مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«یارانه» نقدی بابت خرید ارز دولتی قطع می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۳۹۳۶۳
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
«یارانه» نقدی بابت خرید ارز دولتی قطع می‌شود؟
 سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه برای آذرماه فردی برای حذف یارانه بابت خرید ارز دولتی به سازمان معرفی نشده است، گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه مسئولیت تامین منابع طرح کالابرگ الکترونیکی را با توجه به منابع تبصره ۱۴ به عهده دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئولیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به عهده وزارت رفاه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است. قرار است این طرح به صورت آزمایشی اجرا و پس از رفع ایرادات در کل کشور اجرا شود. همانطور که اعلام شده استان هرمزگان به عنوان استان محل اجرای آزمایشی این طرح در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، کالابرگ قرار است به عنوان یک اعتبار در کارت افراد قرار بگیرد که پشتوانه آن همان یارانه است. براین اساس افراد می‌توانند پنج تا ۱۷ قلم کالای اساسی را که دولت تعیین می‌کند، با استفاده از اعتبار خود خریداری کنند و در صورتی که از این اعتبار استفاده نکنند می‌توانند معادل نقدی آن را دریافت کنند. با توجه به مسئولیتی که وزارت رفاه در این زمینه پیدا کرده است، جزئیاتی نظیر چگونگی انتخاب اختیاری شیوه دریافت کالابرگ یا یارانه نقدی و حساب‌هایی که در این خصوص تعیین می‌شود، از سوی این وزارتخانه اعلام خواهد شد.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد تغییرات احتمالی در پرداخت یارانه‌ها در استان هرمزگان گفت: یارانه مرحله ۱۴۲ که مربوط به آذر ماه است به حساب کلیه سرپرستان خانوار پرداخت خواهد شد و قرار نیست استانی حذف شود. در خصوص طرح کالابرگ و اینکه در ماه‌های آینده چه تغییراتی انجام خواهد شد و یا اینکه شرایط اختیاری بودن دریافت کالابرگ و یارانه چگونه تعیین می‌شود، وزارت رفاه تصمیم خواهد گرفت.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مسئول تامین منابع طرح کالابرگ الکترونیک شد

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به سوالی در مورد نقش این سازمان در شارژ اعتبارات مربوط به طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه مسئولیت تامین منابع طرح کالابرگ الکترونیکی را با توجه به منابع تبصره ۱۴ و سایر منابع را دارد، در نتیجه قطعا سازمان در این حوزه نقش خواهد داشت. با توجه به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دولت مکلف به پرداخت یارانه از طریق کالابرگ الکترونیک است، باید در جهت اجرای قانون پیش رفت و در حال حاضر اجرای آزمایشی این کار توسط وزارت رفاه پیگیری می‌شود.

یارانه هیچ فردی قطع نخواهد شد| هر ماه برخی از معترضین به صف یارانه بگیران افزوده می‌شوند

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارسال اطلاعات افرادی که با استفاده از کارت ملی خود ارز از دولت دریافت کردند و تغییرات احتمالی دهک‌بندی‌ها، گفت: کار دهک‌بندی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود. اینکه دریافت ارز نیز به عنوان معیار دهک‌بندی قرار گرفته یا خیر نیز از جمله مواردی است که به صورت تخصصی به این وزارتخانه و پایگاه رفاه ایرانیان مربوط می‌شود.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها فردی برای حذف یارانه معرفی نشده است به این معنا که فردی نبوده که تا پیش از این یارانه دریافت می‌کرده، اما یارانه او از این ماه قطع شود. البته همچنان امکان ثبت‌نام یارانه‌ها وجود دارد که آزمون وسع در خصوص آن‌ها انجام می‌شود. ضمن اینکه تعدادی از معترضین نیز هر ماه به جمع یارانه‌بگیران افزوده می‌شوند.

منبع: تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->