پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

وام جعاله چیست؟ + شرایط دریافت و نام بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات

  • کد خبر: ۱۴۳۶۷۱
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
وام جعاله چیست؟ + شرایط دریافت و نام بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات
وام جعاله یکی از تسهیلات بانکی است که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تکمیل ساختمان نیمه‌کاره از آن استفاده کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر خانه شما فرسوده است و نیاز به انواع تعمیرات خانه مثل نقاشی، کاشی‌کاری، لوله‌کشی و… دارد، حتماً این مطلب را تا انتها دنبال کنید زیرا همه چیز درباره وام جعاله مسکن را برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با وام جعاله مسکن

وام جعاله مسکن در واقع همان وام تعمیرات خانه قدیمی یا تکمیل خانه‌های در حال ساخت است که تعدادی از بانک‌ها آن را ارائه می‌دهند، اما بانک مسکن روی این تسهیلات تمرکز بیشتری دارد. وام جعاله تعمیر به کسانی تعلق می‌گیرد که قصد بازسازی منزل خود را دارند. این بازسازی می‌تواند شامل تعمیر سیستم لوله‌کشی و فاضلاب، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، کاشی‌کاری، نقاشی، پشت بام و… باشد.

وام جعاله تکمیل، همان‌طور که از نامش پیداست، به‌منظور تکمیل یک بنای در حال ساخت داده می‌شود. به دلیل نوسان قیمت ممکن است که سرمایه‌گذار در حین ساخت‌وساز با کمبود بودجه روبه‌رو شود و نتواند هزینه کار‌های کوچک، اما تکمیلی ساختمان را بپردازد. در چنین مواقعی وام جعاله تکمیل بسیار کارآمد خواهد بود.

علاوه بر تسهیلات جعاله بانک مسکن، برای پرداخت هزینه کار‌هایی مثل کاشی‌کاری، نصب سرامیک، نقاشی، گچ‌کاری و… می‌توانید وارد صفحه وام بدون چک در سایت لندو شوید و درخواست وام دهید. از این سامانه مالی می‌توانید بدون معرفی ضامن و ارائه چک تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنید. این وام برای خرید قسطی انواع کالا و خدمات است و برای دریافت آن فقط باید سفته ارائه دهید. بعد از دریافت اعتبار باید در سایت‌های خدمات ساختمانی طرف قرارداد لندو، سفارشتان را ثبت کنید و هزینه آن را با اعتبارتان پرداخت کنید.

چه کسانی می‌توانند وام تعمیرات مسکن دریافت کنند؟

هر صاحب خانه‌ای با احراز سند ملک خود به یکی از شعب بانک‌های پرداخت کننده می‌تواند وام تعمیرات مسکن دریافت کند. دو نکته مهم که باید در زمان درخواست به آن توجه کنید:

اول: در صورت تسویه تسهیلات دریافتی قبلی، پرداخت مجدد تسهیلات جعاله به متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانک‌ها استفاده کرده‌اند بدون محدودیت زمانی امکان پذیر است.

دوم: پرداخت ما‌به‌التفاوت تسهیلات جعاله سقف تسهیلات این بانک یا سایر بانک‌ها استفاده کرده‌اند بلامانع است.

جعاله از محل سپرده

جعاله با پسرده از محل حساب صندوق پس انداز مسکن، حساب صندوق پس انداز مسکن، پس انداز مسکن جوانان و صندوق پس‌انداز ساخت مسکن قابل پرداخت است. سقف این تسهیلات ۵ میلیون تومان است؛ و نرخ سود آن ۱۱ درصد اعلام شده. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت این وام ۵ سال و پرداخت نخستین قسط یک‌ماه بعد از انعقاد قرارداد است. گفتنی است که حداقل مدت انتظار برای دریافت این نوع وام شش ماه است.

