رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

فرمانده هوانیروز ارتش: طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شد| دشمن بدون مشاهده بالگردهایمان، هدف موشک قرار می‌گیرد

  • کد خبر: ۱۳۸۸۷۸
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
فرمانده هوانیروز ارتش: طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شد| دشمن بدون مشاهده بالگردهایمان، هدف موشک قرار می‌گیرد
فرمانده هوانیروز ارتش از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: قدرت ما در شکار اهداف متخاصم به حدی رسیده که دشمن بدون اینکه بتواند بالگرد ما را مشاهده کند، هدف موشک‌های ما قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در برنامه «صف اول» که با محوریت دستاورد‌های این نیرو از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: ما امروز به این توانایی دست پیداکرده‌ایم که علاوه بر بالگرد‌های رزمی، توان رزمی خود را بر روی سایر بالگرد‌ها نیز ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه توان رزمی بالگرد‌های خود را افزایش دادیم، افزود: امروز توانستیم بالگرد‌های پشتیبانی و ترابری خود را هم مسلح کرده تا بتوانیم از آن‌ها نیز در مأموریت‌های خود استفاده کنیم.

امیر قربانی بیان کرد: بالگرد‌های ترابری ما مانند بالگرد ۲۱۴ قادر هستند تا به صورت ۲۴ ساعته در سراسر شبانه‌روز عملیات خود را انجام دهند. این بالگرد‌ها در رزمایش‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توانند به عنوان یک پرنده راهبردی در میدان نبرد نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: باز آماد بالگرد‌های ما امروزه به صورت صددرصد در داخل انجام می‌شود و هیچ نیازی به کشور‌های خارجی نداریم. البته کشور‌های خارجی هیچ‌گاه تجهیزات مورد نیاز را در اختیار ما قرار نمی‌دادند، اما توانستیم پس از پایان دفاع مقدس همه تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را با پشتیبانی وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی تامین کنیم و این جریان ادامه دارد.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به نهضت قطعه‌سازی در این یگان تصریح کرد: هوانیروز ارتش صفر تا صد قطعات مورد نیاز خود را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها طراحی و تولید می‌کند. امروز به فناوری نهضت قطعه‌سازی دست پیدا کرده‌ایم که از صفر تا صد قطعات در داخل کشور تولید شده و بر روی بالگرد‌ها نصب می‌شود.

امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه از سامانه‌های دید در شب در دو حوزه تکنیک و تاکتیک بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز فناوری‌های سامانه‌های دید در شب کاملاً بومی شده و این سامانه‌ها به خوبی در رزمایش‌هایی که انجام دادیم امتحان خود را پس داده‌اند و در بین کشور‌های دنیا منحصر به فرد هستند.

وی ادامه داد: ما با استفاده از سامانه‌های دید در شب در رزمایش‌های شبانه حتی پرواز بر روی دریا را هم انجام داده‌ایم، کاری که در روز هم مشکل است و خلبان‌های ما با کمک این سامانه‌ها تیراندازی کرده‌اند. پس از حضور و آزمایش عملیاتی این سامانه‌ها به ما اثبات کرد که این تجهیزات کاربرد بسیار خوبی دارند.

فرمانده هوانیروز ارتش از رصد تهدیدات و جنگ‌های آینده برای ساخت تسلیحات و تجهیزات خبر داد و گفت: ما در حوزه تسلیحات همه آنچه در دنیا استفاده می‌شود را مطالبه کرده و در این راستا، نیاز‌های خود را مطابق با این شرایط بیان کرده و خواهان تجهیز به آخرین فناوری‌های روز دنیا هستیم.

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به ساخت موشک در هوانیروز ارتش بیان کرد: با استفاده از افراد باتجربه در هوانیروز شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به سوی فناوری ساخت موشک رفتیم که موشک شفق یکی از این آن‌ها است. چرا که باید در جنگ‌های آینده به صورت «دورایستا» عملیات و اهداف خود را به صورت نقطه‌زن منهدم کنیم.

وی ضمن تشریح عملکرد موشک شفق هوانیروز ارتش گفت: موشک شفق در شب و روز شلیک می‌شود. خلبان‌های ما می‌توانند اهداف را در فاصله ۱۵ کیلومتری شناسایی و رهگیری و سپس از فاصله دور آن‌ها را منهدم کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: قدرت ما در شکار اهداف متخاصم به حدی رسیده است که دشمن بدون اینکه بتواند بالگرد ما را مشاهده کند، هدف موشک‌های ما قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ قربانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های مردم‌یاری هوانیروز ارتش بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی زمینی ارتش و هوانیروز کمک به مردم را در دستور کار خود قرار داده و نخستین ارتش در جهان است که به مردم خود در همه شرایط یاری می‌رساند.

وی افزود: بالگرد‌های هوانیروز ارتش برای کمک به مردم در مناطق صعب‌العبور مانند قله‌های بسیار بلند و دره‌های عمیق فرود آمده و به مردم کمک می‌کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ما در حوزه انتقال اعضای پیوندی انسان نیز فعال هستیم، تصریح کرد: این کار در دنیا منحصر به فرد است و فقط توسط ما انجام می‌شود. ما در این راه شهید هم دادیم تا بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم و انسان‌ها را از مرگ حتمی نجات دهیم که برای این کار نزدیک به ۸ هزار ساعت پرواز در این باره انجام شده است.

امیر قربانی از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: این کار در هوانیروز ارتش آغاز شده و به زودی اخبار خوبی در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->