سرخط خبرها

شهردار مشهد: واقعه ۲۳ آذرماه مشهد یکی از ریشه‌های مستحکم انقلاب اسلامی ایران بود

  • کد خبر: ۱۳۹۹۶۸
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
شهردار مشهد: واقعه ۲۳ آذرماه مشهد یکی از ریشه‌های مستحکم انقلاب اسلامی ایران بود
شهردار مشهد گفت: واقعه ۲۳ آذر ۱۳۵۷ مشهد و حمله دژخیمان پهلوی به بخش اطفال بیمارستان امام رضا‌(ع) یکی از ریشه‌های مستحکم انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش شهرآرانیوز،  در همایش بزرگداشت واقعه ۲۳ آذرماه که صبح امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، سید‌عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، خاطرنشان کرد: هیچ پدیده‌ای در لحظه به وجود نمی‌آید. هر پدیده‌ای ریشه‌ای دارد و پدیده‌هایی که مؤثرتر هستند، از ریشه‌هایی قوی‌تر نیز برخوردارند.

وی افزود: اینکه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تا این اندازه مورد توجه نظام جهانی قرار گرفته است نیز نشان‌دهنده قدرت و منزلت و ریشه‌های مستحکم این انقلاب است.

ارجائی تأکید کرد: ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران، نه از سال ۴۲، بلکه از قیام عاشورا آغاز شده است و در طول تاریخ نیز افراد زیادی برای به‌ثمررسیدن آن تلاش کرده‌اند.

وی افزود: وقایع شهر مشهد نیز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی داشته است. حمله دژخیمان پهلوی به حرم مطهر امام رضا(ع) در ۲۹ آبان ۱۳۵۷ تا حمله روز ۲۲ آذر به بیمارستان ۱۷شهریور که در آن زمان با نام بیمارستان ۶بهمن شناخته می‌شد و پس از آن نیز حمله به بخش اطفال بیمارستان امام رضا(ع) و پس از آن، به روزهای مهمی برای مردم مشهد تبدیل شد. این وقایع منجر به سرافکندگی ابدی حکومت پهلوی و سربلندی ابدی برای مردم مشهد شد.

شهیدان رفتند تا انقلاب اسلامی باقی بماند

در ادامه این مراسم «محسن منفرد» فرزند شهید «محمدعلی منفرد» شهید واقعه ۲۳ آذرماه ۱۳۵۷ مشهد نیز در سخنان کوتاهی با بزرگداشت نام و یاد شهیدان گفت: شهیدان رفتند تا انقلاب اسلامی باقی بماند.

وی افزود: بیگانگان می‌خواهند استقلال و قدرت مردم را از آنها بگیرند. اما پای پیروزی این انقلاب، خون‌های زیادی به زمین ریخته شده و نخواهیم گذاشت عزت این انقلاب به خطر بیفتد.

در بخش دیگری از مراسم نیز «علی پیراسته» از راویان انقلاب و دفاع مقدس، به بیان برخی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

در پایان مراسم نیز با حضور برخی از چهره های انقلابی و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، از فرزند شهید منفرد تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->