وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

جزئیات جدید از آتش‌سوزی دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف توسط عوامل ناشناس

  • کد خبر: ۱۳۹۱۱۶
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
جزئیات جدید از آتش‌سوزی دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف توسط عوامل ناشناس
بامداد ۱۹ آذر، دفتر بسیج دانشجویی در همکف ساختمان ابن‌سینا دانشگاه شریف توسط عوامل ناشناس در آتش سوخت.

به گزارش شهرآرانیوز، بامداد ۱۹ آذر، دفتر بسیج دانشجویی در همکف ساختمان ابن‌سینا در آتش سوخت. آن‌طور که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد، دو نفر حوالی ساعت ۲ بامداد از دیوار شرقی دانشگاه بالا آمده و به داخل پریده و وارد شریف شده‌اند و در ساعت ۲:۲۷ بامداد ابتدا از درب شمالی دفتر بسیج در ساختمان ابن‌سینا وارد این دفتر شده و اقدام به سوزاندن آن کرده و خارج شده‌اند و از شواهد پیداست دفتر بسیج با یک حریق گسترده مواجه شده و حجم خسارات بسیار بالاست.

نکته قابل تامل آن است که وقوع این اتفاق بی‌سابقه و هولناک همزمان با تلاش بسیاری از اساتید و مسئولین دانشگاه جهت تدوین «منشور اجتماعی شریف» که با هدف رفع مشکلات موجود در فضای دانشگاه و آرام کردن شریف بوده صورت گرفته است و اگر امروز هم بی‌توجهی به این دست اقدامات از طرف مسئولین دانشگاه یا خارج دانشگاه در پیش گرفته شود، مشخص نیست هدف بعدی برای ناآرام‌سازی شریف، دفتر کدام گروه یا جان و سلامت کدام یک از اعضای خانواده دانشگاه شریف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در آتش سوخت+ عکس و جزئیات

از طرفی مشخصاً مسئولیت تامین امنیت خانواده‌ی شریف برعهده‌ی حراست دانشگاه است و این سوال پیش می‌آید در حالی که حراست هر شب درب‌های باز دفاتر گروه‌های دانشجویی را با هدف حفظ امنیت آن‌ها، پلمپ می‌کند و عبور و مرور و دوربین‌های مداربسته‌ی دانشگاه هم در گوشه‌گوشه‌ی شریف بررسی می‌شود، چطور به واقعه‌ی دیشب بی‌توجهی کرده است؟

اتفاق هولناک نیمه‌شب گذشته درحالی رخ داده که دو سال پیش، پس از دستگیری دو نفر از دانشجویان دانشگاه به اتهام ارتباط با سازمان منافقین، نقل قول‌هایی در خصوص تشکیل تیم دادستانی جهت بررسی پرونده‌ی اقدامات خرابکارانه در شریف در فضای مجازی منتشر شد.

براساس گزارش کانال روزنامه شریف، همچنین ساعت حدود ۹ صبح امروز هم چند نفر از نیروی انتظامی با حضور در صحنه، ابعاد حادثه هولناک دیشب را بررسی و شواهد و اسناد را ثبت و ضبط کرده‌اند و نهایتاً برای بررسی بیشتر، صورت جلسه‌ی آن را تنظیم کرده‌اند و به نظر می‌رسد باید منتظر پیگیری‌های بیشتری برای مشخص شدن ابعاد این واقعه و برخورد‌های احتمالی با عوامل آن از سوی نهاد‌های مسئول ماند.

دوربین‌های داخل ساختمان ابن‌سینا که ظاهراً کیفیت مناسبی ندارند، اما روزنامه در تلاش است تا تصاویر دوربین‌های مداربسته بیرون این ساختمان و مسیر تردد این افراد را به دست آورده و جزئیات بیشتری از واقعه را تا ساعاتی دیگر منتشر کند.

بازدید مقامات وزارت علوم از دفتر بسیج دانشگاه شریف

از سویی دیگر؛ روابط‌عمومی دانشگاه شریف نیز دقایقی قبل در اطلاعیه‌ای خبر داده که دانشگاه همکاری خود با نیروی انتظامی را برای بررسی ابعاد حادثه آغاز کرده است.

متن اطلاعیه‌ روابط عمومی به این شرح است:

بر اساس شواهد اولیه، بامداد شنبه ۱۹ آذر، افرادی ناشناس وارد پردیس مرکزی دانشگاه شده و دفتر بسیج دانشجویی را به آتش کشیده‌اند. دانشگاه تعاملات خود را با نیروی انتظامی جهت شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه آغاز کرده است.

هم‌اکنون تعدادی از مقامات وزارت علوم هم در حال بازدید از دفتر بسیج و بررسی ابعاد این اتفاق بی‌سابقه و هولناک در شریف هستند‌.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->