فیلم‌های ورزشی روحیه بیماران سرطانی را تقویت می‌کند تاسیس یک جایزه ادبی به نام «یون فوسه» برنده نوبل ادبیات تصویربرداری «حکایت‌های کمال۲» در شهرک غزالی انتشار فراخوان بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر نگاهی به آثار سعید روستایی به بهانه‌ صادرشدن پروانه ساخت فیلم جدیدش ارسال فهرست ۱۲۸ فیلم موردتأیید «جشنواره فیلم کوتاه تهران» به دبیرخانه «فجر» وقتی فیلم‌های اجتماعی شبیه هم می‌شوند | نقدی بر فیلم «نبودنت»؛ ساخته کاوه سجادی‌حسینی آموزش داستان نویسی | رج‌های ناتمام (بخش دوم) ماجرای حاشیه‌های اجرای «ترور» ساعد سهیلی در مشهد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳ کنسرت «ریچارد کلایدرمن» در ایران + فیلم مروری بر کارنامه هنری داریوش فرهنگ به بهانه سالروز تولدش درگذشت غم‌انگیز سلین‌ حسین‌پور، بازیگر هفت‌ساله مهابادی + علت و فیلم معرفی داوران بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت + عکس «شارلیز ترون» هم بازیگر فیلم «آینده» نولان شد صحبت‌های معاون سیما درباره ساخت چند مجموعه تاریخی جدید «علی دهکردی» در جمع بازیگر سریال «مهمان‌کُشی»
سرخط خبرها

نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه

  • کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه
مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی که امسال در شانزدهمین دوره از جشنواره سینما حقیقت در بخش مسابقه بلند ملی و آوینی حضور دارد، روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است. اثری با تعداد مصاحبه‌های زیاد -بیش از بیست مصاحبه- و گوناگونی مصاحبه شونده‌ها از طیف‌های مختلفی که با مرحوم صفائی ارتباط داشته‌اند.

این امر سبب شده همه‌ی دیدگاه‌های متفاوت نسبت ایشان مطرح شود و هرکس از پنجره نگاه خود ویژگی‌های استاد صفائی را بیان کند که این مهم هم زوایای مختلف شخصیت ایشان را برای مخاطب باز می‌کند و شخصیت ذوابعاد ایشان را معرفی کرده و هم به طیف وسیعی از مخاطبین اجازه آشنایی و ایجاد ارتباط حسی با سوژه را می‌دهد.

از طرفی طرح صحبت‌های موافق و مخالف نسبت به بعضی مسائل پیرامون استاد در زمان حیات‌شان، علاوه بر اینکه بیانگر نگاه بی‌طرفانه فیلمساز است، به تماشاگر نیز اجازه می‌دهد تا حقیقت را خود دریابد و به جمع بندی شخصی خودش برسد. ضمن اینکه تمهید شنیدن صدای کارگردان بعنوان پرسشگر از پشت دوربین نیز، خیلی برای دستیابی به این هدف کمک کرده است.

در نهایت کارگردانی درست، استفاده مناسب و با ریتم خوب از گفت‌وگوها و مصاحبه‌هایی چشم‌نواز، فیلم را در سطح خوبی از نظر کیفی قرار می‌دهد و اثری دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

حسین نژاد موسی - فیلمساز و منتقد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->