رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امید بخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه گندم در خراسان رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟
سرخط خبرها

باند‌های قاچاق پوشاک رصد می‌شوند

  • کد خبر: ۱۳۵۱۹۱
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
باند‌های قاچاق پوشاک رصد می‌شوند
مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستادمبارزه گفت: شبکه باندهای قاچاق پوشاک به کشور از طریق قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال شناسایی است و به زودی ضربه مهلکی به این باندهای مسافری و روزانه خواهد خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، یاسر سوادکوهی، مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: کالا‌های که از طریق مسافری اعم از مرز هوایی و زمینی وارد کشور می‌شوند بدون شک سرشبکه‌های این کالا‌ها مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: سر شبکه باند‌های قاچاق پوشاک به کشور از طریق قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال شناسایی است و به زودی ضربه مهلکی به این باند‌های مسافری و روزانه خواهد خورد.

مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: موضوع اعلام آمار قاچاق در کشور طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت می‌گیرد.

روش‌های مختلف قاچاق کالا

وی در ادامه افزود: برآورد حجم آمار قاچاق روش‌های مختلفی دارد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از روش عرضه و تقاضا استفاده می‌کند. سوادکوهی بیان داشت: رقم برآورد حجم قاچاق پوشاک در کشور طی سال ۹۶ به میزان ۲.۵ میلیارد دلار، سال ۹۷ به میزان ۱.۸ میلیارد دلار، سال ۹۸ به میزان ۶۷۲ میلیون دلار و سال ۹۹ به میزان ۱.۱ میلیارد دلار بود. وی با بیان اینکه آخرین بر آورد حجم قاچاق پوشاک در کشور طی سال ۹۹ صورت گرفته است، اذعان کرد: متأسفانه حجم قاچاق پوشاک در کشور طی سال ۹۹ نسبت به ۹۸ بر مدار افزایشی بوده است. مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در سال ۹۸ حجم قاچاق پوشاک در کشور کاهش یافت، گفت: عمده قاچاق پوشاک به کشور از طریق مسافری و پرواز‌های هوایی صورت می‌گرفت و مهمترین مبدا ورود کالای پوشاک قاچاق به ایران کشور ترکیه بود. وی با بیان اینکه خیلی از پرواز‌ها در کشور به دلیل وقوع بیماری کرونا لغو شد، افزود: کاهش تعداد پرواز‌ها و همینطور انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوشبختانه دستاورد‌های خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق پوشاک در مملکت حاصل شد.

سوادکوهی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق پوشاک فقط در سطح عرضه نیست چراکه به طور کلی در حوزه پوشاک پنج مرحله یعنی در مبادی ورودی، مسیر حمل و نقل، محل دپو و انبارش، فضای مجازی و سطح عرضه نیز طرح اجرا می‌شود. وی در ادامه یادآور شد: اجرای طرح‌های مختلف در حوزه پوشاک همچنان به قوت خود باقیست و با قاچاقچیان و متخلفان در این عرصه به شدت برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->