سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
سرخط خبرها

شکست آمریکا برای توسعه‌ معادن افغانستان

  • کد خبر: ۱۴۴۶۶۰
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
شکست آمریکا برای توسعه‌ معادن افغانستان
سیگار اعلام کرد: آمریکا نتوانسته است چالش‌های موجود در برابر توسعه معادن افغانستان را حل کند و دستاوردهای آن در این بخش بی‌دوام بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی اعلام کرد پروژه آمریکا برای توسعه و ایجاد ظرفیت در بخش استخراج معادن افغانستان ناکام بوده است.

سیگار گفت: آمریکا پس از ۱۷ سال تلاش و سرمایه‌گذاری به ارزش میلیون‌ها دالر، نتوانست چالش‌های فراوان در برابر توسعه معادن افغانستان را حل کند و دستاوردهای آن در این بخش ناچیز و بی‌دوام بود.

در گزارش سیگار آمده است که آمریکا از سال ۱۳۸۲ بیش از ۹۶۲ میلیون دلار برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان مصرف کرد؛ اما نتیجه‌ای درپی نداشت.

سیگار مدعی است که حامد کرزی و اشرف‌ غنی روئسای جمهور سابق افغانستان به علت فساد و استخراج غیرقانونی معادن و نبود زیرساخت‌های استخراج در افغانستان نتوانستند این کشور را از وابستگی به کمک‌های خارجی رهایی ببخشند.

سیگار با انتقاد از وزارت تجارت و اداره توسعه بین‌المللی آمریکا گفت که این وزارتخانه نظارت موثر بر پروژه‌های توسعه معادن افغانستان نداشتند و بدون توجه به چالش‌ها، به تطبیق آن پرداختند. سیگار می‌گوید که این برنامه‌ها به رغم سرمایه‌گذاری آمریکا به هیچ یک از اهداف خود دست نیافتند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->