استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین
سرخط خبرها

رشد ۲ برابری سهم شهرداری‌ها از اوراق مشارکت در سال آینده

  • کد خبر: ۱۴۵۱۱۱
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
رشد ۲ برابری سهم شهرداری‌ها از اوراق مشارکت در سال آینده
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت به مجلس پیشنهاد کرده است که شهرداری‌ها به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و پروژه‌های زیرساخت شهری مجوز انتشار ۲۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را داشته باشند. این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ تقریبا رشد ۲ برابری داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در بودجه سال ۱۴۰۱ این امکان برای شهرداری‌ها پیش بینی شده بود که برای پروژه‌های حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری، مدیریت پسماند و نیروگاه‌های زباله سوز، بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی منتشر کنند.

دولت نیز متعهد شده بود تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان در صورتی که اوراق صرف پروژه‌های قطار شهری و حمل نقل عمومی شود، بازپرداخت اصل و سود ۵۰ درصد اوراق را بر عهده گیرد.

 همچنین در قانون سال گذشته به طور مشخص ۲ هزار میلیارد تومان از اوراق تعیین شده باید به بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم شاهچراغ اختصاص می‌یافت.

رشد ۲ برابری سهم شهرداری‌ها از اوراق مشارکت

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ سهم شهرداری‌های از مجوز‌های انتشار اوراق مشارکت تقریبا رشد ۲ برابری داشته و از ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۲۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

همچنین تعهد دولت در خصوص بازپرداخت اصل و سود اوراق نیز رشد ۲ برابری داشته است. سال ۱۴۰۱ دولت دربرابر بازپرداخت اصل و سود ۵۰ درصد از  ۶ هزار میلیارد تومان از اوراق تعهد داده بود و امسال این تعهد را برای ۱۰ هزار میلیارد تومان از اوراق داده است.

این نکات به صراحت در بند (د) تبصره (۵) لایحه قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است که در ادامه می‌خوانید:

«به منظور توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن‌ها اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند. تضمین بازپرداخ اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسب پنجاه درصد (۵۰%) دولت و پنجاه درصد (۵۰%) شهرداری‌ها است.

به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن‌ها اجازه داده می‌شود بابت توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری، مدیریت پسماند و نیروگاه‌های زباله سوز، بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی با تایید وزارت کشور، تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰,۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰,۰۰۰) ریال اوراق مشارکت با تضمین خود منتشر نمایند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->