جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

  • کد خبر: ۱۴۶۴۹۶
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حضور چشمگیر هنرمندان باورمند به ذات تئاتر در این جشنواره از کشورهای مختلف مغتنم است.

پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به شرح زیر آمده است: 

«راز زنده ماندن و پویایی هنر تئاتر در بازنمایی «زندگی» است.در دایره نگاه اسلام ناب محمدی(ص)، هنر عبارت است از تکمیل و تکامل و تعالی هرآنچه قابلیت تجلی دارد و نزدیک ساختن انسان‌ها به تقوا و خداوند متعال. خدایی که «زیبا» است و «زیبایی» را دوست دارد. هنر در این گیتی، دنیا را صاف و روشن می‌کند و «جان» را یاری می‌دهد تا از کثرت و آشفتگی‌ها قطع علاقه کند و به سوی وحدت نامتناهی روی آورد. 

تئاتر مجموعه‌ بی‌کرانه تصویرها در توازی با حرکت پایدار ماده، در جهان همواره دستخوش تغییر و تحول است، چون هستی ایستا و ثابت نیست. ماهیت هستی تئاتر همواره پویاست. جهان تئاتر دنیای تصاویر منجمد و فن و تکنیک منفعل و معامله‌گری و خودنمایی نیست، بلکه دنیای تصاویر و تفکر و پرسشگری در حال صیرورت و «شدن» است. این «شدن»، سوار بر موج‌های کاذب اهریمن‌ساخته، برای بهتر دیده شدن نیست، بلکه «قربانی» شدن در مسلخ عشق است. فنا شدن در فضای اهورایی است. خودکاوی و خودیابی و خداجویی است.

جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، مانند ذات همیشگی تئاتر، فرصتی طلایی برای تعامل با جهان است. گیتی تئاتر بر بنیان «دیالوگ» و «اندیشه» بنا نهاده شده است. 

حضور چشمگیر هنرمندان باورمند به ذات تئاتر در این جشنواره از کشورهای مختلف مغتنم است. به سهم خود از خانواده بزرگ تئاتر که در این شرایط گرد نور خداوندی جمع شده‌اند و صحنه سیمین تئاتر را رونق بخشیدند قدردانی می‌کنم و ایمان دارم که این «حضور» در حافظه تاریخ، ماندگار خواهد شد و اجر همه دست ‌اندرکاران این رویداد بزرگ با حضرت احدیت است که کریم و رحیم و بخشنده و بخشایشگر مهربان و دوست‌دار زیبایی است. پایدار بمانید تا همیشه.»

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۵ دی ما تا ۱۱ بهمن به دبیری کوروش زارعی در تهران درحال برگزاری است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->