جعاله از محل اوراق

اگر به مبلغ بیشتری برای دریافت وام تسهیلات نیاز دارید و سپرده بلند مدتی هم در بانک مسکن ندارید، باید از طریق خرید اوراق، اقدام به دریافت وام کنید. سقف این نوع وام برای هر سند، ۴۰ میلیون تومان و سود باز پرداخت آن ۱۸ درصد است. همچنین حداکثر مدت باز پرداخت که بانک مسکن به عنوان وام در نظر گرفته، ۵ سال است که می‌توان آن را به دو روش ساده و پلکانی برای این نوع انجام داد. برای خرید اوراق هم باید به یکی از شعب بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری فرابورس مراجعه کنید.

بانک‌هایی که بیشترین مبلغ وام جعاله را دارند

نام بانک

سقف وام جعاله یا تعمیر مسکن

بانک اقتصاد نوین

۲۰۰ میلیون تومان

بانک سامان

۳۰۰ میلیون تومان

بانک شهر

۵۰ میلیون تومان

بانک پاسارگاد

۵ میلیون تومان

بانک صادرات

۲۰ میلیون تومان

بانک سپه

۴۰ میلیون تومان

بانک ملی

۱۰ میلیون تومان

بانک گردشگری

۱۰ میلیون تومان

بانک مسکن

۴۰ میلیون تومان

بانک سینا

۵۰ میلیون تومان

از میان بانک‌هایی که شرایط آن‌ها بررسی شده دو بانک اقتصاد نوین و سامان با پرداخت مبلغ حداکثری ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومان وام جعاله بیشترین مبلغ پرداختی را دارند.

روش اعطای وام تعمیرات مسکن بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام جعاله را ۵ ساله با ۱۸ درصد سود می‌دهد و ۲۵ درصد تسهیلات را نیز به شکل سپرده تا پایان زمان تسویه نگه می‌دارد. اما سند شش دانگ ملک در گروی بانک خواهد بود.

بانک سامان و ۳۰۰ میلیون وام جعاله

بانک سامانکه امکان دریافت تسهیلات حداکثر به میزان ۳۰۰ میلیون تومان و امکان دریافت تسهیلات خرید مسکن در کنار تسهیلات تعمیر ملک حداکثر به میزان ۷۰ درصد ارزش ملک را دارد، برای بازپرداخت تسهیلات بازه‌ای حداکثر ۵ ساله در نظر گرفته است.

ضمانت‌های مورد نیاز و مورد قبول بانک سامان

امکان دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی و سند ملک در بانک سامان وجود دارد.

سقف وام جعاله در شعب بانکی

سقف وام تعمیرات یا جعاله مسکن با ضامن رسمی معتبر در شبکه بانکی کشور۴۰ میلیون تومان تعیین‌شده. اما گاهی بانک‌ها با استفاده از منابع داخلی، بیشتر از سقف رسمی وام تعمیرات که بانک مرکزی تعیین کرده است، به متقاضیان می‌پردازند.

بانک سینا و وام جعاله ۵۰ میلیونی

بانک سینا سقف تسهیلات را ۵۰ میلیون تومان با پرداخت حداکثر ۳ ساله و با سود ۱۸ درصد تعیین کرده است.

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک سینا

داشتن حساب قرض الحسنه

پرداخت هزینه‌های جانبی

نیاز به داشتن سپرده

حداکثر زمان باز پرداخت وام ۶۰ ماه

نوع ضمانت دریافتی (سند ملک)

داشتن اعتبار شغلی

ملک باید با نام وام گیرنده یکی باشد

وام گیرنده نباید قبلا از این بانک وامی گرفته باشد

عدم سابقه چک برگشتی

اقساط تا ۶۰ ماه قسط بندی می‌شود

مدارک لازم جهت دریافت وام

برای درخواست وام‌های بالای ۵۰ میلیون، نیاز به مفاصا حساب مالیاتی است

هزینه‌های انتقال سند به بانک به عهده وام گیرنده است

برای دریافت وام بالاتر از ۲۰ میلیون تومان نیاز به دریافت سند رسمی ملک است

برای دریافت وام‌های زیر ۲۰ میلیون نیاز به داشتن دو ضامن رسمی و گواهی کسر از حقوق است

بانک صادرات و وام ۲۰ میلیونی جعاله

در بانک صادرات هم برای مبالغ بالاتر از ۲۰ میلیون تومان به‌جای ضامن‌های رسمی، سند ملک در رهن بانک می‌رود. برای وام زیر ۲۰ میلیون دو ضامن رسمی و گواهی کسر از حقوق کافی است. حداکثر سقف تسهیلات تعمیرات بانک صادرات در قالب وام جعاله مبلغ ۵۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت حداکثر ۲ سال است. پشتوانه تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل مسکن، می‌تواند وثیقه ملکی سفته و یا سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار، گواهی سپرده مدت‌دار و اوراق مشارکت مطابق با آخرین دستورالعمل‌های بانک باشد.

