ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر هک شد

  • کد خبر: ۱۴۱۹۳۰
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر هک شد
تنها یک روز پس از اعلام شروع تحقیقات در مورد هک قبلی توییتر، اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر این پلتفرم برای فروش در دارک وب قرار داده شد.

به گزارش شهرآرانیوز - در اتفاقی که می‌توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ توییتر یاد کرد، اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر این شبکه‌ی اجتماعی فاش شد؛ این افشاگری یک روز پس از آن صورت گرفت که کمیسیون حفاظت از داده‌ها (DPC) اعلام کرده بود تحقیقاتی را درباره‌ی هک قبلی توییتر در اواخر نوامبر و تحت‌تاثیر قرار گرفتن بیش از ۵٫۴ میلیون آغاز خواهد کرد.

آلون گال، یکی از بنیان‌گذاران شرکت امنیت سایبری هادسون راک، فاش شدن اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر و قرار دادن آن‌ها در دارک وب برای فروش را ناشی از آسیب‌پذیری یک API اعلام کرد. در واقع هکر‌ها با استفاده از این آسیب‌پذیری موفق شدند به اطلاعات مهمی مانند آدرس ایمیل و شماره‌ی تلفن کاربران این پلتفرم دست پیدا کنند. او در ادامه اضافه کرد:

هکر‌ها نمونه‌ای از اطلاعات هزار حساب کاربری معروف، مانند دونالد ترامپ جونیور (فرزند ارشد دونالد ترامپ)، ویتالیک بوترین، برایان کربس و الکسندریا اوکاسیو کورتز (نماینده‌ی مجلس آمریکا) را منتشر کردند.

آلون گال به صورت اتفاقی و در مسیر تحقیقات خود در دارک وب با این اطلاعات رو به‌رو و از وجود آن‌ها مطلع شده است و تأیید کرد که این اطلاعات برای فروش قرار داده شده‌اند. او با برخی از این افرادِ معروف که اطلاعاتشان فاش شده مانند برایان کربس تماس گرفت و گفت:

من به طور خاص با برایان کربس صحبت کردم و او از این موضوع آگاه است.

البته خودِ هکر‌ها درباره‌ی انتشار این اطلاعات در دارک وب اعلام کردند که داده‌ها اوایل سال ۲۰۲۲ و در جریان حمله‌ای سایبری از توییتر استخراج شدند. آن‌ها به ایلان ماسک، به عنوان مالک جدید توییتر پیشنهاد دادند تا با خرید این اطلاعات از تشکیل پرونده‌های قضایی بیشتری علیه توییتر در اروپا جلوگیری کند؛ توییتر در آن زمان به دلیل مشابه و فاش شدن اطلاعات کاربران خود با مشکلات حقوقی درگیر بود.

آلون گال شخصی بود که لو رفتن برخی اطلاعات متا را در سال ۲۰۲۱ کشف کرده بود. او در مقاله‌ی خود نوشت:

هک اخیر توییتر شباهت زیادی به فاش شدن اطلاعات ۵۳۳ میلیون حساب کاربری فیسبوک در سال ۲۰۲۱ دارد که جریمه‌ای ۲۷۵ میلیون دلاری برای متا به همراه داشت.

طبق گفته‌های هکر‌ها هر دولتی می‌تواند با خرید این داده‌ها، از شهروندان خود جاسوسی کند؛ کافی است تنها ایمیلی برای آن‌ها ارسال کرده که در متن ایمیل، تصویری با فرمت GIF باشد و با کلیک کاربر روی آن، آدرس IP و در نتیجه موقعیت مکانی آن کاربر را دریافت کند. یا اینکه از شماره تلفن‌های لو رفته برای مقاصد تبلیغاتی استفاده کنند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->