برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند! کدام غذاها عامل اضطراب هستند؟ رفع توقیف هشت هزار خودرو متخلف در زمینه کشف حجاب سلاخی زن و مرد جوان مقابل چشمان فرزند سه ساله به دست مرد همسایه (۲ تیر ۱۴۰۳) سیلاب راه ارتباطی ۱۴ روستا در خراسان رضوی را مسدود کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قتل خونین برادر در رختخواب| قاتل روانی با پلیس تماس گرفت تنور داغ خرید در صفحات اینستاگرامی استاد دانشگاهی که تبدیل به سارق معتاد شد! قبل از عمل‌های زیبایی از نظام پزشکی استعلام بگیرید یک شرکت هرمی در مشهد شناسایی شد| دستگیری ۱۱ متهم (۲ تیر ۱۴۰۳) با این کار‌ها صد سال عمر کنید اگر تنها زندگی می‌کنید مراقب این چند مورد باشید کاشت رایگان حلزون شنوایی برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟ فرمانده مرزبانی انتظامی از پایش اپتیکی و الکترواپتیکی مرز‌های کشور به صورت شبانه‌روزی خبرداد
سرخط خبرها

سرقت تبهکاران مشتری‌نما از خانه طعمه‌هایشان

  • کد خبر: ۱۴۲۰۷۸
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
سرقت تبهکاران مشتری‌نما از خانه طعمه‌هایشان
قبلا، زمانی که سارقان خانه به دام پلیس می‌افتادند در اظهاراتشان به افسر بازجو می‌گفتند که چند هفته زاغ سیاه خانه‌های هدف خود را چوب می‌زدند و در زمان نبود صاحب‌خانه نقشه خود را عملی می‌کردند، اما حالا دامنه جرم این تبهکاران تغییر کرده و این افراد بدون اینکه صاحبان خانه‌ها مطلع باشند به خانه آن‌ها رفت‌و‌آمد دارند و در بزنگاه، نقشه شوم خود را عملی می‌کنند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛  قبلا، زمانی که سارقان خانه به دام پلیس می‌افتادند در اظهاراتشان به افسر بازجو می‌گفتند که چند هفته زاغ سیاه خانه‌های هدف خود را چوب می‌زدند و در زمان نبود صاحب‌خانه نقشه خود را عملی می‌کردند، اما حالا دامنه جرم این تبهکاران تغییر کرده و این افراد بدون اینکه صاحبان خانه‌ها مطلع باشند به خانه آن‌ها رفت‌و‌آمد دارند و در بزنگاه، نقشه شوم خود را عملی می‌کنند.

هفته گذشته بود که مأموران پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد گروهی از سارقان را در منطقه قاسم‌آباد به دام انداختند که از شگردی جدید برای ارتکاب جرم استفاده می‌کردند. متهمانی که با بررسی صفحات آگهی سایت‌های واسطه‌گر با طعمه‌های خود تماس گرفته و به خانه آن‌ها مراجعه می‌کردند. آن‌ها بعد از مشاهده سر‌و‌وضع خانه مورد نظر چند روز به آن ملک دستبرد زده و هست و نیست مال‌باخته را به تاراج می‌بردند.

زن و مردی جوان که به بهانه خرید یک دستگاه اسپیکر خانگی به خانه شاکی مراجعه کرده و روز بعد محل را خالی کرده بودند. اگرچه آن‌ها خیلی زود دستگیر و راهی زندان شدند، اما هنوز هم مجرمان دیگری هستند که دست به ارتکاب این جرم نوظهور می‌زنند. درست مثل دو متهم دیگری که باز هم در منطقه قاسم‌آباد با شگرد شناسایی کالا در سایت دیوار خانه یک شهروند را خالی کردند.

ورود پلیس به پرونده سرقت

روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این پرونده سرقت به شهرآرا گفت: در پی اعلام گزارش سرقت از آپارتمانی مسکونی در منطقه قاسم‌آباد، موضوع بلافاصله در دستور کار تیمی از مأموران پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.
سرهنگ احمد نگهبان افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل و بررسی دقیق صحنه جرم مشخص شد سارقان در زمان نبودن صاحب‌خانه با تخریب در ورودی آپارتمان، وارد شده و لوازم قیمتی شامل چرخ خیاطی، دوربین عکاسی، گوشی تلفن همراه هوشمند، پنج کیسه برنج، سه حلب روغن پنج‌کیلویی، یک دستگاه آسیاب برقی و تمامی شیرآلات منزل و طلا و جواهر و وجوه نقد شاکی را سرقت کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان کرد: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق اظهارات مال‌باخته و اعضای خانواده او به سرنخی دست یافتند که نشان می‌داد به‌تازگی زنی جوان به عنوان مشتری خرید چرخ خیاطی به منزلشان مراجعه کرده است. پای این فرد ناشناس به خانه مال‌باخته زمانی باز شد که همسر وی آگهی فروش چرخ خیاطی را در سایت دیوار منتشر کرده بود.

سرقت زن و شوهری

سرهنگ نگهبان ادامه داد: کارآگاهان پلیس با توجه به اطلاعات به دست آمده و بررسی دوربین‌های مداربسته حوالی محل سرقت به سرنخی از متهمان دست یافتند. سارقان این پرونده هم همچون پرونده قبلی، زوجی جوان بودند که در زمان نبود اهالی خانه نقشه خود را عملی کرده‌اند. با تحقیقات گسترده میدانی مأموران قانون رد متهمان در یکی از مناطق حاشیه‌ای منطقه غرب شهر گرفته شد و طولی نکشید که این زن و شوهر جوان در دام قانون گرفتار شدند.

رئیس پلیس مشهد گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی از سوی خود بودند، اما زمانی که با مستندات پرونده روبه‌رو شدند لب به بیان حقیقت گشودند و به جرم خود اعتراف کردند. متهمان در ادامه تحقیقات همدست خود را لو دادند. در ادامه این عملیات همدست متهمان نیز شناسایی و دستگیر شد.

کشف حقیقت از دل باغچه سارقان

سرهنگ نگهبان بیان کرد: در ادامه این عملیات پلیسی و با همکاری سارقان اموال مسروقه که داخل حیاط یکی از متهمان در باغچه مدفون و مخفی‌سازی شده بود، کشف و به مال‌باخته تحویل داده شد. متهمان در اعترافات خود گفتند که از طریق سایت‌های واسطه‌گر، آگهی‌های لوازم خانه را شناسایی می‌کرده‌اند و با مراجعه به محل و شناسایی منازل بدون تجهیزات ایمنی، در فرصتی مناسب به این منازل دستبرد می‌زده‌اند. هنوز مشخص نیست که این تیم سه‌نفره سرقت با این شگرد به چند خانه دیگر دستبرد زده‌اند، اما تحقیقات پلیسی در این باره ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->