زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعزام زائران به عتبات از ۹ ایستگاه پروازی

  • کد خبر: ۱۳۶۳۷۶
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
اعزام زائران به عتبات از ۹ ایستگاه پروازی
با گذشت یک سال از برقراری سفر هوایی عتبات، همچنان فقط از ۹ ایستگاه پروازی اعزام زائران به عراق در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سفرهای زیارتی به عتبات پس از شیوع کرونا ابتدا فقط به صورت هوایی برقرار شد و سازمان حج و زیارت در آن زمان سعی کرد تا با افزایش ایستگاه‌های پروازی سفر به عتبات از شهرهای مختلف را ممکن کند.

چرا سفر هوایی عتبات از همه استان‌ها برقرار نمی‌شود؟

به دلیل همکاری نکردن بسیاری از ایرلاین‌ها این امر محقق نشد و حتی در نوروز امسال که سفر زمینی هنوز برقرار نشده بود و زائران فقط به صورت هوایی امکان سفر به عراق را داشتند، عاشقان حسینی تنها از طریق هشت ایستگاه پروازی تهران، کرمان، مشهد، ساری، تبریز، اصفهان، شیراز و یزد و با ۶ شرکت هواپیمایی به زیارت عتبات مشرف شدند. 

هم‌اکنون که یک سال از برقراری سفرهای زیارتی به عتبات در ایام کرونا می‌گذرد، همچنان مشکل تأمین پرواز در بسیاری از استان‌ها وجود دارد و زائران برخی از شهرهای کشور به دلیل نبود پرواز مجبور هستند به استان‌های دارای پرواز به عتبات سفر کنند یا از طریق زمینی عازم زیارت کربلا شوند.

به گفته یکی از مدیران حج و زیارت استانی با وجود تلاش‌های صورت گرفته و مذاکرات با ایرلاین‌ها همچنان هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی حاضر نشده‌اند تا از برخی از استان‌ها حتی هفته‌ای یک پرواز داشته باشند و همین نپذیرفتن ایرلاین‌ها موجب شده تا سفر هوایی عتبات محدود به چند استان شود و زائران سایر استان‌ها مجبور شوند به صورت زمینی عازم عتبات شوند.

همچنین حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم‌اکنون با تلاش صورت گرفته در ۹ استان کشور پرواز مستقیم به عراق داریم، می‌گوید: در حال حاضر سفر هوایی عتبات از شهرهای تهران، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، تبریز، ساری، رشت و گرگان در حال انجام است و در تلاش هستیم بتوانیم این سفرها را از سایر شهرهای متقاضی سفر هوایی عتبات نیز برقرار کنیم.

این امر در حالی است که بسیاری از زائران عتبات به ویژه در استان‌های شرقی و دور از مرزهای زمینی ترجیح می‌دهند به صورت هوایی به عراق سفر کنند. اما به دلیل نبود پرواز مستقیم از شهر خود یا بالا بودن هزینه سفر و حتی مسافت زیاد امکان تشرف به عتبات را ندارند. 

البته اکنون بر اساس بررسی‌های خبرنگار فارس، بیش‌تر سفرهای عتبات به صورت زمینی در حال انجام است که در کنار نبود پرواز در برخی استان‌ها، بالا بودن هزینه سفر عتبات نیز در این امر مؤثر بوده است.

یکی از مدیران دفاتر زیارتی مجری اعزام زائران به عتبات با بیان اینکه در استان تهران با وجود اینکه بسته های زیارتی برای سفر هوایی عتبات به تعداد قابل توجهی وجود دارد، اما در بسیاری اوقات بسته سفرهای زمینی عتبات زودتر تکمیل می‌شود و همین امر نشان می‌دهد که بالا بودن هزینه سفر عتبات در ماه‌های اخیر موجب شده تا زائران امکان تأمین هزینه‌های این سفر معنوی را نداشته باشند.

تشرف زائران در جوار ضریح حرم امام حسین (ع) 

هم‌اکنون سفر عتبات از تهران به صورت هوایی از ۱۰ تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده که هزینه سفر زمینی به طور متوسط ۵ میلیون و ۵۰۰ است و در بسیاری از شهرهای مرزی نیز که تقاضا برای سفر عتبات بالاست، بسیاری از زائران به صورت زمینی عازم عراق می‌شوند.

 سفر هوایی عتبات از آذرماه سال گذشته به طور رسمی آغاز شد و اعزام زائران از ایستگاه پروازی تهران و پس از آن چند استان صورت گرفت. هم‌اکنون از ایستگاه پروازی تهران زائران استان‌های همجوار همچون البرز، همدان، قم، همدان، گیلان، مرکزی و سمنان به عتبات مشرف می‌شوند. اکنون با گذشت یک سال از برقراری سفر هوایی عتبات، اعزام زائران هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی برقرار است و در دور جدید اعزام‌ها، ظرفیت ۷۰ هزار نفری تا بیستم آذرماه برقرار شده است و متقاضیان سفر عتبات می‌توانند از طریق سایت عتبات یا مراجعه به دفاتر زیارتی به زیارت ارباب مشرف شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->