کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

هوش مصنوعی یک ربات برای اولین‌بار درجهان، وکالت یک پرونده‌ حقوقی را برعهده خواهد گرفت

  • کد خبر: ۱۴۴۱۷۵
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
هوش مصنوعی یک ربات برای اولین‌بار درجهان، وکالت یک پرونده‌ حقوقی را برعهده خواهد گرفت
چت‌بات DoNotPay، یک هوش مصنوعی، در ماه فوریه برای اولین‌بار در جهان، وکالت یک پرونده‌ حقوقی را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز - قبل‌از این‌که سؤال کنید باید بگوییم چت‌بات DoNotPay در آزمون وکالت قبول نشده است و بنابراین مجوز انجام این‌کار را ندارد. بااین‌حال، بسیاری از مردم در دادگاه‌ها از خود دفاع می‌کنند یا وکیل مدافع دیگری را برای انجام این‌کار به‌استخدام درمی‌آورند. ازطرف دیگر، راضی کردن قاضی پرونده برای استفاده از هوش مصنوعی کار چندان سختی نیست، زیرا اکثر قضات احتمالاً علاقه‌ی زیادی به دیدن استدلال یک ربات دارند و این مورد به‌خصوص در مواقعی که به‌طور لحظه‌ای ارائه می‌شود برای آن‌ها جذابیت بیشتری دارد.

چندسال قبل یک الگوریتم یادگیری ماشینی موفق شد هنگام تجزیه‌وتحلیل خطرات توافق‌نامه‌ی عدم‌افشاء، درمقایسه با ۲۰ وکیل انسانی، عملکرد بهتری ارائه دهد. هوش مصنوعی با دقت ۹۴ درصدی در این آزمون بالاترین امتیاز را به‌دست آورد.

اکنون شاید سؤال دیگری در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا شغل وکالت درخطر جایگزینی با ربات‌ها است؟ احتمالاً خیر و حداقل درمورد بحث قضاوت، به‌نظر نمی‌رسد فعلاً بتوان به قابلیت‌های هوش مصنوعی تیکه کرد.

به گزارش TechSpot، یک هوش مصنوعی در ماه فوریه برای اولین‌بار درجهان، وکالت یک پرونده‌ی حقوقی را برعهده خواهد گرفت. البته این خبر خیلی هیجان‌انگیز نیست، زیرا فقط برای افزایش سرعت بررسی پرونده درنظر گرفته شده و شاید دادگاه به‌همین دلیل با چنین درخواست بی‌سابقه‌ای برای استفاده از ربات وکیل مبتنی‌بر هوش مصنوعی موافقت کرده است.

البته ربات انسان‌نمایی در دادگاه حضور نخواهد داشت تا در سالن راه برود و قاضی و هیئت منصفه را خطاب قرار دهد. هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۸ تاکنون راهی طولانی را پیموده است. در این دادگاه یک آیفون مجهز به اپلیکیشن هوش مصنوعی در جیب متهم خواهد بود که پاسخ‌های مناسبی به استدلال‌هایی که در طول جلسه ارائه می‌شوند، خواهد داد.

هوش مصنوعی مورداستفاده برای وکالت مثل ربات تحلیل‌گر NDA نیست. سازمان حامی مصرف‌کننده DoNotPay این الگوریتم را برای کمک به کاربران برای رهایی از جریمه‌ها، هزینه‌ها و اشتراک‌ها توسعه داده است. این فناوری همچنین می‌تواند به بازپرداخت وجه از کسب‌وکار‌هایی که می‌خواهند به شما نشان دهند چاره‌ای جز پرداختن هزینه اشتباهاتشان ندارید، کمک کند.

برنامه‌ی DoNotPay اولین ربات وکیل جهان است. با شرکت‌ها مبارزه کنید، بوروکراسی را شکست داده و با فشار دادن یک دکمه، از هرکسی شکایت کنید.

مکان دادگاه یا نام متهم برای اطمینان از محیط کنترل‌شده برای آزمایش ربات وکیل، فاش نشده است. به متهم دستور داده شده است فقط آن‌چه ربات به او می‌گوید را اعلام کند. اگر قاضی حکمی علیه متهم صادر کند، DoNotPay موافقت خواهد کرد که جریمه‌ها و هزینه‌های مرتبط با پرونده را پرداخت کند.

ربات وکیل DoNotPay فعالیت خود را درسال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک چت‌بات آغاز کرد و شبیه انواع ربات‌هایی بود که در بخش پشتیبانی فنی وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنیم. این چت‌بات‌ها مثل یک سنگ، گنگ هستند و نمی‌توانند پاسخی قانع‌کننده به سؤال‌های ساده بدهند. این پلتفرم درسال ۲۰۲۰ از هوش مصنوعی پیچیده‌تری استفاده کرد که امیدوار است عملکرد آن به‌قدری خوب باشد تا یک پرونده‌ی حقوقی واقعی را به‌طور لحظه‌ای و با موفقیت استدلال کند.

جاش برودر مؤسس و مدیرعامل DoNotPay می‌گوید قصد دارد از این پرونده برای افزایش دقت و صداقت هوش مصنوعی خود استفاده کند.

برودر در گفتگو با NewScientist گفت:

ما تلاش می‌کنیم مسئولیت قانونی خود را به حداقل برسانیم.

برودر تمایل دارد با ارتقای ربات هوش مصنوعی وکیل خود، عملکرد آن را به سطحی برساند که بتوان آن را با هزینه‌ای بسیار کم‌تر، با یک وکیل انسانی جایگزین کرد. وی در بخشی از توضیحات خود گفت:

همه‌چیز به‌زبان ارتباط دارد و این همان قابلیتی است که وکلا برای ارائه‌ی آن، صد‌ها یا هزاران دلار درساعت دستمزد دریافت می‌کنند. هنوز وکلای خوب بسیاری وجود خواهند داشت که شاید در دادگاه‌های حقوق‌بشر اروپا بحث کنند، اما بسیاری از آن‌ها فقط برای کپی و چسباندن اسناد روی پرونده‌ها، پول زیادی دریافت می‌کنند.

اکنون باید ببینیم اولین پرونده با وکالت هوش مصنوعی چه نتیجه‌ای خواهد داشت. برای اطلاع از این موضوع باید تا ماه فوریه و صدور حکم دادگاه منتظر بمانیم.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->