پریشیچ محبوب کروات‌ها

  • کد خبر: ۱۳۸۴۵۵
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
پریشیچ محبوب کروات‌ها
ایوان پریشیچ با گلی که امشب مقابل ژاپن به ثمر رساند از داوور شوکر، اسطوره فوتبال کرواسی، پیشی گرفت تا رکورد بهترین گلزن تاریخ کرواسی در تورنمنت‌های بزرگ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم ملی اسپانیا امشب هیجان‌زده‌تر از هر تیم دیگری دیدار کرواسی و ژاپن در ورزشگاه الجنوب را تماشا می‌کند چرا که اسپانیایی‌ها در صورت پیروزی مقابل مراکش در مرحله یک‌چهارم نهایی باید با برنده این بازی دیدار کنند.

درحالیکه ژاپنی‌ها ابتدا با گل مائدا در نیمه اول پیش افتاده بودند در نیمه دوم نوبت به ایوان پریشیچ، ستاره کهنه‌کار کرواسی رسید تا کار را به تساوی بکشاند.

این ششمین گل پریشیچ در تاریخ جام‌های جهانی بود. او در رقابت‌های یورو هم چهار گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. در نتیجه تعداد کل گل‌های او برای کرواسی در رقابت‌های بزرگ امشب به عدد ۱۰ رسید.

پریشیچ به این ترتیب از رکورد داوور شوکر پیشی گرفت و در حال حاضر عنوان بهترین گلزن کرواسی در رقابت‌های بزرگ در اختیار او است. شوکر پیش از این با ۹ گل زده بهترین گلزن کروات‌ها به حساب می‌آمد.

یک رسانه کروات بعد از گلی که پریشیچ امشب به ثمر رساند نوشت اگر تقویم فوتبال تنها به جام جهانی و رقابت‌های یورو خلاصه می‌شد پریشیچ در حال حاضر یکی از ۱۰ فوتبالیست برتر دنیا بود. پریشیچ در جام جهانی روسیه ۳ گل، در جام ۲۰۱۴ برزیل ۲ گل و در جام جهانی قطر هم تا این لحظه یک گل به ثمر رسانده است.

در جام جهانی ۲۰۱۸ پریشیچ در بازی نیمه‌نهایی مقابل انگلیس که با پیروزی ۲-۱ کروات‌ها به پایان رسید گل اول تیمش را وارد دروازه سه‌شیر‌ها کرد. دیگر گل کرواسی را ماریو مانژوکیچ به ثمر رساند تا شاگردان دالیچ راهی فینال شوند. در فینال آن جام که بین فرانسه و کرواسی برگزار شد و فرانسوی‌ها با پیروزی ۴-۲ کرواسی را در آخرین قدم از رسیدن به جام بازداشتند هم ایوان پریشیچ گل اول تیمش را به ثمر رساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->