جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

باشگاه سرود «سیمرغ» رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۳۷۱۹۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
باشگاه سرود «سیمرغ» رونمایی شد
مراسم افتتاحیه باشگاه سرود حماسی سیمرغ به همت حوزه هنری خراسان رضوی و با حضور هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیین برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر امروز، ۷ آبان ۱۴۰۱ سینما هویزه مشهد میزبان گروه‌های سرود دانش‌آموزی بود  تا باشگاه سرود حماسی سیمرغ به همت حوزه هنری خراسان رضوی افتتاح شود.

مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در این محفل گفت: باشگاه سرود حماسی سیمرغ قرار است محفلی برای گروه‌های سرود در استان باشد.  

به گفته عسگری این باشگاه قرار است توانمندی‌های مربیان و گروه‌های سرود استان را نمایان کند ضمن اینکه هر کس عضو این باشگاه باشد می‌تواند از خدمات حوزه هنری و دیگر دستگاه‌های مرتبط بهره گیرد.

سرود همزاد هنری انقلاب است

ابراهیم پور معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم از سرود به عنوان میراث انقلاب اسلامی و همزاد هنری انقلاب یاد کرد و گفت: سیمرغ اسم‌با مسمایی است.  اکنون به پشتوانه این نام و پس از امتحان کردن ابزار‌ها و فرم‌های مختلف برمی‌گردیم  به همزاد انقلاب یعنی سرود.

به گفته این مقام، این هنر در حوزه تربیتی موثر است.

باید به رموز فرهنگی آشنا باشیم

هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی محلی و بومی خراسان  نیز در این مراسم گفت: بچه‌ها هم‌صدایی را بلندند، هم نوایی را بلندند و می‌توانند هرآنچه آموزش دهیم بپذیرند و مبلغ باشند.

جاوید در ادامه سخنانش خطاب به مربیان گفت: اگر قرار است سرودی برای بچه‌ها ساخته شود که حرفی برای گفتن‌جامعه داشته باشد باید کاملا به فرهنگ وارد باشیم و به رموز فرهنگی آشنا. همچنین کسانی که سرود می‌سازند باید بدانند با بچه‌ها چگونه برخورد کنند.

او همچنین با انتقاد از وضعیت سرود در بیش از یک دهه اخیر یادآور شد: تا الان آنچه به عنوان سرود می‌شنوم به ویژه در ۱۵ سال اخیر، هیچکدام تعهدی به موسیقی ایرانی و بومی نداشته‌اند و بیشتر از الگو‌های خارجی گرفته شده‌اند. این در حالی است که تاریخ ساخت سرود در ایران به ۵ هزار سال پیش می‌رسد. حتی اروپایی‌ها این هنر را از ما گرفتند و گسترشش دادند، اما ما هنوز در یک نقطه‌ مانده‌ایم.

هوشنگ جاوید در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد سرود هنری است که می‌تواند برای آیندگان فرهنگسازی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->