تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

اجرای ناقص رتبه‌بندی معلمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با ۸۰ امضا کلید زد+ محور‌های استیضاح نوری

  • کد خبر: ۱۴۵۸۳۶
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
  • ۲۴
اجرای ناقص رتبه‌بندی معلمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با ۸۰ امضا کلید زد+ محور‌های استیضاح نوری
نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشریح بخش‌های مهم محور‌های ۱۸گانه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، خواستار اعلام وصول آن از سوی هیئت‌رئیسه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعلی یزدی خواه با بیان اینکه برابر قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح وزرا توسط نمایندگان مجلس یک امر قانونی است در پاسخ به برخی انتقاد‌ها به نمایندگان به دلیل پیگیری استیضاح برخی وزرای دولت، گفت: وقتی نمایندگان بر حسب وظایف نظارتی خود ضعف در دستگاه اجرایی می‌بینند، ابتدا سعی می‌کنند با تذکر، طرح سئوال و در نهایت استیضاح، ضعف دستگاه اجرایی را در جهت احقاق حق مردم پیگیری کنند و نمایندگان ملت با دستگاه اجرایی مسئله شخصی ندارند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به کلید خوردن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: طرح سئوال و استیضاح وزرا فرصت مغتنمی است تا اگر دستگاه اجرایی بی‌جهت تحت فشار قرار دارد، عملکرد خود را در جلسه علنی در محضر مردم و نمایندگان تشریح و حتی ضعف استیضاح‌کنندگان را هم بیان کند. به عنوان کسی که ۴۰ سال در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش فعالیت داشته و از کلاس درس تا بالاترین سطوح مدیریتی آموزش و پرورش خدمت کرده‌ام، در این حوزه شکاف‌های عمیقی بین آنچه که وعده داده شده و آنچه که عمل شده شاهد بودم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح محور‌های ۱۸ گانه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: یکی از محور‌های استیضاح، عقب ماندگی مفرط از برنامه‌‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شده از سوی وزیر در روز رأی اعتماد بود که در بررسی انجام شده، نشان می‌‎دهد، فاصله زیادی بین عملکرد وزارتخانه با برنامه‌‎های ارائه شده وجود دارد. ضمن اینکه در جریان بررسی‌ها متوجه انتصابات بسیار ضعیف در مجموعه آموزش و پرورش در کنارعقب ماندگی‌های مفرط در حوزه‌های مختلف شدیم.

یزدی خواه، یکی دیگر از محور‌های طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را نداشتن برنامه و اقدامات مشخص برای پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: دیگر محور استیضاح، فراموش کردن اقشاری از درون خانواده آموزش و پرورش در رسیدگی‌های معیشتی است. عدم اهتمام جدی به موضوعات بهداشتی مدارس به طوری‌که امروز هزاران مدرسه ما در سطح کشور فاقد خدمتگزار یا سرایدار هستند و مدیران، معلمان و دبیران از این موضوع رنج می‌برند، یکی دیگر از محور‌های استیضاح است.

این نماینده مردم در مجلس، اجرای دیرهنگام و ناقص قانون رتبه‌بندی معلمان و فراموش کردن برخی اقشار مثل کادر اداری مدارس را یکی دیگر از محور‌های استیضاح برشمرد و ادامه داد: مواردی همچون مدیریت در صندوق ذخیره فرهنگیان و مطالبه آموزش و پرورش و مطالبه حقوق قانونی آموزش و پرورش از سایر نهاد‌ها از جمله محور‌های دیگر استیضاح است؛ بنابراین اینکه عنوان شود نمایندگان برای طرح استیضاح حب و بغض شخصی دارند، نهایت بی‌انصافی و کم لطفی و بیان غیرکارشناسی برخی افراد است.

