قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد کامیون‌داران خراسان رضوی: اجازه نخواهیم داد از ناحیه حمل و نقل جاده‌ای به ایران آسیبی برسد میوه امروز در تره بار مشهد چقدر قیمت دارد؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) توقف ۵ ساعته پرواز‌های فرودگاه مهرآباد در چهاردهم خرداد اطلاعیه بانک مرکزی درباره وضعیت بانک آینده قیمت‌ها در بازار طلا و سکه همچنان نزولی است (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) واگذاری ۵۹ هزار زمین به خانوار‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر نان آزادپز مشهد در تنور گرانی، مسئولان در صف تأیید و تکذیب جدایی اشتغال از تولید در خراسان رضوی| بررسی روند تغییر سهم اشتغال در گروه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت استان از سال ۹۶ تغییر نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۳ رشد روزانه ۵ درصدی سفر باری از مبادی شهر‌های استان خراسان رضوی (۹ خرداد ۱۴۰۴) معاون وزیر راه از اصلاح جدول سوخت کامیون‌داران خبر داد + جزئیات پیگیری برای افزایش نرخ حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر چه مقدار بیت‌کوین برای استخراج باقی مانده است؟ حجم مبادلات تجاری ایران و عمان چقدر است؟ نرخ بهره بین‌بانکی افزایش یافت (۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۸ خرداد ۱۴۰۴) | بازار ترمز برید؟ بانک مرکزی: وام سامانه حمایت، کلاهبرداری است یک اقتصاددان: اقتصاد ایران حداقل باید به اندازه ترکیه یا عربستان باشد افت قیمت تلفن‌های همراه (۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول طلای جهانی ریخت (۸ خرداد ۱۴۰۴) محکومیت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی قاچاقچیان سیگار خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ ریزش قیمت دلار و طلا با انتشار اخباری جدید از مذاکرات (۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول قیمت نان آزادپز در مشهد مشخص شد | نان دولتی همچنان با قیمت سابق به فروش می‌رسد بررسی فایل‌های اجاره با رهن ۴۰۰ میلیون تومان در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت طلا در مشهد در شیب نزولی (۸ خرداد ۱۴۰۴) ماجرای پیامک افزایش آورده تا ۵۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان نهضت ملی مسکن چه بود؟ چرا قیمت میوه در اوج عرضه، اینقدر گران است؟ | مقصر کیست؟ واریزی غیرمنتظره برای ۴۹ میلیون ایرانی + جزئیات
سرخط خبرها

قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد

  • کد خبر: ۱۴۶۳۶
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: برای اولین بار قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو توسط تولید کننده داخلی در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان امضا شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ فرنوش نوبخت روز دوشنبه در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در برج میلاد با اشاره به اینکه، این قرارداد بر اساس اهداف عالی شهرداری تهران بوده و با توجه به توان داخلی مهمترین راه برون رفت از تحریم‌ها است گفت: با انعقاد این قرارداد و تولید ریل در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، از خروج ارز از کشور جلوگیری و خودکفایی ارزی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کند و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

نوبخت با بیان اینکه مطابق این قرارداد مقرر شد ۸۰۰ تن ریل تامین شود که این ریل‌ها در تمامی خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: ۵۰۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون شهری است و ۳۰۰ تن برای ریل‌های برون شهری قابل استفاده است.

وی افزود: پس از مصرف ریل‌های تولید داخل در متروی تهران دیگر مترو‌های کلان شهر‌ها نیز در صورت نیاز به ریل می‌توانند از داخل کشور تامین کنند و همین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهر ه برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر، ریل مورد نیاز متروی تهران را مطابق استاندارد‌های بین المللی تولید کند، ما نیز به عنوان اولین بهره بردار مترو در ایران متعهد به خرید این محصول هستیم چرا که با توجه به ساخت و توسعه مترو در کشور بازار خوبی برای این محصول در داخل کشور وجود دارد ضمن اینکه این شرکت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می‌سازد.

به گفته وی، امضای این قرداد در راستای برنامه‌های شهرداری تهران در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی (مترو) درون شهری و حومه و استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی انجام شد.

تهران در حال حاضر دارای ۷ خط فعال مترو به طول ۲۴۶ کیلومتر با ۱۲۷ ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به ۱۱ خط افزایش خواهد یافت.

شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و ۲۳۰ واگن، برابر ۱۵۷ قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

اولین خط مترو تهران یعنی خط ۵ در سال ۱۳۷۷ میان تهران و کرج راه اندازی شد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->