قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان برای اولین بار؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود طلا و سکه را در مشهد چند بخریم؟ (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حباب سکه چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۴۱۲۷۳
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
حباب سکه چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟
اختلاف قیمت میان ارزش ذاتی سکه و قیمتی که در بازار معامله می‌شود، حباب سکه است. آخرین نرخ حباب سکه و نحوه محاسبه آن را در این گزارش بخوانید.

گروه اقتصاد| شهرآرانیوز، حباب انواع سکه بر آخرین نرخ سکه در معاملات دیروز را در ادامه می‌خوانید:

۱. حباب سکه امامی به ۱۸.۱۴۰.۰۰۰ ریال رسید.

۲. حباب سکه بهار آزادی به ۱۲.۵۴۰.۰۰۰ ریال رسید.

۳. حباب نیم سکه به ۳۵.۴۵۰.۰۰۰ ریال رسید.

۴. حباب ربع سکه به ۴۷.۳۴۰.۰۰۰ ریال رسید.

۵. حباب سکه گرمی به ۲۲.۳۵۰.۰۰۰ ریال رسید.

فرمول محاسبه حباب سکه

حباب سکه چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

حباب سکه چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

بانک مرکزی عدد دقیقی را به‌عنوان حق ضرب سکه مشخص نکرده است. فعالین بازار هم هر کدام عددی را برای آن در نظر گرفته و عنوان کرده‌اند. ولی نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اخیراً عدد ۵۰۰۰۰ تومان را به عنوان قیمت ضرب سکه و هزینه‌های جانبی دیگر اعلام کرد؛ بنابراین ما در هم در اینجا همین عدد را ملاک قرار می‌دهیم.

عیار سکه

عیار سکه ۲۱/۶ است. توضیحِ اینکه این عدد از کجا آمده است آن است که عیار ۲۴ به معنای طلای صددرصد خالص است و وقتی از طلای ۱۸ عیار صحبت می‌کنیم منظور طلایی است که ۲۵ درصد ناخالصی دارد؛ بنابراین عیار ۲۱/۶ سکه به‌معنای خلوص ۹۰ درصدی آن است. پس در این فرمول به جای عیار سکه عدد ۹۰ را قرار می‌دهیم.

قیمت گرم طلای جهانی

قیمتی که برای طلای جهانی اعلام می‌شود مربوط به یک اُنس طلاست. درحالی‌که ما در این فرمول به قیمت یک گرم طلا نیاز داریم که برای محاسبه آن باید قیمت یک اونس را بر ۳۱/۱ تقسیم کرد. به‌همین دلیل است که در مخرج این فرمول عدد ۳۱/۱ قرار گرفته است.

وزن سکه

وزن سکه بهار آزادی ۸/۱۳۳۳ گرم، نیم سکه ۴/۰۶۶ و وزن ربع سکه بهار آزادی ۲/۰۳۲ گرم است.

مالیات بر ارزش افزوده

در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما ٪۹ است که شما به‌عنوان خریدار باید آن را بپردازید. بنابراین، این عدد را هم باید در فرمول لحاظ کرد. با داشتن همه این اعداد و همچنین، قیمت سکه طلا در بازار، به راحتی می‌توانید در هر زمانی بررسی کنید که آیا قیمت سکه حباب دارد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->