سرخط خبرها

گروکشی شرکت‌های پخش در زمان بروز کمبودهای دارویی

  • کد خبر: ۱۳۹۵۱۲
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
گروکشی شرکت‌های پخش در زمان بروز کمبودهای دارویی
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود دارو از مهم‌ترین علل «سبدفروشی» دارو توسط شرکت‌های پخش دارو‌ست. تاکنون ۸ شرکت پخش داروی متخلف اخطار کتبی گرفته‌اند که در صورت تکرار به تعزیرات ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز گفت: «شرکت‌های پخش» دارو‌های کمیاب را به داروخانه‌ها می‌فروشند، به این شرط که داروخانه‌ها در ازای خرید تعدادی از دارو‌های کمیاب، چند عدد از دارو‌هایی را که فروش کمتری دارند نیز بخرند. این پدیده یعنی فروش دارو‌های سهمیه‌ای و خاص در قبال خرید سایر دارو‌ها که «سبدفروشی» نامیده می‌شود وغیرقانونی است.

ناصر وحدتی افزود: زمانی که دارو‌هایی مانند آنتی‌بیوتیک و سرم در ماه‌های پیش دچار کمبود شدند، برخی شرکت‌های پخش به‌ازای فروش هر چند عدد سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک اطفال، برخی دارو‌ها را که اصلاً در کشور مصرف نمی‌شوند یا برخی مکمل‌هایی را که کمتر به فروش می‌رسند، به داروخانه‌ها فروختند.

او افزود: تعداد ۴۵ شرکت پخش دارو در خراسان رضوی وجود دارد که تحت نظارت غذا و دارو فعالیت می‌کنند. پس از نظارت و ارزیابی تعداد ۸ شرکت پخش داروی متخلف اخطار کتبی گرفتند که در صورت تکرار به تعزیرات ارجاع داده می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->