وی یادآور شد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مردادماه بارگذاری شده و به دلیل بازگشایی مدارس و شرایط کشور به وزیر فرصت داده شد، ولی عملکرد قابل قبولی را شاهد نبودیم و به همین دلیل از هیأت رئیسه مجلس درخواست داریم طرح استیضاح را هرچه سریع‌‎تر اعلام وصول کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴ گروه در مجلس استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به طور جداگانه پیگیری می‌کنند که مجموعا استیضاح وزیر ۸۰ امضا دارد، گفت: هفته گذشته مجدداً طی نامه‌ای از هیأت رئیسه درخواست «اعلام وصول» استیضاح را داشتم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مالک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
6
اینها همش سیاه بازی ووقت کشی دراجرای رتبه بندی است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
5
خود شما مجلسی ها مقصر هستید . وقتی در رزومه کاریش دیدید که 5 سفر پیاده روی به کربلا را داشته و یک بار هم به کوه دماوند رفته . چرا به او رای دادید .
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
4
انشا الله قبل استیضاح به درک واصل بشه
a
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
7
سلام این وزیربه در بزرگترین وفرهیخته ترین وزارتخانه کشورنمیخوره. همش وعده پوشالی وسرخرمن میده. اززمان تصویب وابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان ادارات دیگرچندباربصورت چراغ خاموش افزایش حقوق داشتن امامعلماهنوزهیچ افزایشی ندیدند اجرای ناقص رتبه بندی مشکلی ب مشکلات قبلی اضافه کرده است. انشاالله درمورداستیضاح وتعیین وزیرجدیدمجلس انقلابی کوشش انقلابی انجام دهد
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
8
خیلی زودترازاینهابایدآقای نوری استیضاح میشدندکسی ک رتبه بندی رابیش ازیک سال طول داده وباعث نارضایتی شدیدفرهنگیان شده است .اگرایشون استیضاح بشن همه فرهنگیان خوشحال میشوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
4
سلام کی آن شا الله ؟؟؟واقعا تخصص واجب هر کاری است که متاسفانه شاهد مسئولین بی تخصص هستیم که برای پشت میزهای مدیریتی به هر دری می نوازند چرا ؟ وقتش هست حقوق مدیران از کارکنانشان کمتر شود تا هر کس فقط در جهت تعهد و علاقمندی خودش برای ایجاد رشد و پیشرفت کشور کار کند.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
3
افرادی متخصص خردمند و دانا سر امورات کشور حاضر شوند و با قرار دادن قوانین قابل اجرا و سخت انتظار بهبود داشته باشیم و الا اینکه وزیری استیضاح شود دیگری بیاید جز بازیچه و حماقت و وقت گذرانی بیهوده نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
سلام درحالی که آموزش وپرورش معلم کم داردادارات آموزش وپرورش دارای تراکم نیروی مازاد بدون فایده است واز طرف دیگر با وجود کلاس های خالی
طلبهایی استخدام شده اند که در مدارس دفتر نشین هستند
امیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
من بعنوان یک فرهنگی باتجربه جز سرگردانی وکارهای بی تاثیر نمایشی چیزی از وزیر تدیدم بارها برای اجرای رتبه بندی زمان اعلام کرد ولی هنوز اجرا نکرد با تورم ایجاد شده هیچ تاثیری در زندگی ما نخواهد داشت
هدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
گماشتن افرادی خارج از تخصص آموزش و پرورش آفت این وزارت خانه مهم شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
1
دروغگوترین ونا کار آمدترین وزیر در تاریخ آموزش وپرورش
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
استیضاح منطقی عدم تخصص ویژه و داشتن مدارک عالیه در خصوص رشته های آموزشی بالاخص چن گرایش بودن در رشته انسانی و تجربی و ریاضی و فنی و عدم تعصبات
د
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
باسلام باتشکر از نماینده تهران درموارد خواسته شده از وزیر آموزش وپرورش لطفا پرداخت پاداش پایان خدمت ۴۰۱ راهم به ایشان یادآور شوید که هرچه سریعتر پرداخت گردد زیرا این پاداش همان سنوات ۳۰ ساله ایست که ازحقوق معلم به تدریج ماهانه کسر گردیده وهیچ ضرورتی ندارد که پس از بازنشستگی یک سال یا بیشتر منتظر دریافت آن باشند وهر چه سریعتر باید پرداخت گردد؟!
خطیب
Japan
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
0
این وزیر بی لیاقت جزو وزرای است که توان مدیریت یک مدرسه را هم ندارد تا چه رسد به کشور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
0
تو رو خدا هر چه سریعتر استیضاحش کنین و معلمین رو از شر این وزیر بسیاربسیار ضعیف و حتی بسیار افتضاح نجات بدین. واقعا شرم بر دولتی که چنین فردی وزیر آموزش و پرورشش باشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
0
بدترین وزیر تاریخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
ناکارآمدتر و دروغگوتر از این وزیر راندیدم مگرقرار نبود رتبه بندی.از 31 شهریور 1400 اجرا شود پس چراما بازنشستگان1400 بعد از سالها چشم انتظاری رتبه بندی نمی‌شویم و به ما وعده سرخرمن میدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
سلام اگر این الدنگ را بندازین بیرون یک عمر معلمان وباز نشستگان شما را دعا میکنند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
ایشون همان کسی است با رای شما به اصطلاح نماینده وزیر شده الکی حرف نزنید
بنده 27سال سابقه دارم سال1374 معلمم می گفت از اول استخدام می گفتند امسال و....سال آینده و...وضعیت خوب میشه اون سال آخرش بود می گفت سی سال وعده وعید شنیدم اما هیچی نشدالان 27سال از سابقه من گذشته هیچی نشده و نمی شود
مم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
گم شید همتون مثل هم هستید عوضی ها خدا از سرتون نگذره
مم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
1
گم شید همتون مثل هم هستید عوضی ها خدا از سرتون نگذره
اس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
1
ما هیچ ایرادی به وزیر نداریم ایراد از نمایندگانی است که این شخص را که دروغگو ترین فرد ایران است را گذاشتن وزیر اموزش وپرورش تا اموزش دهد دروغگویی را وپرورش دهد نمایندگان کم بضاعت را نماینده ای که استیضاح مضا میکند وفردایش امضا را پس میگیرد واقعا چه اتفاقی در پشت پرده میافتد نظر من این است که جیبش را وزیر پرمیکند واو امضایش را پس میگیرد ومیگوید گور پدر رتبه ورتبه بندی ومعلم تا وضع اینگونه است افرادی مانند نوری رشد یافته وفرهنگ مملکت را به گند میکشد ۲هزار دروغ در عرض یک سال وزارت
به به به این وزیر والبته به نمایندگانی که ایشان را عصایی برای رزق خود قرار دادندبه به
حمیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
0
احسنت حق ما را بگیرید استیضاح کنید این ادم بی سواد رو. برش دارید از وزارت. نوری دروغگو پسر دروغگو
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
تقصیر وزیر نیست مقصر نمایندگان عزیز هستند که بدون داشتن رزومه به درد بخور ایشان را وزیر کردند صعود به قله هم شد رزومه اخیرا گفتند در شاخص آلودگی هوا اگر 200 هم باشه کشورها مدارس را تعطیل نمیکنند شما در اینترنت جستجو کنید ببینید اصلا آلودگی با این شاخص چند بار در کدام کشور اتفاق افتاده بابا وزیر فرهنگ یک کشور باید عالم الدهر باشه نه بیسواد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->