محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان
سرخط خبرها

قهرمان جام‌جهانی تیم اول دنیا نیست

  • کد خبر: ۱۴۱۴۸۱
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
قهرمان جام‌جهانی تیم اول دنیا نیست
در رده‌بندی جدید فیفا همچنان برزیل بهترین تیم جهان است

به گزارش شهرآرانیوز؛ در رده‌بندی جدید فیفا برای تیم‌های ملی، آرژانتین با اینکه قهرمان جام جهانی شد، همچنان پشت سر برزیل در رتبه دوم جدول قرار گرفته است. این در حالی است که برزیلی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل کرواسی در ضربات پنالتی شکست خوردند و حتی نتوانستند به جمع چهار تیم برتر صعود کنند. فیفا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد از این پس برای تعیین رتبه‌های رنکینگ این نهاد از الگوریتم‌های جدیدی استفاده خواهد کرد. در این روش که روش Elo نام دارد پیروزی در وقت‌های ۹۰ دقیقه امتیاز بیشتری از برد در وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی دارد.

آرژانتین در مسیر قهرمانی در جام جهانی قطر دو بازی خود را در ضربات پنالتی با پیروزی پشت سر گذاشت. از این گذشته آلبی‌سلسته در بازی اول خود در این تورنمنت در کمال شگفتی مقابل عربستان شکست خورد و این باخت مقابل تیمی با رتبه پایین در رده‌بندی فیفا باعث شد آرژانتینی‌ها ۳۹ امتیاز از دست بدهند. از سوی دیگر برزیل در جام جهانی سه پیروزی و دو شکست داشت. از این گذشته سلسائو پیش از شروع جام جهانی پیروزی‌های پرگلی مقابل همسایه‌های خود در آمریکای جنوبی به دست آورده بود.

با این‌حال اگر آرژانتین دو بازی خود در مراحل حذفی جام جهانی را در وقت‌های نود دقیقه‌ای پیروز می‌شد و نه در ضربات پنالتی، می‌توانست جلوتر از برزیل صدرنشین رنکینگ فیفا باشد. در روش جدید امتیازدهی فیفا امتیاز اضافی برای قهرمانی در تورنمنت‌ها اختصاص داده نمی‌شود و فقط پیروزی‌ها و شکست‌ها‌ست که برای تیم‌ها امتیاز مثبت یا منفی دارد. در نتیجه آرژانتین قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ امتیاز اضافه‌ای دریافت نکرده است. در رنکینگ جدید فیفا بیشترین جهش برای تیم‌های ملی کرواسی و مراکش بوده است.

کرواسی با پنج پله صعود در رده هفتم جهان است و مراکشی‌ها با جهشی یازده پله‌ای و خارق‌العاده در رده یازدهم جهان قرار دارند. شیر‌های اطلس در یک‌سال گذشته نزدیک به ۱۴۲ امتیاز به دست آورده اند. با این حال تیم‌های دیگری هم وجود دارند که مثل مراکش صعود چشمگیری داشته‌اند. استرالیا که در حال حاضر رتبه ۲۷ جهان را در اختیار دارد، با جهشی یازده پله‌ای روبه‌رو شده و از طرف دیگر کامرون با صعود ۱۰ پله‌ای در رتبه ۳۳ جهان قرار دارد.

در رده‌بندی جدید فیفا، تیم ملی کشورمان هم با چهار پله سقوط در جایگاه ۲۴ جهان قرار گرفت. سقوطی که دلیلش کسب نتایج نه‌چندان مناسب در گروه دوم جام جهانی است که حالا ایران را از صدر رده‌بندی تیم‌های آسیایی نیز پایین آورد و پس از ژاپن در رده دوم تیم‌های ملی قاره کهن قرار داد. در بین تیم‌های آسیایی، ژاپن به دلیل کسب نتایج درخشان در جام جهانی و پیروزی برابر آلمان و اسپانیا که ضریب امتیازی بالایی برای آن‌ها داشت، با چهار پله صعود به رده بیستم رسید و صدر قاره آسیا را هم از ایران گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->