آپدیت ویندوز ۱۱ برای بعضی کامپیوترهای قدیمی منتشر شد تتر در معرض فریز | چگونه از رمزارز خود محافظت کنیم؟ تصاویر آیپد پرو ۲۰۲۵ اپل پیش از رونمایی رسمی لو رفت + فیلم عربستان مالک جدید بازی FIFA مایکروسافت قابلیت Agent Mode را معرفی کرد | ساده‌شدن تولید اسناد گسترده با هوش مصنوعی هر روز یک میلیارد تومان هدیه برای دعوت از دوستان به بلو یا بلوجونیور مدل Claude Sonnet 4.5، هوش مصنوعی پیشرفته‌ای برای کدنویسی رونمایی موتورولا از گوشی باریک Moto X70 Air تا اوایل آبان ۱۴۰۴ آموزش رایگان لینوکس با Linux Journey شیائومی پد مینی با نمایشگر ۸.۸ اینچی و تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ پلاس عرضه شد + عکس تریلر جدید Battlefield ۶ طعنه‌ای جدی به Call of Duty زد + جزئیات کمپینگ و تاریخ عرضه ویدئو | رونمایی از بزرگ‌ترین توربین بادی هوایی جهان توسط چین معرفی آیفون ۱۷e؛ گزینه اقتصادی اپل برای خریداران هوشمند معرفی اسنپدراگون ۸ الیت نسل ۵ | قدرتمندترین تراشه موبایل معرفی تلویزیون‌های سری TV S Pro Mini LED ۲۰۲۶ شیائومی سم آلتمن: هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ از هوش انسانی پیشی می‌گیرد بانک مرکزی سقف خرید سالانه تتر را تعیین کرد اینترنت آزاد محقق نشد، حالا وعده بهبود کیفیت تا شب عید الکامپ ۱۴۰۴؛ گردهمایی بزرگ فناوری ایران معرفی یخچال هوشمند ۲۰۲۵ شیائومی | تولید یک کیلوگرم یخ در یک ساعت!
سرخط خبرها

اینستاگرام شدوبن یا حذف پست‌ها از سیستم پیشنهاد محتوا را به کاربران اطلاع‌ می‌دهد

  • کد خبر: ۱۳۸۹۳۹
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
اینستاگرام شدوبن یا حذف پست‌ها از سیستم پیشنهاد محتوا را به کاربران اطلاع‌ می‌دهد
اینستاگرام از این به بعد حذف پست‌ها از سیستم پیشنهاد محتوا را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند. پست‌هایی که ناقض قوانین باشند، توسط الگوریتم در بخش‌هایی مثل اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز - براساس نوشته‌ ورج، اینستاگرام ازاین‌پس حذف پست‌های کاربران از بخش پیشنهاد محتوای مبتنی‌بر الگوریتم را به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند. تولیدکنندگان محتوا و کسب‌و‌کار‌ها با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانند به قابلیت جدید دسترسی پیدا کنند و بفهمند که پست‌هایشان از بخش‌های مختلف اینستاگرام حذف شده است یا نه.

در صورتی که حسابی تجاری دارید، با مراجعه به منوی تنظیمات و سپس بخش حساب کاربری و وضعیت حساب، می‌توانید پست‌های حذف‌شده از سیستم پیشنهاد محتوا را ببینید. اینستاگرام با تکیه بر الگوریتم نرم‌افزاری، برخی از پست‌ها را برای افرادی که فالور شما نیستند نیز نمایش می‌دهد، بااین‌حال اگر پست‌ها ناقض قوانین باشند، از بخش پیشنهادی خارج می‌شوند. این شرایط در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به «شدوبن (shadowban)» معروف است.

الگوریتم نرم‌افزاری اینستاگرام پست‌ها را نه‌تنها در فید (صفحه‌ی اصلی) بلکه در بخش اکسپلور نیز به‌نمایش درمی‌آورد. این الگوریتم در سال‌های اخیر به‌شدت مورد توجه بوده، چون متا، شرکت مادر، ازطریق آن قصد دارد بهتر از قبل با تیک‌تاک رقابت کند. متا می‌خواهد تا پایان سال آینده‌ی میلادی تعداد محتوا‌های پیشنهادی را در فید بیش از دو برابر افزایش دهد.

به‌منظور حضور در صفحه‌ی اکسپلور و سایر بخش‌های اینستاگرام، پست‌ها باید از رهنمود‌های این شبکه‌ اجتماعی و یک‌سری قوانین دیگر تبعیت کنند. براساس قوانین، کاربران می‌توانند پست‌هایی را که حاوی صحنه‌های خشونت‌بار هستند (مثل دعوای چند نفر) پست کنند، اما این محتوا توسط الگوریتم به بقیه‌ی کاربران نشان داده نخواهد شد. تولیدکنندگان محتوا و کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند پست را ویرایش یا حذف کنند و همچنین در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر بدهند.

شماری از تولیدکنندگان محتوای اینستاگرام مدت‌ها است که ادعا می‌کنند این شبکه‌ی اجتماعی یک‌سری پست‌های هدفمند را بیشتر نمایش می‌دهد. با اضافه شدن قابلیت جدید، احتمالاً شفافیت بیشتری در این زمینه ارائه می‌شود.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->