محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان
سرخط خبرها
بانوان معلول وزنه‌بردار در آستانه تجربه جدید

برای اولین‌بار در تاریخ ورزش کشور مسابقات وزنه‌برداری بانوان معلول و جانباز برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۵۲۷
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
برای اولین‌بار در تاریخ ورزش کشور مسابقات وزنه‌برداری بانوان معلول و جانباز برگزار می‌شود
رقابت‌های قهرمانی کشور مردان ۲۵ سال است که پیگیری می‌شود و قرار است پس از پایان این رقابت‌ها، بانوان برای اولین‌بار در تاریخ وزنه‌برداری، روی تخته بروند.
مژده رنگیان - بانوان وزنه‌بردار خراسانی برای حضور در اولین دوره مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری زنان معلول کشور آماده می‌شوند.
سال۹۸ برای پاراوزنه‌برداری نقطه عطفی محسوب می‌شود، چراکه با رایزنی‌هایی که فدراسیون جانبازان و معلولین، کمیته ملی پاراالمپیک و انجمن وزنه‌برداری با وزارت ورزش و جوانان انجام داد، برای نخستین‌بار بحث وزنه‌برداری بانوان دارای معلولیت، شکل جدی‌تری پیدا کرد و لباس بانوان پاراوزنه‌بردار بررسی شد و با تأیید‌های صورت‌گرفته، برخی هیئت‌های ورزشی بانوان نیز تمرینات و فعالیت خود را آغاز کردند. تا ماه گذشته بیش از ۸ استان برای حضور در این رقابت‌ها اعلام‌آمادگی کردند، موضوعی که در اولین دوره می‌توان به فال نیک گرفت.
رقابت‌های قهرمانی کشور مردان ۲۵ سال است که پیگیری می‌شود و در این چند روز نیز بیست‌وششمین دوره در حال پیگیری است که برای ششمین‌سال تحت نظارت کمیته بین‌المللی پاراالمپیک است و این نظارت تأثیر مثبتی بر سطح کیفی مسابقات، ورزشکاران و تیم‌های شرکت‌کننده دارد. اما قرار است پس از پایان این رقابت‌ها، بانوان برای اولین‌بار در تاریخ وزنه‌برداری، روی تخته بروند.

استقبال مشهدی‌ها از وزنه‌برداری بانوان
زهرا اسلامی، نایب‌رئیس بانوان هیئت جانبازان و معلولین خراسان رضوی، دراین‌باره می‌گوید: برای شروع فعالیت بانوان معلول در رشته وزنه‌برداری، نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان وزنه‌بردار ۲۵ دی‌ماه در محل فدراسیون و به میزبانی تهران برگزار می‌شود و به‌مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت. بعد از برگزاری این رقابت‌ها، استعداد‌های برتر شناسایی و به تیم ملی دعوت خواهند شد.
او ادامه می‌دهد: از مدت‌ها قبل ورزشکاران ما تمرینات خود را در مشهد آغاز کردند که روز گذشته در محل تمرینات آن‌ها حاضر شدیم، خداراشکر شرایط خوبی وجود دارد و جزو استان‌هایی بودیم که از این طرح و شروع وزنه‌برداری بانوان استقبال کردیم. این رشته هنوز بین بانوان شناخته نشده، اما به‌مرور قطعا ورزشکاران بیشتری جذب این ورزش خواهند شد.
اسلامی تصریح می‌کند: از اوایل سال انجمن وزنه‌برداری فدراسیون جانبازان و معلولین قول راه‌اندازی این رشته برای بانوان را داده بود که خوشبختانه وعده آن‌ها عملی شد. از مدت‌ها قبل ۲ بانوی ایرانی، خانم‌ها مژگان نصیری و حدیث شکوهی در دوره‌های آموزش بین‌المللی داوری و مسئول فنی مسابقات پاراوزنه‌برداری در رقابت‌های غرب آسیا حاضر شدند و یک دوره داوری درجه۳ پاراوزنه‌برداری بانوان، آذرماه با حضور ۱۸ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف در فدراسیون برگزار شد. پس از آن دوره مربیگری درجه۳ ویژه بانوان با حضور ۴۱ شرکت‌کننده از ابتدای دی‌ماه پیگیری شد که نمایندگانی از خراسان رضوی در این دوره حضور داشتند.

حضور در میادین بین‌المللی
آغاز فعالیت پاراوزنه‌برداری بانوان جانباز و معلول، شرایط را برای تشکیل تیم ملی قدرتمند و حضور مؤثر ایران در میادین بین‌المللی ایجاد می‌کند. برای حضور بانوان وزنه‌بردار در مسابقات بین‌المللی، همه‌چیز منتظر تأییدیه لباس آن‌ها ازسوی وزارت ورزش و جوانان و سپس کمیته بین‌المللی پاراالمپیک است. درصورتی‌که IPC لباس بانوان وزنه‌بردار معلول را تأیید کند، در سال جدید شانس زیادی برای حضور در رقابت‌های مهم حتی المپیک دارند. هنوز وضعیت وزنه‌بردارانی که سهمیه ورودی را کسب کردند، مشخص نیست. مسابقات بین‌المللی امارات در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود. ورزشکارانی که بتوانند رکورد‌های ورودی را کسب کنند، می‌توانند پیراهن تیم ملی را به تن کنند و راهی این مسابقات شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->