واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

پیکر جان‌باختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی در بیرجند تشییع شد

  • کد خبر: ۱۴۱۵۹
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
پیکر جان‌باختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی در بیرجند تشییع شد
پیکر ۲ تن از جان‌باختگان مراسم تشییع سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان، روز پنجشنبه با حضور پرشور مردم و مسوولان در بیرجند تشییع شد.
به گزارش شهرآرانیوز، آیین تشییع پیکر «محمدحسین زنجانی» و «محمدحسین عبداللهی» از مقابل مزار شهدای گمنام در بلوار پاسداران بیرجند تا میدان عروج (حسینیه جماران) همزمان با اجتماع هیات‌های مذهبی و راهپیمایی مردمی در حمایت از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامیداشت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان استان نیز در این آیین حضور داشتند.

همچنین وداع با ۲ تن از جان‌باختگان حادثه روز سه‌شنبه که بر اثر ازدحام و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان به وقوع پیوست،  صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور استاندار خراسان جنوبی جمعی از مسوولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم و مسوولان در محل دادگستری استان برگزار شد.

رییس کل و معاونان دادگستری استان کرمان، معاونان دادگستری استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و مسوولانی از قوه قضاییه نیز در آیین وداع و بدرقه ۲ کارمند دادگستری خراسان جنوبی حضور داشتند.  

مردم ولایتمدار و شهیدپرور خراسان جنوبی پیکر دو جان‌باخته مراسم تشییع سردار دل‌ها را تا میدان عروج تشییع و با شعار‌های انقلابی و ضداستکباری از اقدام نفرت انگیز آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز انزجار کردند.

پیکر زنده‌یاد محمدحسین زنجانی از اهالی روستای نوزاد شهرستان درمیان در بهشت متقین بیرجند، خاکسپاری و پیکر محمدحسین عبداللهی اهل روستای فورخاص شهرستان درمیان برای تدفین به زادگاهش منتقل می‌شود.

محمدحسین زنجانی متولد سال ۵۱ و محمدحسین عبداللهی متولد سال ۵۶ است که برای حضور در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی به کرمان رفته بودند.

روز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام و فشار جمعیت در مسیر تشییع، براساس آخرین آمار ۵۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۲۱۲ نفر نیز مصدوم شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روسای قوای سه‌گانه و مسوولان کشوری و استانی در پیام‌های جداگانه وقوع این حادثه غم‌بار را تسلیت گفتند.

استاندار کرمان نیز در پی جان‌باختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی،  پیام تسلیت صادر کرد و از تشکیل کمیسیون پیگیری این حادثه خبر داد.

آیین تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمش سردار حسین پورجعفری پس از تشییع باشکوه در عراق و شهر‌های اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم، با حضور معاون اول رییس جمهوری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از اعضای دولت، هیأتی از قوه قضاییه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و با حضور گسترده مردم در کرمان برگزار و پیکر شهدای مقاومت بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپاد‌های آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا انجام شد.
 
منبع: ایرنا


 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->