طلای جهانی در مسیر کاهش قیمت (۶ تیر ۱۴۰۴) ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت قیمت سیب‌زمینی نصف شد (۵ تیر ۱۴۰۴) جابه‌جایی بیش از ۴.۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۱۲ روز جنگ وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق خسارت‌دیده در جنگ در اولویت وزارت راه است قرائت کنتور مشترکان آب و فاضلاب از هفتم تیر به روال عادی بازمی‌گردد قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت (۵ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) | ملزومات سالاد چه قیمتی دارند؟
سرخط خبرها

قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد

  • کد خبر: ۱۴۶۳۶
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: برای اولین بار قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو توسط تولید کننده داخلی در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان امضا شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ فرنوش نوبخت روز دوشنبه در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در برج میلاد با اشاره به اینکه، این قرارداد بر اساس اهداف عالی شهرداری تهران بوده و با توجه به توان داخلی مهمترین راه برون رفت از تحریم‌ها است گفت: با انعقاد این قرارداد و تولید ریل در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، از خروج ارز از کشور جلوگیری و خودکفایی ارزی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کند و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

نوبخت با بیان اینکه مطابق این قرارداد مقرر شد ۸۰۰ تن ریل تامین شود که این ریل‌ها در تمامی خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: ۵۰۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون شهری است و ۳۰۰ تن برای ریل‌های برون شهری قابل استفاده است.

وی افزود: پس از مصرف ریل‌های تولید داخل در متروی تهران دیگر مترو‌های کلان شهر‌ها نیز در صورت نیاز به ریل می‌توانند از داخل کشور تامین کنند و همین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهر ه برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر، ریل مورد نیاز متروی تهران را مطابق استاندارد‌های بین المللی تولید کند، ما نیز به عنوان اولین بهره بردار مترو در ایران متعهد به خرید این محصول هستیم چرا که با توجه به ساخت و توسعه مترو در کشور بازار خوبی برای این محصول در داخل کشور وجود دارد ضمن اینکه این شرکت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می‌سازد.

به گفته وی، امضای این قرداد در راستای برنامه‌های شهرداری تهران در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی (مترو) درون شهری و حومه و استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی انجام شد.

تهران در حال حاضر دارای ۷ خط فعال مترو به طول ۲۴۶ کیلومتر با ۱۲۷ ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به ۱۱ خط افزایش خواهد یافت.

شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و ۲۳۰ واگن، برابر ۱۵۷ قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

اولین خط مترو تهران یعنی خط ۵ در سال ۱۳۷۷ میان تهران و کرج راه اندازی شد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->