دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه دستگیری سارقی در مشهد که در مبل مخفی شده بود
سرخط خبرها

وضعیت هوای مشهد در آستانه هشدار قرار دارد (۵ دی‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۱۸۷۴
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
وضعیت هوای مشهد در آستانه هشدار قرار دارد (۵ دی‌ماه ۱۴۰۱)
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اگرچه حجم آلاینده‌ها در هوای مشهد نسبت به دیروز کاهش دارد اما کیفیت هوای این کلانشهر امروز، پنجم دی ماه ۱۴۰۱ در مرز سلامت و هشدار قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی اله‌پور امروز دوشنبه در این باره گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد (۲۴ ساعت گذشته) نشانگر هوای سالم با عدد ۱۰۰ است که در صورت رسیدن به عدد ۱۰۱ ناسالم می شود و شاخص کنونی هوای این کلانشهر(یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۹۷ نشان از سالم بودن هوا دارد.

وی ادامه داد: روز گذشته کیفیت هوای کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوا در ۱۰ منطقه مشهد در شرایط ناسالم و هشدار تنفسی برای افراد حساس است و هوای سایر ۱۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم است.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->