آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۴۶۰۹۳
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی در حرم مطهر رضوی
مراسم دانش آموختگی و قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم دانش آموختگی و قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشور‌های هند، پاکستان، سوریه، لبنان و نیجریه به میزبانی مدیریت امور زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: اگر علمی بیاموزیم که موجب روشنگری شود و دیگران را از ظلمت نجات دهد و یا علمی بیاموزیم که در محضر مردم ما را متواضع‌تر کند بدون شک پاداش آن بهشت برین است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری در ادامه با بیان اینکه هر چه کسب علم و دانش ما بیشتر شود پی بردن به نادانسته‌هایمان نسبت به این جهان بیشتر و بیشتر می‌شود، گفت: پایان دانشی که در محضر علما ما را متواضع‌تر کند و مردم از او منتفع شوند، بهشت است. ما در محضر عالم آل محمد (ع) ضمن آرزوی سعادت و سلامت از خداوند متعال خواستاریم در پناه و سایه الطاف امام رئوف به شما دانش‌آموختگان قلب‌هایی عطا کند که خدمت‌گذار بشریت و یاری‌رسان نیازمندان باشد.

حرم امام رضا (ع) مرکز علم و معرفت است

دکتر محمدعلی خلیل‌زاده، مشاور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) محل رفت و آمد فرشتگان و مرکز علم و معرفت است.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) در مقام علمی دارای بالاترین مقام‌ها هستند، ابراز کرد: امام رضا (ع) در بین ما ایرانی‌ها القاب متعدد و پر رنگی دارند، اما از معروف‌ترین آن‌ها لقب عالم آل محمد (ع) و امام رئوف است.

خلیل‌زاده ادامه داد: در قرآن کریم به علم و دانش اندوزی توجه ویژه‌ای شده است، در آیه سوره رعد آیه ۴۳ آمده است: کافران بر تو اعتراض کنند که تو رسول خدا نیستی، پس بگو: تنها گواه بین من و شما، خدا و عالمان حقیقی به کتاب کافی خواهد بود.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه علم و فرهنگ و پزشکی اشاره کرد و افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی با دارا بودن چندین میلیون کتاب، نسخ خطی، قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار (ع) و ... از باسابقه‌ترین و بی‌نظیرترین کتابخانه‌های جهان به شمار می‌رود که خدمات بی نظیری به جامعه علم و دانش عرضه می‌کند.

خلیل‌زاده، خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی که از نقاط مختلف جهان برای تشخیص و درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، دارالشفا، داروسازی ثامن، سامان دارو و... نیز از دیگر مراکزی هستند که در حوزه سلامت و درمان مشغول فعالیت هستند. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->