شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

بانوی اول ایران کیست؛ همسر رئیس‌جمهور یا همسر رهبر انقلاب؟+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۶۹۳۶
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
  • ۱
بانوی اول ایران کیست؛ همسر رئیس‌جمهور یا همسر رهبر انقلاب؟+ فیلم
وزیر امور خارجه کشورمان درباره یکی از حواشی پیرامون کنگره زنان تاثیر‌گذار مبنی بر بانوی اول ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، کنگره بین المللی بانوان تاثیرگذار با حضور ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار از کشور‌های چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، ارمنستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، سوریه، لبنان و روسیه عمدتا در مقامات سطح بالا در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

 نخستین کنگره بین‌المللی «بانوان تاثیرگذار» در هتل پارسیان آزادی تهران با حضور نمایندگان زن بیش از ۹۰ کشور و همچنین سخنرانی انسیه خزعلی معاونت زنان ریاست‌جمهوری و جمیله سادات علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این کنگره بین المللی همچنین ۷۰ نفر از مقامات زن کشور‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمدند تا بدون روتوش رسانه‌ای و افکت‌های غربی صدای زنان ایرانی را بشنوند و از وضعیت زنان در کشور‌های خود بگویند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با شبکه خبر درباره یکی از حاشیه‌های این نشست بین‌المللی گفت: همسر رئیس جمهور بار‌ها تاکید کردند که مهمانان از عنوان «بانوی اول» برای ایشان استفاده نکنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح مطلب فوق اظهار داشت: یکی از حواشی پیرامون کنگره زنان تاثیر گذار مبتکر و محور این کنگره یعنی همسر رئیس‌جمهور بود. طبق عرف در این اجلاس‌ها از همسر رئیس‌جمهور به‌عنوان بانوی اول نامبرده می‌شود درحالی که ایشان از همان ابتدا هم در اجلاس، هم در دیدارهای دوجانبه و هر جلسه‌ای یادآوری و تاکید می‌کردند که من یک معلم در دانشگاه بیش نیستم. در کشور ما بانوی اول کسی است که دهه‌ها در کنار مقام معظم رهبری در شرایط سخت دوران تبعید، شکنجه و زندان صبورانه همه این مراحل را طی کردند و ایشان الگوی ما هستند و شایستگی این عنوان را ایشان دارند. از سوئی ساختار سیاسی ما نیز براساس قانون اساسی مبین این مسئله است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: حتی در نشست اصلی هد برای نشست وجود نداشت. بنده شخصاً به خانم آقای رئیس‌جمهور تماس گرفتم و گفتم که باید نشست اصلی دارای هد بوده و شما به‌عنوان رئیس جلسه در مرکز هد قرار داشته باشید و در طرفین همسران روسای کشور‌ها حضور پیدا کنند، اما با توجه به اینکه ایشان از حاشیه‌ها دوری می‌کنند، گفتند که می‌خواهم طراحی به‌گونه‌ای باشد که پایین نشسته و نمی‌خواهم بدین شکل مطرح و دیده شوم. 

در ادامه حتما بخوانید: 

جمیله علم‌الهدی کیست؟+ بیوگرافی

تصویر جمیله علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور در کنار همسران روسای چهار دولت خارجی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باقر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
0
لطفا قضیه پدر اول، مادر اول، دختر اول و پسر اول و نوه دختری اول و نوه پسری اول و... اول رو هم در کشور مشخص کنید. هر چند آقا زاده ها همه اول هستند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->