احتمال انسداد مجدد جاده تربت‌حیدریه - مشهد

  • کد خبر: ۱۴۳۳۱
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
احتمال انسداد مجدد جاده تربت‌حیدریه - مشهد
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: هر چند با تلاش صورت گرفته جاده این شهرستان به سمت مشهد بازگشایی شده است اما با توجه به تداوم بارش برف تا ظهر فردا و احتمال بسیار قوی وقوع یخبندان امشب در سطح جاده، امکان تردد خودروها بسیار ضعیف است و حتی احتمال مسدود شدن دوباره این مسیر نیز ممکن است.

به گزارش شهرآرانیوز، احسان کریمی افزود: از تمام رانندگانی که قصد عبور از این مسیر را دارند درخواست می‌شود یا سفرشان را به تعویق بیندازند و یا خودروی خود را مجهز به زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی کنند.

وی ادامه داد: هر چند امکانات ما در این شهرستان بسیار محدود است، اما با این‌حال دیشب حدود پنج هزار مسافر را اسکان داده و پذیرایی کردیم.
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از چهار هزار مسافر گرفتار در برف در رباط‌سنگ، شیرآباد، فخرآباد و بقیه در بقاع متبرکه و پایانه مسافری تربت‌حیدریه اسکان داده شدند.
کریمی افزود: در ۶ نقطه مسیر تربت‌حیدریه به مشهد راه بندان ایجاد شد و شاهد تصادفات جزیی بودیم اما خوشبختانه در هیچ یک از این سوانح تلفات انسانی نداشتیم و از راه ماندگان با توزیع ۶۰۰ بسته اقلام خوراکی و جیره غذایی پذیرایی کرده ایم و هزار و ۴۰۰ تخته پتو نیز در بین آنها توزیع شده است.
وی ادامه داد: با توجه به بارش کنونی برف و برودت هوا از عصر امروز، شاهد یخبندان در جاده های ارتباطی شهرستان تربت حیدریه خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه نیز گفت: از شب گذشته تاکنون ۱۰ سانتیمتر برف در این شهرستان بارید و درجه هوا ۱.۴ درجه بالای صفر است.
رضا صفایی با بیان اینکه دمای هوای امشب در تربت‌حیدریه به ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید افزود: سامانه بارشی کنونی تا روز دوشنبه بر روی منطقه فعال است ولی اوج بارندگی آن تا فردا ظهر است.
وی ادامه داد: هر چند از ظهر فردا سامانه بارشی از منطقه خارج می شود اما از آنجا که یک جبهه توده هوای سرد از منطقه سیبری وارد کشور می شود لذا تا چند روز آینده شاهد یخبندان و رسیدن برودت هوا به منفی ۶ یا هفت درجه زیر صفر خواهیم بود.
رییس اداره گاز تربت‌حیدریه نیز گفت: هر چند در زمینه انتقال گاز به مشترکان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم با این حال از همشهریان درخواست می‌شود با مصرف بهینه گاز نهایت صرفه‌جویی را اعمال کنند.

امیر فرزانه افزود: از مشترکان درخواست می‌شود ایمنی سامانه انتقال گاز به بخاری‌ها را کنترل کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش نباشیم.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->