رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

سوئد از پیوستن به ناتو کوتاه می‌آید؟

  • کد خبر: ۱۴۴۲۶۶
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
سوئد از پیوستن به ناتو کوتاه می‌آید؟
نخست‌ وزیر سوئد گفت، ترکیه برای عضویت سوئد در ناتو خواسته‌هایی را مطرح کرده است که نمی‌توانیم همه آنها را بپذیریم.

به گزارش شهرآرانیوز، نخست‌ وزیر سوئد روز یکشنبه گفت، ترکیه برای عضویت سوئد در ناتو خواسته‌هایی را مطرح کرده است که نمی‌توانیم همه آنها را بپذیریم.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «الف کریسترسون» نخست وزیر سوئد در نشست امنیتی با حضور دبیر کل ناتو گفت: «ترکیه تایید کرده که ما آنچه را که گفته‌ انجام می‌دهیم، اما برخی موارد را هم می‌خواهد که نمی‌توانیم انجام بدهیم.»

بر اساس این گزارش، سوئد و فنلاند در پاسخ به حمله فوریه روسیه به اوکراین، درخواست پیوستن به ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده را دادند، اما ترکیه تا زمانی که دو کشور اقداماتی از جمله پیوستن به نبرد ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد را انجام ندهند، از تایید پیشنهاد آنها خودداری خواهد کرد.

«پکا هاویستو» ویر خارجه فنلاند نیز روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «فنلاند برای پیوستن به ناتو آنقدر عجله ندارد.»

در اواخر دسامبر، ترکیه از سوئد به دلیل پاسخگویی به نگرانی‌های امنیتی خود ستایش کرد، اما تاکید کرد که برای جلب حمایت کامل آنکارا به اقدامات بیشتری نیاز است.

چندی قبل «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه گفت، سوئد و فنلاند هنوز باید مجموعه‌ای از اقدامات را برای اجرای یادداشت تفاهم امضا شده با آنکارا در مورد مبارزه با تروریسم انجام دهند و این شرط موافقت ترکیه با عضویت آنها در ناتو است.

 وزیر خارجه ترکیه گفت: «آنها هنوز هیچ قدم مشخصی برنداشته‌اند. آنها انتظارات خاصی را در مورد مسائل استرداد و هنجارهای قانونی برآورده نکرده‌اند. رئیس جمهور ما نیز این موضوعات را به نخست وزیر سوئد ارجاع داده است.»

اخیرا «میخائیل اولیانوف»، دیپلمات ارشد روسیه گفت که فنلاند و سوئد در حال طی کردن روند پیوستن به ناتو هستند.

وی در این خصوص اظهار داشت: «آن ها در جایگاه قبلی شان به عنوان کشورهای خنثی نسبت به اکثریت کشورهای ناتو نقش آشکارتری در مسائل بین المللی ایفا کردند.»

اولیانوف همچنین اضافه کرد: «سؤال اینجاست که آیا به عنوان اعضای یک ائتلاف نظامی هم می توانند همین نقش را ایفا کنند؟»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->