قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | رشد پژو ۲۰۷ دنده‌ای تا محدوده ۱.۲ میلیارد تومان قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | رشد شدید قیمت‌ها با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، ایجاد مناطق آزاد مشترک در مرز‌های خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان بررسی شد قیمت دینار عراق همچنان روندی کاهشی دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) ثبت سفارشات جدید واردات شکر از ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود بررسی قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ در مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | گوشت آبگوشتی و خورشتی چقدر قیمت دارد؟ ریزش دوباره بورس پس از فقط یک روز مثبت | افت شدید ارزش معاملات (۱۷ تیر ۱۴۰۴) برگزاری نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف برق، برای اولین بار در مشهد فرودگاه مشهد رکورددار بازگشت حجاج | خدمت‌رسانی به بیش از ۱۵ هزار زائر در ۹ روز ۸۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر چتر کالابرگ هستند بازدید میدانی از بازار گوشت و  مرغ مشهد | قیمت گوشت قرمز در مرز یک میلیون تومان! آیا اعتبار کالابرگ الکترونیک ویژه دهک‌های اول تا هفتم، ماهانه شارژ خواهد شد؟ ریزش قیمت طلا و سکه در مشهد | سکه ۳ میلیون تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) افزایش ۴۵ درصدی بهره‌وری زادوولد دام عشایر با اجرای طرح‌های اصلاح نژاد نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | دلار کانال ۹۰ هزار تومان را از دست داد تعادل به بازار برنج می‌رسد خبر پرداخت کالابرگ برای دهک‌های چهارم تا هفتم صحت ندارد انجام پرواز می‌تواند جایگزین مبالغ بلیت‌های ابطال‌شده بشود تاثیر رانندگی اقتصادی روی طول عمر لنت ترمز خرید تضمینی گندم به حدود ۵ میلیون تن رسید رکود دست از سر بازار مسکن برنداشته است دستورالعمل پرداخت خسارت افت قیمت خودرو بازنگری می‌شود مدیر دفتر توزیع برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی: در سال ۱۴۰۴، در بخش خانگی باید ۳۱ مگاوات به شبکه تجدیدپذیر متصل شود قیمت جدید محصولات هایما اعلام شد (تیرماه ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۷ تیرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی از حرکت بازماند قیمت امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | کرفس در میادین تره‌بار مشهد کیلویی چند؟ تمدید پرداخت تسهیلات تکلیفی تا پایان تیر ماه ۱۴۰۴ آیا افزایش دامنه‌ نوسان صندوق‌های اهرمی‌ باعث جذابیت آن‌ها خواهد شد؟ تحقق هدف ۳ هزار مگاواتی توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای خراسان رضوی تا افق ۱۴۰۶ + فیلم
سرخط خبرها

سه خودروی دیگر ایران خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود (۱۳ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۸۲۰۷
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
سه خودروی دیگر ایران خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود (۱۳ آذرماه ۱۴۰۱)
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه دنا، سورن و رانا در آینده نزدیک با دریافت مجوز‌های لازم در بورس کالا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی خطیبی در حاشیه بازدید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ایران خودرو، افزود: مدت زمان تحویل خودروها را نیز از سه به دو ماه و کم‌تر از دو ماه کاهش خواهیم داد و با این اقدام در کنار افزایش تنوع و تیراژ به عنوان سه راهبرد تکمیلی حضور در بورس کالا، شاهد کاهش چشم‌گیری در قیمت خودرو خواهیم بود.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر به دنبال حاشیه سود نیستیم بلکه به دنبال جلوگیری از ضرر و زیان و ارتقای طرح‌های توسعه و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هستیم، اظهار کرد: به عنوان خودروساز، قیمتی که مصرف کننده نهایی، خودرو را خریداری می کند مهم است و با قیمت های تکلیفی و قرعه‌کشی، درصد کمی از مشتریان واقعی موفق به خرید خودرو می شوند.

خطیبی تصریح کرد: روزی که خودروی هایما در بورس عرضه شد، قیمت آن در بازار ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت، بنابراین هدف ما از عرضه محصولات در بورس کالا، به صفر رساندن ضرر و زیان و خرید خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توسط مشتریان واقعی است.

وی با اشاره به حذف قیمت گذاری دستوری بیان کرد: از سیاستی که موجب توقف ضرر و زیان خودروساز می شود حمایت می کنیم، اما تصمیم گیری این موضوع با نهادهای بالا دستی است نه خودروساز و امیدواریم هر سیاستی که اتخاذ می شود، در نهایت به نفع و خیر صنعت خودرو و نظام اقتصادی کشور باشد که یکی از راه‌کارهای کمک و تسهیل کننده در این زمینه، سیاست عرضه در بورس کالاست.

وی با اشاره به واگذاری سهام ایران خودرو، تصریح کرد: موضوع واگذاری سهام ایران خودرو بر روی ۲۴ درصد سهام دولت و سهام درون شرکتی است که از این تعداد تنها یک و نیم درصد آن سهام وثیقه است که از سوی ایران‌خودرو و سازمان خصوصی سازی پی گیری می شود تا آماده واگذاری به بخش خصوصی شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که موافق واردات خودرو هستیم و آن را مزیتی برای اقتصاد کشور می دانیم، عنوان کرد: ایران خودرو به درجه‌ای از بلوغ صنعتی رسیده است که کاملا آماده و مهیا برای رقابت با خودروهای وارداتی است.

وی در ادامه اظهار کرد: سیاست واردات خودروی کامل، اصلا سیاست محوری ایران خودرو نیست و اگر یک تیراژی را وارد کنیم قطعا هدف بعدی ما در متن قرارداد تبدیل به قطعات منفصله و مونتاژ محصول است.

خطیبی با بیان این که ما تولیدکننده هستیم تصریح کرد: روند توسعه صنعت خودرو کشور را با جدیت دنبال می کنیم و تجربه نشان داده است که خودروساز در واردات خودرو کامل دستاورد موفقی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون خودروهای مونتاژی ایران خودرو یعنی هایما، سهم کمی از تولیدات را به خود اختصاص داده است، ما خودروسازیم و به دنبال افزایش تولیداتی هستیم که دارای عمق ساخت داخل باشد و در حال حاضر نیز برخی محصولات از ۹۷ درصد عمق داخلی سازی برخوردارند.

وی در خصوص همکاری با خودروسازان فرانسوی تصریح کرد: ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه، تابع سیاست‌های کلی نظام است و در این زمینه کاملا هماهنگ با سیاست نظام عمل خواهیم کرد. ما دوستان دوران تحریم را هرگز فراموش نخواهیم کرد و در حافظه تاریخی خود نگه می‌داریم که در شرایط سخت و تحریم چه کشورهایی در کنار ما بوده اند و این موضوع را در سیاست گذاری ها لحاظ خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->