ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم ویدئو | علوی مقدم: ساماندهی ورزش مشهد، مطالبه مردمی و اقدام بزرگ شورای ششم بود
سرخط خبرها

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به اعدام علیرضا اکبری

  • کد خبر: ۱۴۵۲۰۹
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به اعدام علیرضا اکبری
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به صدور حکم اعدام برای یک جاسوس شناسایی شده واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه مداخله‌جویی واشنگتن در امور داخلی کشورمان به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری معاون اسبق وزیر دفاع ایران به جرم جاسوسی واکنش نشان داد و آن را ناعادلانه خواند.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پاتل در اظهارات مداخله‌جویانه خود با اشاره درخواست دولت بریتانیا از ایران برای عدم اجرای این اعدام، اتهامات علیرضا اکبری و صدور حکم اعدام برای وی را همراه با انگیزه سیاسی خواند.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: ما برای پاسخگوکردن ایران ابزار‌هایی در اختیار داریم. این ابزار‌ها شامل تحریم‌های مختلف و قراردادن نهاد‌ها و شخصیت‌های گوناگون در فهرست سیاه است و ما این اقدامات را با هماهنگی متحدان خود انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این اقدامات تاثیری هم داشته است؟ مدعی شد که این اقدامات آمریکا موثر بوده و در منزوی کردن ایران تاثیر داشته است.

پاتل در پاسخ به سوالی درباره حمایت پارلمان انگلیس از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا به اقدام خصمانه واشنگتن در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران اشاره و ادعا‌هایی را علیه ایران و نیرو‌های سپاه مطرح کرد و مدعی شد که فعالیت‌های آن‌ها به منافع آمریکا و همچنین متحدان آن در منطقه آسیب می‌رساند.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد که واشنگتن در تصمیمات سایر کشور‌ها در این خصوص اظهارنظری نمی‌کند و این اتحادیه اروپاست که باید درباره تروریستی خواندن سپاه تصمیم‌گیری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->