مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون بهداشت: قانون جوانی جمعیت در مناطق مرزی اجرا نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۳۹۷۴۷
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
رئیس کمیسیون بهداشت: قانون جوانی جمعیت در مناطق مرزی اجرا نمی‌شود
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس قانون جوانی جمعیت را افتخار مجلس یازدهم برشمرد و از اینکه این قانون در مناطق مرزی کشور اجرا نمی‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است، گفت: کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده، ولی این اقدامات به معنای آن نیست که کل مشکلات در این حوزه برطرف شده باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با یادآوری اینکه تا زمانی که سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود در بودجه عمل نکنند این قانون کامل اجرایی نخواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر قرار است قانون برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه به مجلس ارائه شود و وقت آن فرا رسیده که مواد بودجه‌ای لازم برای اجرای قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شود.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در قانون مورد ایراد قرار گرفته ماده ۱۵ آن بوده که بسیاری از مناطق کشور به ویژه مناطق مرزی در قانون دیده نشده است. حتی اگر این افراد در مرکز کشور نیز ساکن باشند وقتی برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند شامل قانون نمی‌شوند.

شهریاری افزود: اگر جمعیت در برخی از مناطق زیاد است باید به طور مشخص عنوان شود که حداکثر تا ۴ فرزند قانون شامل خانواده‌ها خواهد شد و این مدل از اجرای قانون ظلم مضاعفی بوده که برای برخی از مناطق کشور اتفاق افتاده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ممکن است بتوانیم اقشار متوسط و پایین جامعه را با مشوق‌ها راضی کنیم که فرزندآوری کنند، ولی تمام مسائل مشوق‌ها نیست، باید کار فرهنگی دقیقی صورت گیرد و وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بسیار جدی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بسیاری از افراد زمانی اقدام به فرزندآوری می‌کنند که بدانند تربیت صحیحی در خصوص فرزندان آن‌ها صورت می‌گیرد و بتوانند در مدارس خوب و در شرایط مساعد فرزند خود را تربیت کنند. این طور نیست که بتوان تمام جامعه را با مجوز و بخشنامه سر خط آورد تا فرزندآوری کنند.

وی تأکید کرد: از وزارت بهداشت و درمان به خاطر عملکرد مثبتی که در زمینه اجرای این قانون داشته از طرف کمیسیون بهداشت تشکر می‌کنم و تقاضا دارم که سازمان امور استخدامی نیز با پاسخگویی به نمایندگان در اجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند. متأسفانه وقتی از این سازمان دعوت به عمل می‌آید به بهانه‌های مختلف در جلسات حاضر نمی‌شوند که حتما در این زمینه پیگیری لازم را خواهیم داشت چرا که اجرای این قانون علاوه بر اینکه مصوبه مجلس بوده، خواست مقام معظم رهبری نیز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->