آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران آغاز شد وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح
سرخط خبرها

وزارت دفاع انگلیس به صورت مستقل جنایات جنگی سربازان این کشور را بررسی می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۰۳۸۷
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
وزارت دفاع انگلیس به صورت مستقل جنایات جنگی سربازان این کشور را بررسی می‌کند
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، این کشور یک تحقیقات مستقل جدید را درباره آنچه که این وزارتخانه "ادعاهای ارتکاب تخلف" از سوی سربازان انگلیسی در افغانستان در اوایل دهه ۲۰۱۰ خوانده، در نظر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه راشاتودی، این تحقیقات که تحت رهبری چارلز هیدون کیو، یک قاضی ارشد انگلیسی اجرا می‌شود قرار است اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.

جان هیلی، وزیر دفاع دولت در سایه انگلیس گفت: از این تحقیقات ویژه استقبال شده و این باید به موفقیت بینجامد. این تحقیقات برای محافظت از شهرت نیروهای ویژه انگلیسی، تضمین تمامیت تحقیقات نظامی و رسیدن به عدالت برای هر یک از قربانیانی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند ضروری است.

به نوشته راشا تودی قرار است این تحقیقات به بررسی اتهامات مطرح شده در یک دهه گذشته در خصوص ارتکاب قتل‌های غیرقانونی توسط کماندوهای نیروهای ویژه اس.ای.اس انگلیس بپردازد. این "تحقیقات قانونی مستقل" بعد از سالها انکار این جرایم از سوی وزارت دفاع انگلیس که تنها یک سری تحقیقات داخلی بی نتیجه را برای یافتن اسناد و مدارک این قتلهای ادعایی کماندوهای اس.ای.اس در افغانستان اجرا کرد مطرح می‌شوند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای گفت: "وزارت دفاع انگلیس یک سری تغییرات را در سالهای اخیر در رسیدگی به ادعای جدی ارتکاب خلاف از سوی نیروهای مسلح ما اعمال کرده است. بسیاری از این تغییرات هم اکنون در دست عملیاتی شدن هستند از جمله تشکیل واحد جرایم جدی نظامی. درست این است که ما درسهای بیشتری که برای یاد گرفتن وجود دارند را به طور کامل در نظر بگیریم تا تضمین کنیم همه ادعاها به درستی و در مقیاسی برابر مورد رسیدگی قرار می‌گیرند."

این تحقیقات به پوشش سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ زمانی که نیروهای ویژه اس.ای.اس انگلیس در افغانستان مستقر شده بودند خواهد پرداخت. رسانه‌ها در یک دهه گذشته مکررا گزارشهایی را درباره ارتکاب قتلهای بی رحمانه غیرنظامیان از سوی این نیروهای ویژه انگلیسی منتشر کرده‌ بودند.

آخرین مورد تحقیقات درباره این موضوع در اوایل سال جاری میلادی توسط بی.بی.سی منتشر شد. در این گزارش که توسط بی.بی.سی پس از تحقیقاتی چهار ساله گردآوری شد آمده است، یک اسکادران از نیروهای ویژه اس.ای.اس ارتش انگلیس احتمالاً حداقل ۵۴ غیرنظامی افغان را در طی حملات شبانه تنها در یک دوره شش ماهه کشته‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->