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک صادرات

داشتن حساب قرض الحسنه

نیاز به سپرده

زمان باز پرداخت حداکثر ۳۶ ماه

مبلغ سود ۱۸%

نیاز به دریافت ضمانت (سند ملک)

سقف وام تا ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان (امکان افزایش سقف وام در بعضی شعبه‌ها با توجه به بودجه شعبه میسر، است)

سند باید، با نام وام گیرنده یکی باشد

وام گیرنده نباید در گذشته از همین بانک وام گرفته باشد

نداشتن سابقه چک برگشتی

عدم دیگر، وام‌های تسویه نشده

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک مسکن

علاوه بر وام مسکن می‌توانید درخواست وام تعمیرات خونه، از این بانک رو هم داشته باشید.

وام ۴۰ میلیون تومانی بانک های سپه و مسکن

سپه و مسکن وام جعاله را با حداکثر مبلغ ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته اند.

در بانک سپه برای دریافت این تسهیلات با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت سه ساله می‌توانید به پشتوانه سند و مدارک ملک خود اقدام کنید.

شرایط کلی بانک مسکن برای وام جعاله

بانک مسکن هم نرخ سود تسهیلات را ۱۷٫۵ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت را ۵ سال (بازپرداخت به دو روش ساده و پلکانی سالیانه) در نظر گرفته است. سفته، ترهین اموال شش دانگ غیرمنقول، حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز، سپرده بلندمدت و کوتاه مدت ویژه سپرده کوتاه مدت عادی، سپرده‌های ممتاز و اوراق بهادار را نیز به عنوان پشتوانه تسهیلات می‌پذیرد.

درخواست وام

افتتاح حساب قرض الحسنه

خرید حداقل ۲ میلیون تومان اوراق مسکن

حداکثر زمان باز پرداخت وام ۶۰ ماه

نیاز به ضمانت (سند ملک)

سقف وام تا مبلغ ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

مسدودیت سپرده دارد

هزینه جانبی (۵۶۰ هزار تومان) بابت تشکیل پرونده، باطل کردن تمبر و …

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک شهر

داشتن حساب قرض الحسنه

حداکثر زمان بازپرداخت ۴۸ ماه

ضمانت بانکی (سند ملک)

مسدودی سپرده دارد

وام ۱۰ میلیون تومانی جعاله یا تعمیر مسکن بانک های ملی و گردشگری

دو بانک ملی و گردشگری تسهیلات جعاله را با مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

برای دریافت تسهیلات بانک گردشگری در صورتی که دارای تسهیلات با اقساط سررسید گذشته و معوق و یا دارای سابقه چک برگشتی هستید ابتدا باید تسویه حساب‌های لازم را انجام دهید. نرخ سود نیز ۱۸ درصد با بازپرداخت حداکثر ۳ ساله است.

بانک ملی و وام جعاله

بانک ملی هم تسهیلات جعاله مسکن را با همین مبلغ و همین نرخ سود و با بازپرداخت ۳ساله می‌دهد. پشتوانه این تسهیلات نیز یک یا چند ضامن مورد تایید بانک است.

وام پنج میلیون تومانی جعاله بانک پاسارگاد

پاسارگاد میزان این تسهیلات را پنج میلیون تومان با بازپرداخت سه ساله و سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

ضمانت‌های وام جعاله بانک پاسارگاد

ارائه مدارک و مجوز‌های لازم به منظور احراز موارد مصرف تسهیلات جعاله، از جمله سند مالکیت برای تسهیلات جعاله تعمیرات و پیش‌فاکتور مربوط به خرید اموال مورد معامله جعاله نیز الزامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->