مخاطب شاهدِ کل‌کل‌های چهارگانه‌ای است که مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

رئالیتی‌شو‌ها در جهان بسیار با اهمیت‌اند و در بسیاری از تلنت‌ها هم از این قالب بهره‌برداری می‌شود، اما در ایران و صداوسیمای جمهوری اسلامی، بسیاری در اول راه‌اند. روندی که حتی در VOD‌ها هم به شکل جدّی پیش می‌رود. سبک نوینی که در «چهار شگفت‌انگیز» شبکه نسیم تا «مامان‌ها» شبکه سه دنبال می‌شود. اینجا هدف طنز و سرگرمی سالم است و زیرلایه‌های طنز دارد و البته به بینندگانش آموزش می‌دهد. در «مامان‌ها» هم هدف فرزندآوری و سبک زندگی مادران را نشان می‌دهد. یا خیلی از موارد دیگر.

یکی از نکاتِ‌جالب در همین رئالیتی‌شو می‌تواند همان نکته معرفی غذا‌ها باشد که در کنار نشان دادن خرده فرهنگ‌ها می‌تواند یک هشداری به مخاطب باشد که فریبِ برخی بلاگر‌ها و فالوورباز‌ها را در فضای‌مجازی نخورند که برای تبلیغ یکسری غذا‌های خارجی چندین میلیارد پول می‌گیرند؛ نمونه‌ها و مصادیق آن بارز است. تجربه ثابت کرده هم این غذا‌ها خوشمزه نیستند و بالا بردن رنگ و لعابِ این تبلیغات توسط بلاگر‌ها باعث شده مردم به سمت این غذا‌ها بروند؛ در حالی‌که ساختِ چنین برنامه‌هایی می‌تواند به تدام سبک زندگی ایرانی و توجه به خرده فرهنگ‌هایمان کمک کند.

رئالیتی شوی «چهار شگفت‌انگیز» به تهیه‌کنندگی مسعود شریعت‌نیا و کارگردانی سینا دوراندیشان شنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه نسیم پخش می‌شود. «چهار شگفت‌انگیز» با شیوه‌ای جدید و متفاوت از دوربین مخفی سعی در به چالش کشیدن مفاهیم و موضوعات روز جامعه را دارد.

بازیگران این برنامه حسام نام‌آور، سید سالار میرکریمی، صالح سلامت و مهرداد جوانمردی است. فصل اول برنامه در قالب ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به صورت آیتم‌های مسابقه‌ای و رقابتی طراحی و اجرا شده است و چهار بازیگر آن در موقعیت‌های متعدد و متفاوت با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->