تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها
۱۲، ساعت مرموز قتل

راز قتل سه شهروند مشهدی در ساعت ۱۲

  • کد خبر: ۱۳۹۰۶
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
راز قتل سه شهروند مشهدی در ساعت ۱۲
از بامداد یکشنبه تا بامداد دیروز ۳ شهروند در منزل، خودرو و نزدیک محل‌کارشان به قتل رسیدند

محمدجواد ابوعطا - ساعت صفر بامداد یکشنبه گزارش احتمال جان باختن پیرزن مشهدی در منزلش به قتل گره خورد و ۱۲ ساعت بعد یعنی ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه نیز پیکر غرق به خون فردی درون خودرواش در مشهد کشف شد. هنوز تحقیقات درباره این پرونده‌ها تکمیل نشده بود که قتل سوم رأس ساعت ۱۲ شب اعلام و مشخص شد فردی در نزدیکی محل کارش با اسلحه و به شگرد گانگستر‌ها به قتل رسیده است. با تشکیل پرونده درباره این ۳ قتل، قاضی کاظم میرزایی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دستور‌های ویژه‌ای برای کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی صادر و خود شخصا با حضور در محل وقوع این جنایات، بررسی‌های تخصصی را آغاز کرد.


ضربه مرگ بار به گیجگاه
مدت زیادی بود که پیرزن با زنبیل قرمزش برای خرید نان و دیگر مایحتاج از خانه بیرون نیامده بود. شاهد این مدعا نانوا، بقال و دیگر همسایه‌ها بودند. همه می‌دانستند که او تنها زندگی می‌کند. غیبت غیرموجه پیرزن، موجی از نگرانی را در محل ایجاد کرد. مهم‌ترین احتمال فرضیه جان باختن پیرزن تنها بود، موضوعی که بامداد یکشنبه و با اعلام همسایه‌ها به پلیس پیگیری شد.
با حضور مأموران در محل و اطلاع موضوع به مقام قضایی، مجوز ورود به این ملک صادر شد. وقتی مأموران وارد منزل پیرزن شدند، فرضیه همسایه‌ها مبنی بر مرگ او تأیید شد، اما شواهد موجود در منزل نشان می‌داد که این یک مرگ طبیعی نبوده است و احتمال قتل پیرزن قوت گرفت.
قاضی میرزایی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و تیم جنایی پلیس آگاهی دقایقی بعد از نیمه شب در محل حضور یافتند و با توجه به شواهد و بررسی پیکر پیرزن تنها مشخص شد که او با ضربه سنگینی که به گیجگاهش خورده، به قتل رسیده است. با تشکیل پرونده در این باره اقدامات قانونی انجام شد و قدم‌های بعدی برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت برداشته شد.

قتل فجیع یک آشنا
۱۲ ساعت بعد درست رأس ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه، یک قتل فجیع در بیابان‌های انتهای پنجتن گزارش شد. با حضور قاضی میرزایی در محل، مشخص شد که راننده یک خودروی تیبای سفیدرنگ به طرز فجیعی با ضربات متعدد چاقو به بدنش جان باخته است.
تحقیقات درباره شناسایی هویت مقتول و شناسایی هویت قاتل زمانی آغاز شد که جوانب ماجرا نشان از آشنا بودن قاتل و مقتول داشت.
پارک بودن خودرو و نبودن هیچ نشانی از درگیری پیش از وقوع جنایت همه نشان از آن داشت که قاتل با مقتول آشنا بوده و احتمالا پیش از جنایت، متهم سوار خودروی سواری تیبا شده و با هم به محل جنایت رفته اند.
ضربات متعدد چاقو به پیکر مرد جوان موجب مرگ او شده بود. با این حال قاضی میرزایی پس از مشاهده صحنه و بررسی‌های لازم و جمع آوری مستندات کافی، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی به منظور روشن شدن علت مرگ را صادر کرد.

یک حمله گانگستری
۱۲ ساعت بعد، شامگاه یکشنبه جوان بیست وپنج ساله مثل هر شب خسته و کوفته خود را به محل انبار ضایعات در حوالی میدان بار سپاد واقع در منطقه اسماعیل آباد رساند. او باید چند ساعت دیگر برای تخلیه میوه در میدان بار حاضر می‌شد، بنابراین به جای اینکه به منزلش برود آن هم برای چند ساعت استراحت، مثل خیلی از شب‌ها به این انبار که نگهبان آن یکی از دوستانش بود رفت. قبل از خواب به دوستش که مردی میان سال بود سپرد که ساعت ۲ بامداد بیدارش کند، چون باید در محل کارش حاضر شود.
حوالی ساعت ۱۲ شب افرادی با مشت و لگد به در بزرگ انبار می‌کوبیدند، به گونه‌ای که نگهبان میان سال این انبار را به وحشت انداخت. او وقتی در را گشود با دو مرد نقابدار روبه رو شد که یکی اسلحه در دست دارد و دیگری چاقویی بزرگ. فرد چاقو به دست بدون هیچ گفت وگویی با چاقو به سمت نگهبان حمله کرد که او بر اثر وحشت پا به فرار گذاشت، بلافاصله گلوله‌ای نیز به سمت او شلیک شد که مرد میان سال خودش را لابه لای قطعات ضایعاتی مخفی کرد. چند ثانیه بعد نیز صدای گلوله‌ای دیگر سکوت شب را شکست و پس از آن دو مهاجم نقابدار از محل گریختند.
نگهبان میان سال که به اتاقک کوچک نگهبانی وارد شد، دید دوست بیست وپنج ساله اش که برای چند ساعت استراحت به او پناه آورده بود، در خونش دست و پا می‌زند. با اعلام موضوع به پلیس و اورژانس، دقایقی بعد تکنسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند و مرگ این فرد را اعلام کردند.
با رخداد این قتل نیز، قاضی میرزایی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد شبانه در محل حاضر شد. بررسی صحبت‌های پیرمرد نگهبان و مشخص شدن محل برخورد گلوله‌ای که ابتدا شلیک شده و به در خورده بود، نشان از صحت اظهاراتش داشت.
در زمان وقوع جنایت یک پسر نه ساله و نوجوانی حدودا پانزده ساله نیز درون اتاق نگهبانی بودند. درباره آنچه اتفاق افتاده بود، پسر نوجوان اعلام کرد که هنگام ورود این افراد در اینستاگرام بوده و با صدای بلند از طریق هندزفری موسیقی گوش می‌داده برای همین متوجه حضور متهمان نمی‌شود، اما یک صدای خیلی بلند توجه او را به سمتی که مرد جوان خوابیده بود جلب می‌کند و در این لحظه مردی نقابدار را می‌بیند که با اسلحه‌ای در دست، از اتاق خارج می‌شود.
پیگیری آنچه رخ داده بود از سوی قاضی میرزایی نشان داد که اسلحه متهمان یک وینچستر بوده و گلوله شلیک شده به گلوی جوان بیست وپنج ساله اصابت کرده و او را کشته است. به گفته شاهدان یکی از این افراد با اسلحه وارد اتاقک شده و دیگری بیرون بوده است.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی عاملان این جنایت نیز آغاز شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->