حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

کار سخت ملی‌پوشان ایران مقابل ولز؛ ببر و امیدوار بمان!

  • کد خبر: ۱۳۶۴۱۷
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کار سخت ملی‌پوشان ایران مقابل ولز؛ ببر و امیدوار بمان!
تیم ملی برای ماندن در جام جهانی محکوم به شکست ولز در بازی فرداست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شکست در اولین بازی هیچ‌گاه حکم به حذف تیمی نداده و پیروزی در آن نیز هرگز جواز صعود به مرحله بعد را امضا نکرده است. چنان‌که تیم شایسته ایران در سال ۲۰۱۸ نیز باوجود پیروزی در بازی اول با بدشانسی محض از رسیدن به جمع شانزده تیم برتر بازماند.

تیم‌ملی در اولین گام در جام ۲۲ با نمایشی دور از انتظار و نتیجه‌ای عجیب مقابل یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی، سنگین‌ترین شکستش در تاریخ جام‌جهانی را متحمل شد. این اتفاق یعنی شکست در دور اول، برای آرژانتین، یکی از شانس‌های کسب قهرمانی، نیز مقابل عربستان رخ داد. همچنین آلمانی‌ها دیشب مغلوب ژاپن شدند.

اما به روایت آمار و ارقام، شکست در بازی اول نه‌تن‌ها هیچ تیمی را از صعود محروم نکرده، بلکه در برخی موارد صعود و حتی قهرمانی در تورنمنت را در پی داشته است. تیم‌ملی کشورمان درحالی فردا به دیدار ولز می‌رود که در صورت تکرار عملکرد بازیکنان در نیمه دوم بازی با انگلیس و انجام چند تغییر تاکتیکی، هنوز شانس صعود خواهیم داشت.

جام‌جهانی مثل بازی پلی‌استیشن نیست

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی ایران، در حاشیه تمرین دیروز مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: در درجه اول دوباره تشکر می‌کنم از حمایت‌های شما. ما هیچ‌وقت علاقه نداریم داخل زمین باشیم و افتخاری برای هواداران کسب نکنیم، ولی نتیجه‌ای که به دست آمد، بدون‌شک باعث می‌شود که از آن یاد بگیریم.

کی‌روش در ادامه گفت: مطمئنم که بیشتر مردم می‌دانند که این بازیکنان در طول سال‌ها باعث شادی مردم شده‌اند. دشمن ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکزمان را بر هم بزنند. کسانی که فکر می‌کنند انجام بازی‌های جام‌جهانی مقابل انگلیس یا پرتغال و درمجموع بازی در جام‌جهانی مثل بازی پلی‌استیشن است، باید بدانند حضور در مسابقات با این سطح مسئولیت بزرگی دارد.

قضاوت اسکوبار در بازی با ولز

کمیته داوران فیفا برای تقابل تیم‌های ملی ایران و ولز به سراغ انتخاب داوری جوان و جویای‌نام رفته و قرار است ماریو اسکوبار از کشور گواتمالا تقابل شاگردان کی‌روش و پیج را قضاوت کند. اسکوبار سی‌وشش‌ساله نخستین‌بار است که در جام‌جهانی شانس قضاوت به دست آورده و امیدوار است که بتواند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

ماریو اسکوبار پیش‌تر مسابقه فینال منطقه کونکاکاف بین تیم‌های ملی مکزیک و آمریکا را در سال ۲۰۱۹ قضاوت کرده بود. او همچنین در جام‌جهانی کمتر از هفده سال که در سال ۲۰۱۹ به میزبانی کشور برزیل برگزار شد، حضور داشت و حالا باید در مصاف تیم‌های ملی ایران و ولز، اولین قضاوتش در جام‌جهانی را تجربه کند. کالب ولز از ترینیدادوتوباگو و خوان کارلوس مورا از کاستاریکا کمک‌های اسکوبار هستند.

دروازه‌بان؛ سؤال بزرگ ترکیب تیم‌ملی

به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش با توجه به غیبت علیرضا بیرانوند در دیدار مقابل تیم‌ملی ولز، نیم‌نگاهی به وضعیت امیر عابدزاده دارد تا بلکه از این دروازه‌بان باتجربه در خط دروازه ایران استفاده کند. اکنون حسین حسینی پس از دریافت شش گل مقابل تیم‌ملی انگلیس در وضعیت روحی خوبی به‌سر نمی‌برد و بعید به نظر می‌رسد که دوباره کی‌روش بخواهد درباره این دروازه‌بان باتجربه ریسک کند و همین مسئله شانس امیر عابدزاده را بالاتر می‌برد. البته که پیام نیازمند هم به‌عنوان دروازه‌بان چهارم در اردوی تیم‌ملی حضور دارد، اما با توجه به تجربه بیشتر عابدزاده، او شانس بیشتری برای حضور مقابل ولز دارد. باید دید کی‌روش برای مهم‌ترین نقطه ترکیب تیم‌ملی چه کسی را انتخاب می‌کند.

شادابی؛ حرف اول آخرین تمرین تیم‌ملی

تیم‌ملی امروز آخرین تمرینش را پیش از بازی با ولز انجام می‌دهد؛ تمرینی سبک که معمولا ۴۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و این در حالی است که ملی‌پوشان دیروز زیر نظر کی‌روش تمرینی خوب و کامل را انجام دادند. در بیست دقیقه ابتدای تمرین که به خبرنگاران اجازه حضور داده شد، آنچه در تمرین ملی‌پوشان دیده شد، نشاط و شادابی بود و به نظر می‌رسد تیم از لحاظ روحی آماده بازی با ولز است.

در این تمرین به‌جز علیرضا بیرانوند که در دیدار با انگلیس از ناحیه بینی مصدوم شد، دیگربازیکنان حضور داشتند. کارلوس کی‌روش در شروع تمرین بازیکنان را گرد هم آورد و دقایقی برای شاگردانش صحبت کرد. هشت بازیکن شامل آزمون، محمدی، پورعلی‌گنجی، نوراللهی، طارمی، محرمی، حاج‌صفی و حسینی تنیس‌فوتبال بازی کردند.

سه دروازه‌بان زیر نظر الکساندر لوپز به تمرین پرداختند و بقیه بازیکنان در بخش دیگری مراحل گرم‌کردن بدنشان را پشت سر گذاشتند. در تمرین تنیس‌فوتبال طارمی و آزمون، دو مهاجم برجسته تیم‌ملی، در یک تیم حضور داشتند و همراه با نوراللهی و محرمی توانستند تیم حاج‌صفی، پورعلی‌گنجی، حسینی و محمدی را شکست دهند. کارلوس کی‌روش در اواخر تمرین درباره اتفاقات بازی با انگلیس و وقایع چند روز گذشته صحبت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->