رزمایش تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری نیروهای مسلح در شمال‌شرق کشور اجرا شد+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۵۲۵۳
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
رزمایش تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری نیروهای مسلح در شمال‌شرق کشور اجرا شد+ جزئیات
مرحله نهایی و عملیاتی رزمایش تخصصی بین بیمارستانی نیرو‌های مسلح در شمال شرق کشور با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا(س) و تمرکز بر تقویت هماهنگی و هم افزایی نیرو‌های مسلح در حلقه‌های گوناگون زنجیره امداد و نجات در منطقه عمومی تحت مأموریت لشکر عملیاتی مردم پایه ۵ نصر اجرا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رزمایش تخصصی بین بیمارستانی نیرو‌های مسلح در شمال شرق کشور با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا(س) با محوریت بهداری رزمی نیرو‌های مسلح در تقابل با تهدیدات احتمالی از جمله حملات تروریستی، بیوتروریسم و حوادث طبیعی امروز چهارشنبه در منطقه شمال شرق برگزار شد.

در این رزمایش که به میزبانی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه منطقه ثامن الائمه (ع) برگزار شد، مراحل و شیوه‌های مختلف همپوشانی، تقویت، هماهنگی و هم افزایی بخش‌های گوناگون بهداشت، امداد و درمان سپاه، ارتش و فرماندهی انتظامی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی، اورژانس و هلال‌احمر در شرایط بحران و مقابله با تهدید به‌اجرا درآمد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی برگزاری رزمایش تاکید کرد: هماهنگی و هم‌افزایی سپاه، ارتش و فرماندهی انتظامی و سایر بخش‌های نیرو‌های مسلح که امروز یکی دیگر از برنامه‌های تعاملی خود را در بهداری رزمی در قالب رزمایش تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری برگزار کردند، امتداد همان راهی است که در هشت سال دفاع‌مقدس تجربه شد و توانست رژیم صدام و انبوه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی حامی او را به ناکامی و شکست و استیصال بکشاند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: هر کدام از نیرو‌های مسلح ظرفیت‌های بسیار عظیم و قابل توجهی در بخش‌های گوناگون از جمله بهداشت، درمان و امداد در اختیار دارند که تمرین هماهنگ‌سازی و هم‌افزایی این ظرفیت‌ها در شرایط تهدیدات نوین و کاملاً محتمل، در حقیقت تقویت این پشتوانه و قدرت شکست‌ناپذیر و اطمینان‌بخش برای مردم و نظام است.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: امروز بیشتر ظرفیت‌ها و بخش‌های خدماتی درمانی و بهداشتی سپاه و نیروی زمینی آن و سایر بخش‌های نیرو‌های مسلح با امکانات تخصصی و بروز رسانی شده در خدمت عموم مردم قرار دارد. رزمایش بین بیمارستانی شهید شوشتری قبل از آن‌که عملیات تقویت آمادگی بهداری رزمی برای مقابله با تهدیدات تروریستی، نظامی و امنیتی باشد، تمرین ویژه‌ای برای تقویت هماهنگی و هم افزایی بخش‌های امداد و بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح برای مردم یاری و کمک به مردم در بحران‌های طبیعی، حوادث و رویداد‌های مختلف همچون سیل، زلزله و... است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: بهداشت، امداد و درمان یکی از مهمترین ارکان جدایی‌ناپذیر در همه اقدامات و فعالیت‌های حیاتی و از جمله مواجهه با تهدیدات اعم از نظامی، تروریستی، بیوتروریسم و حوادث طبیعی است. به‌عنوان نیرو‌های مسلح در بستر تهدیدات پیچیده و ماموریت‌های ذاتی رزمی و دفاعی، باید در همه بخش‌ها به ویژه بهداشت، امداد و درمان در بهترین شرایط ممکن باشیم که رزمایش مشترک شهید شوشتری نیرو‌های مسلح که به‌میزبانی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، براساس همین هدف طراحی و اجرا شد.

سرتیپ دوم ضرغام مرادی فرمانده لشکر ۷۷ ثامن الائمه (ع) ارتش به عنوان فرمانده واحد بیمارستانی آجا شرکت‌کننده در این رزمایش، گفت: طب رزم به‌ویژه در میادین رزم و کمک به رزمندگان و واحد‌های عملیاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما در این رزمایش در چارچوب تقویت آن در شرایط کنونی، مرکز بیمارستانی خود را مشارکت دادیم.

وی افزود: نگاه ما در همه امکانات بیمارستانی بهداشتی و درمانی که در اختیار داریم نگاه ملی است و خادمی مردم را فلسفه وجودی و بخش جدایی‌ناپذیر ماهیت وجودی خود می‌دانیم؛ اقدامات و تعامل و همکاری صورت گرفته در رزمایش مشترک اخیر برای تقویت توانمندی‌های خدمت به مردم و نظام اسلامی و شناخت بیشتر نقاط ضعف و قوت است.

سرتیپ دوم کریم عباسی از فرماندهان انتظامی نیز در این رزمایش تاکید کرد: اجرای رزمایش تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری در پرتو تفاهم و درک مشترک نیرو‌های مسلح از اهمیت همکاری و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و امداد‌رسانی، شکل گرفت و به‌مرحله نهایی و اجرا رسید. بخشی از استعداد و توانمندی رزمی بهداشتی و درمانی فرماندهی انتظامی در منطقه شمال شرق در اجرای این رزمایش دوشادوش همرزمان خودمان در سپاه و آجا در این رزمایش مشارکت داشتند.

سرهنگ پاسدار ربیعی‌نژاد سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری در جریان برگزاری رزمایش گفت: این رزمایش با شعار اقتدار بهداری رزم همگام با فناوری‌های نوین، با مشارکت واحد‌های تخصصی بهداری رزمی سپاه و محوریت نیروی زمینی، بیمارستان آجا و فرماندهی انتظامی با محوریت واحد‌های بهداشت و درمان مرزبانی، زنجیره بهداشت، امداد و درمان را بر اساس سناریوی طراحی شده از لجمن یعنی خطوط مقدم وقوع تهدید، بحران و درگیری با خود امدادی و دگر امدادی و عملیات انتقال و پست امداد تا مرحله پیشرفته و بستری و درمان در بیمارستان‌های ثابت شهری به مرحله اجرا درآوردند.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری تمرین تله مدیسین و ارتباط با بیمارستان و پزشک متخصص از یک نقطه جغرافیایی با نقاط دیگر، انجام مراحل مختلف جراحی حیات بخش در بیمارستان صحرایی (سیار)، انجام مراحل عملیاتی در واحد سی تی اسکن سیار، تمرین عملیاتی مقابله با بیوتروریسم و دفاع بیولوژیک، اجرا و ارزیابی عملیات فوریت‌های پزشکی، پرستاری، بیهوشی، ارتوپدی و بکار گیری سامانه‌های ارتباطی برای تقویت و بهینه سازی عملیات امداد و نجات و درمان در مراحل مختلف تا  بیمارستان‌های شهری را از جمله بخش‌های این رزمایش در منطقه شمال شرق کشور عنوان کرد.

براساس سناریوی رزمایش و اخطار آلودگی منطقه به عامل سیاه زخم گوارشی به عنوان حمله بیوتروریستی، یگان‌های جنگ نوین لشکر ۵ نصر و تیپ ۲۱ امام رضا علیه السلام وارد عمل شده و عملیات رفع آلودگی را با موفقیت اجرا کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->