ما و مسئولیت ملی خبرنگاری نگاهی به مسئله کمبود و گرانی کاغذ که حیات نشریات مکتوب را تهدید می کند درباره ۲ کتاب «خشکسالی» و «بی‌آبی» که با شرایط امروز جامعه منطبق است امیر حسین رستمی: دقیقه ۹۰ به لیسانسه‌ها اضافه شدم روزنامه خراسان در فهرست میراث منقول ملی ثبت شد واکنش تهیه‌کننده سووشون به تاخیر در پخش قسمت چهارم این سریال «کارناوال» هم به جمع برنامه‌های توقیفی پیوست مدیر عالی حرم مطهر رضوی در بازدید از مؤسسه شهرآرا مطرح کرد: شهرآرا، صدای شهر امام‌رضا(ع) در سطح ملی و فراملی + فیلم جیمز کامرون: ساخت «آواتار» برای پول نبود پیام تبریک رئیس سازمان صداوسیما به مناسبت روز خبرنگار جدیدترین خبر سلامتی اکبر عبدی از زبان خودش (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) بازیگر سریال «خاندان اژدها» به «جنگ ستارگان» پیوست زمان پخش سریال عملیات مهندسی + تیزر اجرای یک تئاتر توسط کانون پرورش فکری کودکان در عراق «رویاشهر» ۲۰ میلیاردی شد فیلم مرد عینکی امشب (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) در «هفت» نقد می‌شود پیام قالیباف به مناسبت روز خبرنگار | مجلس برای تصویب لوایح دولت در حمایت از خبرنگاران آمادگی دارد آخرین وضعیت سلامتی اکبر عبدی از زبان دخترش
سرخط خبرها

نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه

  • کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه
مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی که امسال در شانزدهمین دوره از جشنواره سینما حقیقت در بخش مسابقه بلند ملی و آوینی حضور دارد، روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است. اثری با تعداد مصاحبه‌های زیاد -بیش از بیست مصاحبه- و گوناگونی مصاحبه شونده‌ها از طیف‌های مختلفی که با مرحوم صفائی ارتباط داشته‌اند.

این امر سبب شده همه‌ی دیدگاه‌های متفاوت نسبت ایشان مطرح شود و هرکس از پنجره نگاه خود ویژگی‌های استاد صفائی را بیان کند که این مهم هم زوایای مختلف شخصیت ایشان را برای مخاطب باز می‌کند و شخصیت ذوابعاد ایشان را معرفی کرده و هم به طیف وسیعی از مخاطبین اجازه آشنایی و ایجاد ارتباط حسی با سوژه را می‌دهد.

از طرفی طرح صحبت‌های موافق و مخالف نسبت به بعضی مسائل پیرامون استاد در زمان حیات‌شان، علاوه بر اینکه بیانگر نگاه بی‌طرفانه فیلمساز است، به تماشاگر نیز اجازه می‌دهد تا حقیقت را خود دریابد و به جمع بندی شخصی خودش برسد. ضمن اینکه تمهید شنیدن صدای کارگردان بعنوان پرسشگر از پشت دوربین نیز، خیلی برای دستیابی به این هدف کمک کرده است.

در نهایت کارگردانی درست، استفاده مناسب و با ریتم خوب از گفت‌وگوها و مصاحبه‌هایی چشم‌نواز، فیلم را در سطح خوبی از نظر کیفی قرار می‌دهد و اثری دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

حسین نژاد موسی - فیلمساز و منتقد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->