سرخط خبرها

فعالیت ۲۲ سالن مطالعه خصوصی در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۵۹۱۶
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
فعالیت ۲۲ سالن مطالعه خصوصی در مشهد
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به فعالیت ۲۲ سالن مطالعه خصوصی در مشهد گفت: با توجه به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی و کمبود فضای کتابخانه‌ای، سالن‌های مطالعه نیاز دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگرانی را که صرفا به دنبال فضای برا مطالعه می‌باشند برآورده می‌سازد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به فعالیت ۲۲ سالن مطالعه خصوصی در مشهد گفت: اکنون  تعداد سالن‌های مطالعه دارای مجوز در سطح استان خراسان رضوی شامل ۳ سالن مطالعه در شهرستان تربت حیدریه، یک سالن مطالعه در  سبزوار، یک سالن مطالعه در تربت جام، یک سالن مطالعه در نیشابور و ۲۲ سالن مطالعه در مشهد در حال ارائه خدمات هستند.

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان در بیان امکانات این سالن‌ها توضیح داد: از جمله امکانات این سالن‌ها می‌توان به زیربنای ۱۲۰ مترمربع مفید، درب ورودی مستقل، وجود سیستم مناسب گرمایش و سرمایش، تایید استحکام بنا از کارشناس رسمی دادگستری و ... اشاره کرد.

به باور سبزیان، با توجه به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی و کمبود فضای کتابخانه‌ای، سالن‌های مطالعه نیاز دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگرانی را که صرفا به دنبال فضای برای مطالعه هستند برآورده می‌سازد.

به گفته او شرایط عضویت و گروه سنی هر سالن مطالعه بستگی به سالن مطالعه دارد، اما بصورت کلی بیشتر مراجعین دانش آموزان، دانشجویان و محققین در گروه‌های سنی مختلف هستند.

 سبزیان درباره چگونگی ثبت درخواست و فعالیت این سالن‌ها افزود: طبق مصوبه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ادارت کل کتابخانه‌های عمومی هر استان، در پی مراجعه به سامانه ثبت درخواست توسط موسسان سالن‌های مطالعه، برای به بازدید از فضا و شرایط موجود اقدام می‌کند.

به گفته مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پس از بررسی‌های انجام شده طبق استاندارد‌های ارائه شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف اعم از عمران و امور کتابخانه‌ها هر استان و بررسی نهایی، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

وی در بیان فعالیت غیرمجاز سالن‍‌‌‌‌‌‌‌ های خصوصی کشور یادآور شد: طبق دستور العمل ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همه سالن‌های مطالعه باید از نهاد کتابخانه‌های عمومی مجوز فعالیت دریافت کنند. همچنین در زمینه تخلفات می‌توان بر اساس گزارشات مردمی اقدامات لازم را انجام داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->