تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

خلق آثار هنری برای گرامیداشت یاد حاج‌قاسم سلیمانی

  • کد خبر: ۱۳۷۳۰
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
خلق آثار هنری برای گرامیداشت یاد حاج‌قاسم سلیمانی
هنر‌های تجسمی همراه با فضای عمومی جامعه در سوگ سردار سپهبد، حاج‌قاسم سلیمانی، به‌سر می‌برند و تلاش می‌کنند با خلق آثار هنری، آرامش‌دهنده جامعه داغدار ایران باشند. در همین راستا ده‌ها نفر از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز، به این حرکت پیوستند و هر ساعت بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.
گروه هنر| سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور، در گفتگو با شهرآرا، از راه‌اندازی این حرکت فرهنگی و هنری ملی با شعار «بر همان عهد که بودیم، برآنیم هنوز» خبر داد.

شجاعی‌طباطبایی گفته است که درپی حمله تروریستی نیرو‌های آمریکایی و شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این انگیزه برای تولید اثر با موضوع سردار آسمانی ایجاد شده است: «به‌دنبال این هستیم که طرح‌ها، نقاشی‌ها و آثار تعدادی از هنرمندان فعال در حوزه هنری را در سراسر نقاط کشور به نمایش بگذاریم.»

به‌گفته او، حدود ۳۰هنرمند نقاش، طراح گرافیک و مجسمه‌ساز تهرانی کار خود را یا به اتمام رسانده‌اند یا درحال خلق کارهایشان با موضوع سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی هستند.

حسن روح‌الامین، احمد قلی‌زاده، کامیار صادقی، شهرام شیرزادی، محمد اسدی‌جوزانی، عباس گنجی، ناصر سیفی، علی اسلامی‌مقدم، صابر شیخ‌رضایی، مهدی فرخی، نادر قشقایی و ملک‌دادیار گروسیان، تعدادی از هنرمندانی هستند که به این حرکت پیوسته‌اند. به‌گفته شجاعی طباطبایی، به‌زودی برای نمایش عمومی آثار در کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اعلام آمادگی بهروز افخمی برای ساخت سریال سردار سلیمانی
همچنین برنامه «نقد سینما» شب ۱۳دی با یاد و گرامیداشت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و با اجرای بهروز افخمی روی آنتن رفت. در این برنامه که به مرور بخش‌هایی از خاطرات مستندسازان از همراهی با سردار سلیمانی اختصاص داشت، بهروز افخمی برای ساخت سریالی درباره سردار حاج‌قاسم سلیمانی اعلام آمادگی کرد. این کارگردان که این روز‌ها درحال ساخت سریال «رعدوبرق» با موضوع سیل است، در برنامه «نقد سینما» اعلام کرد: اگر برای ساخت سریال «رعدوبرق» متعهد نبودم -که به‌صورت شبانه‌روزی وقتم را می‌گیرد- و اگر همین الان تلویزیون و سیمافیلم اجازه می‌داد، حاضر بودم سریال «رعدوبرق» را زمین بگذارم و سراغ ساخت سریالی برای نمایش ارتباط و رفاقت ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی بروم که از هم‌اکنون می‌دانم داستان جذابی هم از آن درمی‌آید. در وسترن‌ها و کار‌های سینمایی نیز چنین رفاقت‌هایی درباره دو مرد پهلوان را دیده‌ایم.» او همچنین به مستندسازانی که مهمان این برنامه بودند، پیشنهاد داد به‌سراغ ساخت یک فیلم داستانی درباره سردار سلیمانی بروند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->