عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

سردار حاجی‌زاده: همه مسئولیت‌ها را می‌پذیریم+ویدئو

  • کد خبر: ۱۴۳۳۴
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
  • ۳
سردار حاجی‌زاده: همه مسئولیت‌ها را می‌پذیریم+ویدئو
در پی اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی در چهارشنبه هفته گذشته، فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران نشست خبری را برگزار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی در چهارشنبه هفته گذشته، فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران نشست خبری را برگزار کرد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران سردار حاجی‌زاده در این نشست خبری گفت: خبر حادثه سقوط هواپیما را در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی به آمریکا شنیدم. بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم.
وی ادامه داد: ای کاش می‌مردم و چنین سانحه‌ای را شاهد نبودم. ما یک عمر خودمان را پیش‌مرگ مردم کردیم. گردن ما از مو باریک‌تر است و هر تصمیمی مسئولان بگیریند مطیع اجرای آن هستیم.

 

تعداد بازدید : 3875
 
تشریح جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از زبان فرمانده نیروی هوافضای سپاه
 
وی گفت: بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سال‌های گذشته شاید از ابتدای انقلاب بی‌سابقه بود و احتمال درگیری بالا بود.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: نیروهای هر دو طرف در آماده‌باش صددرصد بودند به‌خصوص که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند ۵۲ نقطه در ایران را می‌زنند. برای همین همه‌ی یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد بودند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: آنچه در بررسی‌های ما انجام شد شب حادثه وضعیت آمادگی را در سطح جنگی قرار دادند و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود. 
 
وی گفت: در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد. یعنی اولین سامانه‌های که در محدوده‌ی غرب تهران مستقر می‌شود، این حادثه توسط آن رقم خورده است.
 
تعداد بازدید : 1434
 
وی ادامه داد: در چندین مرحله بالاترین سطح آماده‌باش به همه‌ی شبکه تاکید می‌شود و همه سامانه‌های پدافندی در بالاترین سطح آمادگی به سر می‌بردند.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: در چندین مرحله به همه‌ی سامانه‌ها اعلام می‌شود که موشک‌های کروزی به سمت کشور شلیک شده و آماده باشند.

وی گفت: سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی بودند یعنی فقط کافی است یک شستی را شما فشار بدهید.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران اذعان داشت: مصاحبه‌ای هم با این اپراتور انجام شده که پخش خواهد شد و او اظهار می‌کند که ما چندین بار درخواست کردیم که آسمان کشور از پروازها متوقف شود یعنی اصطلاحاً «کلیر» شود.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در آن لحظاتی که این اتفاق می‌افتد این سامانه مواجه می‌شود با هدفی در ۱۹ کیلومتری که «کروز» تشخیص داده می‌شود.

سردار حاجی‌زاده: اپراتور، هواپیمای مسافربری را موشک کروز تشخیص داد

وی گفت: باتوجه با اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که شرایط جنگی است و موشک کروز شلیک شده، او این هواپیما را کروز تشخیص داده؛ او موظف بوده تماس بگیرد و تاییدیه بگیرد و خبط اپراتور هم از همین نقطه است.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: منتها در آن شرایط گویا شبکه ارتباطی او با اختلال مواجه شده بود. او ده ثانیه فرصت داشته که تصمیم بگیرد؛ می‌توانسته بزند و می‌توانسته نزند و در این شرایط این تصمیم بد را می‌گیرد.

 
تعداد بازدید : 1145
 
 
مسئولان هواپیمایی کشوری هیچ گناهی ندارند و هرچه تقصیر است به عهده‌ی ماست
 
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: هواپیمایی کشوری قبل از اعلام نیروهای مسلح محکم دفاع می‌کردند که این حادثه حمله موشکی نیست؛ آنها بر اساس دانسته‌های خود عمل می‌کردند و اطلاعی از این قضیه نداشتند.

سردار حاجی‌زاده گفت: زمانی که از این قضیه اطلاع پیدا کردم در غرب کشور بودم و با مسئولان تماس گرفتم و گفتم احتمالا یک هدف خودی را زدیم؛ اما تقارن این اتفاق من را به شک انداخت.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه وقتی به تهران سیدم متوجه شدم ستاد کل نیروهای همه‌ی عوامل را قرنطینه کرده و مشغول بررسی و جمع‌آوری اطلاعات است، گفت: تاخیر در اطلاع‌رسانی به این بخاطر این نبود که کسی می‌خواست کتمان کند بلکه روال همین است و ستاد کل باید قضیه را بررسی می‌کرد.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: اگر خطایی بوده یکی از نیروهای ما خطا کرده و مسئولیتش با ماست؛ مسئولان هواپیمایی کشوری که محکم از این ماجرا دفاع می‌کردند هیچ گناهی ندارند و هرچه تقصیر است به عهده‌ی ماست.

وی بیان کرد: بعد از بررسی دوستان این موضوع را اعلام کردند اما هواپیمایی کشوری که نظامی نیستند و اطلاعات کافی نداشتند و تصور می‌کردند موشک به هواپیما بخورد، در آسمان منفجر می‌شود اما این یک سامانه کوتاه برد بوده و بصورت مجاورتی عمل کرده بنابراین هواپیما اندکی فرصت داشته که پرواز کند.
 
تعداد بازدید : 1281
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
صnhrj
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
1
1
شما که همین الان اظهارات 19 اسفند 94 ازتون موجوده که گفتین ما برای شلیک موشکهای پدافندی، مثلا اگر هواپیمای دشمن بیاد، مگر از کسی اجازه میگیریم؟
پس الان چرا باید اون اپراتور بنده خدا به قول شما، اجازه میگرفته و خبطش این بوده که تماس نگرفته؟
کدومش درسته؟
سردار های من چه مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
1
1
سردار عزیزم سرباز وطنم بی ادعا دوستت دارم تو مایه افتخار من و سرزمین هستی
از اینکه بی مها با اشتباه نیروی زیر دستت را گردن میگری مرا به یاد سردار سلیمانی و انتقام با عزمت او می اندازی
هموطن
Hong Kong
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
2
سردار عزیز حاجی زاده
دست تورا بخاطر رشادتها و مقابله با شیطان زیاده خواه که با چنبره بر منطقه غنی خاورمیانه در سدد تاراج ثروت بومیان این مناطق هستند میبوسم
همچنانکه تا امروز، به مسیر مبارزه ادامه دهید
در مورد اتفاق بوجود آمده نه شما و نه آن افسر مسول شلیک هیچ گناهی ندارید.
اگر گناهی هست متوجه مسولانی است که در مدیریت فضای آسمان کشور احمال کرده امد
مردم عزیز و مهربان ایران، هموطنان عزیزم؛
وارد بازی که شیاطین طراحی کرده اند نشوید و بین خادم و خائن تفاوت قائل باشید
و در مسیری که دقیقا دشمنانتان طراحی کردند قرار نگیرید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->