اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
سرخط خبرها

روزانه ۱۲۰۰ کامیون تجاری در دوغارون تردد می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۲۲۲۶
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
روزانه ۱۲۰۰ کامیون تجاری در دوغارون تردد می‌کند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت طبق توافق صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ظرفیت تردد ناوگان تجاری روزانه به هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون می رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اکنون ۹ کانکس در سه مسیر(لاین) جدید ورود کامیون از افغانستان به ایران در پایانه مرزی دوغارون نصب شده است که کارکنان اداره گذرنامه هنوز در این محل ها مستقر نشده اند.

جعفر شهامت گفت: در راستای اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون و با هدف تسهیل و تسریع تردد ناوگان بین المللی در این مرز زمینی، موضوع تجمیع و استقرار دستگاههای ارائه دهنده خدمات مرزی در موقعیت درهای ورود و خروج از چندی پیش در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح، این اداره کل به استناد مصوبات شانزدهمین کمیته هماهنگی مرز دوغارون در تاریخ ۲۵ آبان امسال ۹ دستگاه کانکس در سه مسیر اختصاصی ورود به کشور برای کارکنان اداره کل گمرک، گذرنامه و پایانه مرزی مستقر کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون نمایندگان اداره کل گمرک و پایانه مرزی دوغارون در محل های در نظر گرفته شده مستقر شده اند و انتظار می رود با تکمیل استقرار دستگاههای حاکمیتی، شرایط روان تری برای تردد ناوگان ایجاد شود.

شهامت افزود: همچنین در اجرای مراحل نهایی این طرح جامع که در حال برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساختهای پایانه مرزی دوغارون هزینه و تفکیک فضای مسافری و حمل و نقل کالا به طور کامل عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: طبق توافق صورت گرفته برای گسترش مبادلات تجاری و ترانزیتی بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در پنجمین اجلاس کمیته مشترک اقتصادی ولایت هرات و استان خراسان رضوی در اول آذر ماه سال جاری، ظرفیت تردد ناوگان تجاری ورودی و خروجی روزانه به هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون می رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: برای آماده سازی کامل مسیرهای تردد در مرحله دوم طرح با هدف استفاده از ظرفیت کامل پذیرش ناوگان در این مرز زمینی، برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای استقرار ۹ دستگاه کانکس دیگر در موقعیت مسیر خروجی (به سمت افغانستان)، مشابه ساختار کنونی در مسیر ورودی به ایران، صورت گرفته است.

شهامت یکی از الزامات عملیاتی شدن و تحقق طرح یاد شده را تسریع در پایش های حمل و نقلی، گمرکی و امنیتی - انتظامی و روان سازی جریان عبوری عنوان و تاکید کرد: همکاری همه نهادهای مسوول در مرز و به ویژه استقرار نمایندگان تمامی دستگاههای ذیربط در گیت های ایجاد شده ضروری و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: به استناد آمار ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ پایانه مرزی دوغارون، به طور متوسط روزانه حدود ۲۳۰ ناوگان ورودی و ۲۴۰ ناوگان خروجی در این پایانه پذیرش می شود و پیش بینی می شود با بهره برداری کامل از ظرفیت موجود در مسیرهای ورود و خروج از کشور، مجموع ظرفیت پذیرش روزانه به بیش از هزار دستگاه در روز افزایش یابد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی توضیحی در خصوص علت عدم استقرار کارکنان اداره گذرنامه در مکان های اختصاص یافته به خبرنگار ایرنا ارائه نداد اما برخی مسئولان محلی عدم تامین نیرو در چارت سازمانی این نهاد و عدم تمایل فردی این افراد را علت عدم حضور در اتاقک های یاد شده عنوان کرده است.

تا پیش از شیوع کرونا سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شد.

گذرگاه مرزی دوغارون در مرز ایران و افغانستان در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارد و مرکز این شهرستان مرزی ۱۲۰ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->