مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سرخابی‌ها وارد بازار زمستانی می‌شوند

  • کد خبر: ۱۴۴۳۹۴
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
سرخابی‌ها وارد بازار زمستانی می‌شوند
برنامه‌های پرسپولیس و استقلال در نقل‌وانتقالات زمستانی مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از دیروز رسما بازه بیست‌روزه نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال در کشورمان آغاز شد و همه تیم‌ها به‌دنبال تقویت خود هستند تا در نیم‌فصل دوم بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. به همین بهانه، در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به احتمالات نقل‌وانتقالات سرخابی‌های پایتخت و نیاز‌های این دو مدعی قهرمانی برای ادامه رقابت‌ها.

مهاجم، پاشنه‌آشیل تیم یحیی

پرسپولیس درحالی نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان رسانده است که تقویت در بخش تهاجمی این تیم قطعا برای ادامه فصل در اولویت یحیی گل‌محمدی خواهد بود. درحالی‌که سرخ‌پوشان در همه خطوط تیمی پرمهره هستند، بخش هجومی با جدایی لوکادیا و مصدومیت شیخ دیاباته، از این امر مستثناست. آیا بازیکنی قادر خواهد بود جور جدایی یورگن لوکادیا را بکشد؟ مهاجم هلندی در ۹ بازی ۷ گل برای این تیم به ثمر رسانده بود و بعد از جدایی‌اش آن‌ها بار دیگر با خلأ بزرگی در خط حمله روبه‌رو شده‌اند.

هرچند این تیم اقدام به جذب دوباره عیسی آل‌کثیر کرد و در انتظار پایان مصدومیت شیخ دیاباته است، همچنان یحیی به مهاجمی چشم دوخته است که مانند لوکادیا خیال او را بابت موقعیت‌های درون هجده‌قدم و حتی توپ‌های سرگردان نیز راحت کند و پرس را نیز از همان جلو دنبال کند. عبدی و پاکدل شاید تا حد زیادی کادرفنی را بابت گل‌زنی ناامید کرده‌اند و باید دید تغییری در سرنوشت آن‌ها در نیم‌فصل دوم شکل خواهد گرفت یا خیر.

نکته جالب درباره پرسپولیس اینجاست که تاکنون هیچ بازیکنی به‌طور مشخص طلب جدایی و دریافت رضایت‌نامه نکرده است. برخلاف سالیان گذشته که بازیکنان بعد از نیمکت‌نشینی و دورشدن از شرایط مدنظرشان به‌دنبال مسیری برای بازی بیشتر و بازگشت دوباره به این تیم بودند، این نارضایتی بابت نیمکت‌نشینی بیشتر به‌طور زیرپوستی و گلایه بوده است. در این مدت، بحث درباره احتمال جدایی بازیکنانی مثل احمد گوهری، وحدت حنانوف، فرشاد فرجی، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، مهدی عبدی و حامد پاکدل به‌صورت غیررسمی زیاد بوده است. بااین‌حال با وجود پیشنهاد‌هایی که هرکدام از این بازیکنان داشته‌اند، تاکنون هیچ بحث رسمی درباره نهایی‌شدن این اتفاق نشده است.

جای خالی بازی‌ساز در اسکواد ساپینتو

ریکاردو ساپینتو برای جذب بازیکن سه دغدغه مهم دارد؛ بازشدن پنجره نقل‌وانتقالات، تأمین منابع مالی و خالی‌کردن فهرست بازیکنان استقلال. افت فنی استقلال در چند بازی گذشته اتفاقی نیست که بشود به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کرد. محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها در این موضوع بسیار تأثیرگذار است، اما این محدودیت هم دلیلی بر اینکه ضعف‌های استقلال در برخی خطوط به چشم بیاید، نیست. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خط هافبک استقلال در طول نیم‌فصل اول دیده شد، خلأ یک هافبک هجومی توانمند است تا بتواند توپ را در نقاط مختلف زمین به گردش در بیاورد و با ایجاد موقعیت برای نفرات هجومی، کادرش را در بحث بازی‌سازی و طراحی حمله درست جلو ببرد.

ساپینتو در مسابقات گذشته به‌دلیل نداشتن هافبکی با چنین ویژگی‌هایی مجبور شد چندبار در سیستم بازی تیمش هم تغییر ایجاد کند. از طرفی، او بازیکنان مختلفی را امتحان کرد و به نتیجه نرسید. البته داشتن چنین هافبکی در بازار فعلی فوتبال کشورمان کار تقریبا غیرممکنی به‌نظر می‌رسد و پیداکردن بازیکنی با ویژگی بازی‌سازی که امکان انتقالش به آبی‌پوشان وجود داشته باشد، مأموریت محالی به‌نظر می‌رسد که برعهده فتح‌ا... زاده گذاشته شده است.

خط حمله آبی‌پوشان هم با وجود ترافیک و حضور نام‌های بزرگ، عملکرد بدی داشته است و شاید شاهد تغییر در این بخش هم باشیم. البته مهم‌ترین موضوعی که در کنار مسائل اقتصادی در بحث استخدام بازیکن جدید وجود دارد، فهرست بازیکنان آبی‌ها در سازمان لیگ است. فهرست بزرگ‌سال این تیم کاملا پر شده است و فقط در صورت خروج یک نفر، می‌تواند یک بازیکن جدید اضافه شود.

گمانه‌زنی‌هایی درباره جدایی برخی بازیکنان مانند عزیزبک آمانوف و یکی‌دو نفر دیگر شنیده می‌شود، اما هنوز چیزی دراین‌باره رسمی نشده است. اینکه استقلال تا زمان خروج هر بازیکن از فهرست نمی‌تواند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد، موضوع مهمی است که می‌تواند به یک دغدغه بزرگ برای کادرفنی به‌ویژه ریکاردو ساپینتو تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->