اینستاگرام علت حذف پست‌های مربوط به شهید قاسم سلیمانی را تشریح کرد

  • کد خبر: ۱۳۶۵۴
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
اینستاگرام علت حذف پست‌های مربوط به شهید قاسم سلیمانی را تشریح کرد
شبکه اجتماعی فیسبوک در ارتباط با علت حذف برخی از پست‌های مربوط به  شهادت شدن قاسم سلیمانی از سوی مقام‌های ایرانی را تشریح کرده و گفته موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است که شامل قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن هم در فهرست تحریمی‌ها هم می‌‎شود.
به گزارش شهرآرانیوز، جمعه شب به وقت واشنگتن در شرق آمریکا، یک سخنگوی شبکه اجتماعی فیسبوک گفت: علت حذف برخی پست‌های مرتبط با شهادت قاسم سلیمانی در اینستاگرام مربوط به تعهدات این شبکه در قبال تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران است.

در پاسخی که سخنگوی فیسبوک جمعه شب، سوم ژانویه، ارسال کرده آمده: «ما مطابق مقررات وضع شده در ارتباط با تحریم‌های آمریکا اقدام می‌کنیم که شامل تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فرماندهان آن هم می‌شود».

صبح جمعه محمدعلی ابطحی، از معاونان محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران، گفته اینستاگرام پست او را درباره شهادت قاسم سلیمانی حذف کرده است.

احمد خمینی، نتیجه امام خمینی، هم از حذف پست مربوط به قاسم سلیمانی نوشت. احمد خمینی نوشت: «آزادی به سبک اینستاگرام! باز هم عکس را پاک کردند! »

چند ماه پیش و پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا به طور رسمی نام سپاه پاسداران را به عنوان یک “سازمان بین‌المللی تروریستی” در روزنامه رسمی دولت فدرال ثبت کرد، سخنگوی شبکه اجتماعی اینستاگرام بسته شدن حساب برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله قاسم سلیمانی را تایید کرده بود.

فیسبوک در بخشی دیگر از پاسخ خود تشریح کرده که از سوی وزارت خارجه آمریکا فهرستی از سازمان‌های تروریستی دریافت کرده و موظف است همسو با تحریم‌های وضع شده حساب‌های کاربری منسوب به این سازمان‌ها و افراد را مسدود و پست‌هایی مربوط به آن‌ها یا در ستایش و حمایت از آن‌ها را حذف کند چرا که چنین پست‌هایی همسو با فعالیت‌هایی تلقی خواهد شد که دولت آمریکا بر اساس آن‌ها این سازمان‌ها و افراد را تحریم کرده است.
 
منبع: جهان صنعت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->