نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
سرخط خبرها

اردن: ۴۴ اغتشاشگر را دستگیر کردیم

  • کد خبر: ۱۴۰۳۳۴
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
اردن: ۴۴ اغتشاشگر را دستگیر کردیم
پس از هشدار شاه اردن درباره برخورد قاطع با آشوبگران در این کشور، سازمان امنیت کل اردن خبر داد که نیرو‌های امنیتی ۴۴ نفر را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان امنیت کل اردن شامگاه جمعه اعلام کرد که حضور نیرو‌های امنیتی این کشور به منظور ضمانت اجرای قانون و حفظ امنیت شهروندان اردنی در تمامی استان‌ها تشدید شده است.

بنابر گزارش شبکه «المملکه»، سازمان امنیت کل اردن در بیانیه‌ای خبر داد که نیرو‌های امنیتی این کشور با آشوبگران برخورد کرده و ۴۴ نفر را که در اغتشاشات مشارکت داشته‌اند، دستگیر کرده است.

طبق این گزارش، این افراد به اضافه افرادی که در روز‌های گذشته در این کشور دستگیر شده‌اند، به دستگاه‌های ذیربط اردنی تحویل داده خواهند شد.

سازمان امنیت کل اردن همچنین اشاره کرد که اغتشاشات در مقایسه با روز پنجشنبه به ویژه در استان‌های جنوبی اردن کاهش چشمگیری داشته است. این سازمان در ادامه افزود که تحقیقات در زمینه کشته شدن «الدلابیح» سرهنگ اردنی که در جریان اغتشاشات جان خود را از دست داده، ادامه دارد و نیرو‌های امنیتی این کشور تا زمان دستگیری قاتل و تحویل او به قانون دست از تلاش برنخواهند داشت و در محافظت از جان مردم و اموال عمومی کوتاهی نخواهند کرد.

سازمان امنیت اردن همچنین از مردم این کشور خواست از محل اغتشاشات فاصله بگیرند و در آشوب مشارکت نداشته باشند.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن جمعه در هشداری اعلام کرد: «با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست بگیرد و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد». پادشاه اردن همچنین تأکید کرد: «ما توهین و حمله به نیرو‌های امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی‌پذیریم.»

کشور اردن از هفته گذشته تاکنون شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده برای حل بحران اقتصادی این کشور است. یکی از مهم‌ترین اعتصاب‌های چند روز اخیر،  اعتصاب رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی به دلیل افزایش قیمت سوخت بود.

در پی افزایش اعتراضات به سوخت در جنوب اردن، سازمان امنیت کل این کشور از کشته شدن یک افسر ارشد اردنی خبر داده بود. این افسر پلیس در جریان مدیریت تظاهرات در منطقه «الحسینیه» در استان جنوبی «معان» بر اثر اصابت گلوله جنگی به ناحیه سر کشته شد.

سازمان امنیت کل اردن در گزارش خود اعلام کرده بود که علاوه بر این افسر پلیس، برخی افراد دیگر نیز در جریان آنچه مقامات اردنی «خرابکاری غیرقانونی» خواندند، مجروح شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->