ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است
سرخط خبرها

۲۰ درصد از معتکفین امسال نوجوانان ۱۴ تا ۲۰سال هستند

  • کد خبر: ۱۴۶۵۲۲
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
۲۰ درصد از معتکفین امسال نوجوانان ۱۴ تا ۲۰سال هستند
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ۲۰ درصد افرادی که به اعتکاف دعوت شدند جوانان بین ۱۴ تا ۲۰ سال هستند

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد در خصوص برگزاری اعتکاف در حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: در این دوره از اعتکاف حدود ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند. ظرفیت اعتکاف در حرم امام رضا(ع) ۲۰۰۰ نفر است و بیش از این تعداد، امکان حضور معتکفین وجود ندارد.

وی افزود: ۲۰ درصد افرادی که به اعتکاف دعوت شدند جوانان بین ۱۴ تا ۲۰ سال هستند. حدود ۱۹۰ پسر و ۲۰۰ دختر در این بازه سنی در حرم مطهر رضوی معتکف خواهند شد. نیمی از شرکت‌کنندگان را بانوان و نیم دیگر را آقایان تشکیل داده‌اند.

شریعتی‌نژاد در خصوص محل برگزاری اعتکاف بیان کرد: شبستان‌های تبریزی و سبزواری مسجد گوهرشاد ویژه بانوان و شبستان‌های نهاوندی و میلانی ویژه آقایان است. مسجد صدیقی‎ها و ملاهاشم نیز به معتکفین اختصاص یافته است که با توجه به تعداد افراد و شرایط به بانوان یا آقایان اختصاص خواهد یافت.

وی عنوان کرد: عوامل اجرایی و خدام دخیل در اجرای این طرح حدود ۱۵۰ نفر هستند که در شیفت‌های مختلفی به معتکفین خدمت می‌کنند. حدود ۷۰ نفر عوامل اجرایی، تبلیغی و فرهنگی شامل اساتید حلقه معرفت، اساتید پاسخگویی به سوالات دینی و مسئولان برگزاری مراسم مذهبی و حدود ۷۰ نفر مسئول فرآیندهای اجرایی مانند انتظامات مراسم و پذیرایی از معتکفین هستند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در مدت اعتکاف، معتکفین در وعده‌های سحری و افطار مهمان آستان قدس رضوی هستند. برنامه‌های فرهنگی مختلفی از جمله مناجات‌های نیمه شب و سخنرانی‌های بعد و قبل از نماز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مراسم‌ مذهبی به مناسبت شب میلاد امیرالمؤنین(ع)، شب آغاز اعتکاف، شب رحلت حضرت زینب(س) و شب پایانی اعتکاف نیز برگزار خواهد شد.

شریعتی‌نژاد تصریح کرد: در روز پانزدهم ماه رجب بعد از نماز ظهر و عصر اعمال ام‌داوود توسط مهدی سروری مداح اهل بیت‌(ع) در حرم امام رضا(ع) انجام می‌شود. امسال همچنین شرایطی فراهم شده است تا این برنامه که ویژه معتکفین و بخش پایانی مراسم اعتکاف است، در تمام صحن‌های حرم پخش شود.

وی در خصوص تفاوت این دوره از اعتکاف با دوره‌های پیشین بیان کرد: تفاوتی که در این دوره ایجاد شده افزایش تعداد حلقه‌های معرفت و کاهش جمعیت آن‌ها است. به این ترتیب معتکفین می‌توانند بیشترین بهره را از مراسم اعتکاف ببرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->