٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی به دلیل سرما چیست؟ (۲۴ دی ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۵۳۵۴
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
ماجرای تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی به دلیل سرما چیست؟ (۲۴ دی ۱۴۰۱)
پس از انتشار اخباری مبنی بر وضعیت سخت دانشجویان حاضر در خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی و عدم تامین سیستم گرمایشی این خوابگاه‌ها، ظهر امروز از سوی مدیران این دانشگاه به دانشجویان خوابگاهی اعلام شده است که هر چه سریعتر باید خوابگاه‌های خود را تخلیه کنند!

به گزارش شهرآرانیوز، سرمای شدید هوا در مشهد، کاهش دما و در نتیجه یخبندان حالا چند روزی است که طبعات جدی را برای دانشجویان حاضر در خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد به وجود آورده است. مشکلی که باعث شده دانشجویان حاضر در خوابگاه‌ها برای گرم کردن خود مجبور به روشن کردن آتش در اتاق هایشان و یا استفاده از کرسی‌های خود ساخته و یا پتو پیچ کردن خودشان در محیط خوابگاه نمایند.  

این موضوع از روز گذشته با رسانه‌ای شدن آن باعث شد تا واکنش‌های زیادی از سوی افراد مختلف مطرح شود. با این حال تصمیم ستاد بحران استانداری خراسان رضوی مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌های سطح استان  تا پایان هفته باعث گردید تا مسئولین دانشگاه فردوسی برای حل مشکل سرما درخوابگاه‌های دانشجویان دست به ابتکار عجیبی بزنند و با صدور اطلاعیه به دانشجویان از آن‌ها خواسته اند تا محیط خوابگاه را هر چه سریعتر ترک نمایند و تا زمان بازگشایی مجدد دانشگاه به شهر‌های خود بازگردند.  

این در حالی است که این روز‌ها مشهد علاوه بر بحران سرما و یخبندان و البته موضوع مصرف انرژی با بحران در راه ماندان مسافران قطار روبرو می‌باشد و هزاران مسافری که به مشهد آمده بودند و حالا قصد بازگشت به شهرهایشان را دارند، با مسئله اسکان روبرو هستند و این برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشکل بزرگ تری را ایجاد کرده است.

گلایه‌های دانشجویان از تصمیمات عجیب برای ترک خوابگاه!

یکی از دانشجویان حاضر در خوابگاه دانشگاه فردوسی در این باره به شهرآرانیوز می‌گوید: تا امروز ظهر منتظر بودیم تا سیستم گرمایشی خوابگاه‌ها را درست کنند، اما وقتی اعلام شد دانشگاه‌ها تعطیل است بلافاصله به ما اعلام کردند که نمی‌توانید در خوابگاه بمانید و باید به شهر خود بازگردید.

این دختر دانشجو عنوان می‌کند: شرایط بازگشت به شهر‌ها اصلا خوب نیست، اینجا هم برای اسکان در جای دیگری هزینه سنگینی را باید پرداخت نماییم. نمی‌دانیم این چه تصمیمی است که مدیران دانشگاه گرفته اند و امیدواریم حداقل در اماکن آستان قدس رضوی بتوانیم چند روزی را برای اسکان پیدا کنیم.  

دانشجوی دیگری که در رشته عمران درس می‌خواند نیز در این باره به شهرآرانیوز می‌گوید:  دانشگاه، به ما دانشجویان خوابگاهی تا فردا (۲۵ دی ماه) مهلت داده تا اتاق‌های خود را تخلیه نماییم.  با توجه به هزینه گزاف بلیت‌های قطار و هواپیما و طی مسیر‌های طولانی با اتوبوس در شرایط آب و هوایی کنونی، دانشجویانی که از شهر‌های دورتر نسبت به مشهد در دانشگاه فردوسی ساکن هستند نمی‌توانند در طول کمتر از یک هفته سفر داشته باشند. بسیاری از هم خوابگاهی‌های من  برای انجام امتحانات خود ملزم به حضور در دانشگاه هستند چرا که مسیر‌های طولانی مشهد تا شهرهایشان فرصتی برای درس خواندن باقی نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: یخبندان در خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد و وضعیت عجیب دانشجویان خوابگاهی! + عکس

تعداد دانشجویان در خوابگاه باید به حداقل برسد!

در همین حال مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد نیز درباره گلایه‌های دانشجویان به خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: ما به دانشجویان اعلام کردیم که محیط خوابگاه را ترک کنند، اما اجباری برای این موضوع نداشته ایم. هدف از تعطیلی دانشگاه و کاهش حضور دانشجویان، صرفه‌جویی در مصرف گاز است.

سید حسین سید موسوی ادامه داد: ما از دانشجویانی که توانایی سفر به شهر خود را دارند تقاضا کردیم تا به شهر خود سفر کنند و با دانشجویانی که نمی‌توانند از خوابگاه خارج شوند نیز همراهی خواهیم کرد. مقرر شده با دانشجویانی که مشکلی برای جابجایی و سفر به شهر خود دارند مساعدت شود، اما باید تعداد دانشجویانی که در خوابگاه حضور دارند به حداقل برسد.

وی گفت: خوابگاه خاصی برای برای دانشجویان فراهم نشده است. در همان خوابگاه فعلی برای دانشجویان فکری خواهیم کرد و هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت و امیدواریم دانشجویان با مشکل سرما مواجه نشوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->