به گزارش شهرآرانیوز، شهریار آل شیخ در نشست هم اندیشی مدیران عامل نمایشگاههای کشور با بیان این مطلب افزود:با توجه به شرایط تحریم کشور با رونق بخشیدن به صنعت نمایشگاهی به اقتصاد شهر کمک کرد.
وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت نمایشگاهها توانسته ایم به پیشرفت صنعت نمایشگاهی کمک کنیم.
آل شیخ در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه نمایشگاه بین المللی مشهد توانسته در زمینههای علمی پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشد و با برگزاری این نمایشگاهها اطلاعات خود را در اختیار سایر استانها بگذارد.
وی افزود: توجه به رویکردهای اقتصادی و طبق استانداری سازی برنامههای نمایشگاهی میتوان به شاخصهای روز دنیا دست یافت.
صنعت نمایشگاهی مولد ارزش افزوده
در این نشست مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد نیز تاکید کرد؛ صنعت نمایشگاهی ایران میتواند ارزش افزوده درسطح جهانی ایجاد کند.
صیفی ادامه داد: کسانی که در صنعت نمایشگاهی فعالیت میکنند ابزار مهمی برای توسعه صادرات به حساب میآیند، باید به توانمندی سازی و سامان دهی قوانین این صنعت توجه بیشتری شود.
وی افزود:گرچه با صنعت نمایشگاهی کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی داریم، اما آمارها نشان میدهد که صنعت نمایشگاهی کشورمان در مسیر رشد و توسعه قرار دارند، با این همه باز هم مواردی وجود دارند.
صیفی خاطرنشان کرد: عدم شناخت مدیریت معاصر رویداد یکی از همین موارد است، بسیاری از فعالان صنعت نمایشگاهی کشور شاید از دانش معمولی در این زمینه برخوردار باشند.
وی گفت: ترویج صنعت دانش نمایشگاهی به همه دست اندرکاران کمک میکند که ضمن آشنایی با زمینههای مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و محیط داد و ستد صنعت نمایشگاهی بتوانند ارتباطات بهتری با مخاطبان این حوزه برقرار کنند.
وی افزود:ارائه آموزشهای علمی در زمینه برگزاری نمایشگاه یک ضرورت محسوب محسوب میشود.
صیفی ادامه داد:در واقع موفقیت صنعت نمایشگاهی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، اما دوعامل بازدیدکنندگان و غرفه داران و ضرورت برند سازی در صنعت نمایشگاه کشور نیز در این میان اهمیت دارد.
وی تاکید کرد: صنعت نمایشگاهی ایران توانسته با استفاده از تحقیقات بازار و ایجاد یک برند جهانی از نمایشگاههای ایران و توسعه آن ارزش افزوده ایجاد کرد.