سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

پویش واکسیناسیون تکمیلی برای ایجاد ایمنی در جامعه اجرایی می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۴۲۳۸
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
پویش واکسیناسیون تکمیلی برای ایجاد ایمنی در جامعه اجرایی می‌شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پویش واکسیناسیون تکمیلی برای ایجاد ایمنی در جامعه اجرایی می‌شود، گفت: این طرح در ۲۷ استان کشور انجام می‌شود.

شهرآرانیوز؛ سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ظهر امروز در نشست خبری‌ «پویش واکسیناسیون» تکمیلی اتباع خارجی که در ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: بعضی افراد به‌صورت غیر‌رسمی از مرز‌های شرقی وارد کشور می‌شوند و شرایط بهداشتی که در مرز‌ها صورت می‌گیرد، برای این‌ها اتفاق نمی‌افتد. از کسانی که علائم بیماری‌های حاد تنفسی دارند، نمونه گرفته می‌شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد، قبل از اینکه وارد جمهوری اسلامی بشوند، به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

او ادامه داد: ما اطلاعاتی درباره وضعیت بیماری این دسته از اتباع افغانستانی نداریم. این طرح در ۲۷ استان کشور انجام می‌شود و خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین این استان‌هاست. یکی دیگر از مشکلات ما این است که محل سکونت این افراد که وارد کشور می‌شوند، مشخص نیست و وضعیت سلامت آن‌ها که بر مبنای خود‌اظهاری است، ممکن است درست نباشد.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد که ما در سامانه سینا حدود ۳۶۱ هزار نفر اتباع خارجی ثبت‌شده داریم که همه‌چیز این‌ها مشخص است و اطلاعات آن‌ها تکمیل است. اما از آن بخش از مهاجران که بعد از تحولات اخیر از افغانستان به ایران آمده‌اند، اطلاعات مشخصی نداریم.

حسینی با بیان اینکه افغانستان بومی بسیاری از بیماری‌ها مثل سرخک است که همه‌گیری وسیع آن نیز چندی پیش در این کشور شروع شد، گفت: به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران کارزار واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال را شروع کرد.

او افزود: حدود ده درصد از کودکانی که در ایران هستند، اتباع خارجی هستند. پوشش واکسیناسیون اتباع غیرایرانی کمتر از اتباع ایرانی است و دلیل آن بخشی از اتباع است که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و ما آدرس مشخصی از آنان نداریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: هرکسی به مراکز بهداشتی ما مراجعه کند، ما بدون در‌نظر‌گرفتن نژاد و ملیت به او خدمات رایگان ارائه می‌دهیم. برای اینکه ما بتوانیم ایمنی داشته باشیم و موضوع انسان‌دوستانه را که جمهوری اسلامی ایران همیشه مدنظر داشته‌ است، اجرایی کنیم، موضوع واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۵ سال را به‌صورت واکسیناسیون تکمیلی شروع کردیم.

حسینی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون سرخک برای بچه‌های ۹ ماه تا ۱۵ سال و واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان تازه به دنیا آمده، تا ۱۵ سال اجباری است و واکسن کرونا به افراد بالای ۵ سال تزریق خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->