سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

حق بیمه موتورسیکلت ۱۴۰۱ را چگونه آنلاین استعلام بگیریم؟

  • کد خبر: ۱۴۷۰۹۵
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
حق بیمه موتورسیکلت ۱۴۰۱ را چگونه آنلاین استعلام بگیریم؟
تمام شرکت‌های بیمه که در صنعت بیمه در حال فروش بیمه شخص ثالث خودرو هستند، بیمه موتور هم صادر می‌کنند.

گزارش آگهی

وسایل نقلیه زمینی مانند: خودرو و موتور سیکلت به یک وسیله جدایی ناپذیر در زندگی‌ها تبدیل شده‌اند که با تغییر سبک زندگی‌ها نمی‌توان نقش مهم آن‌ها را نادیده گرفت. البته که برخی از موتورسوار‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی را نادیده می‌گیرند و همین موضوع باعث بروز حوادث می‌شود. بنابراین با بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه نامه موتور می‌توانید در صورت بروز مشکلات احتمالی و هزینه‌های تصادف به جبران خسارت پرداخت. در ادامه متن توضیحاتی درباره اهمیت خرید این بیمه نامه موتورسیکلت ارائه خواهیم کرد تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه موتور چیست؟

بیمه موتور یکی از بیمه نامه‌های اجباری است و تمام دارندگان موتور سیکلت باید این بیمه نامه را تهیه کرده باشند. بنابراین در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی تشخیص دهد موتورسیکلتی فاقد بیمه نامه موتور است، دستور توقیف داده و موتور سیکلت را به پارکینگ منتقل می‌کند. دقت کنید که آمار نشان می‌دهد بیش از 90 درصد موتور‌های سطح شهر فاقد بیمه نامه موتور هستند و همین موضوع باعث می‌شود که حادثه‌های ایجاد شده ناشی از تصادف‌های رانندگی، بر عهده راکب مقصر باشد. علاوه بر این اگر موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شود، علاوه بر پرداخت جریمه برای دیرکرد تمدید بیمه نامه، باید جبران هزینه‌های پارکینگ هم پرداخت شود.

به طور کلی در بیمه نامه موتور خسارت‌های جانی و مالی که برای راننده مقصر ایجاد شود تا سقف تعهدات جبران خسارت خواهد شد.

پوشش‌های بیمه موتور

بیمه موتور به جبران خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد و خرید این بیمه نامه می‌تواند خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌ها را تا سقف تعهدات جبران خسارت کنند. با تهیه بیمه نامه موتور، خطرات مختلفی تحت پوشش خواهند بود که عبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • هزینه‌های پزشکی و درمان
  • هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن

در حقیقت خسارت‌ها و هزینه‌های مالی و جانی که برای اشخاص ثالث در اثر تصادف با شخص ثالث وارد می‌شوند، تحت پوشش بیمه نامه بوده و جبران خسارت خواهد شد.

همچنین خسارت‌های وارد شده به راکب مقصر هم در پوشش جانی جبران خسارت می‌شوند و این خسارت‌ها مانند: غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی و درمان آن جبران خواهند شد.

دقت کنید که بیمه موتور هیچ تعهدی در برابر خسارت‌های مالی وارد شده به راکب مقصر ندارد و تنها خسارت‌های بدنی و جانی وارد شده به بیمه‌گزار جبران خواهد کرد.

سقف پوشش‌های مالی و جانی بیمه موتور سیکلت

مبلغ دیه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گزار در قیمت و تعهدات شرکت بیمه است که در ابتدای سال و توسط قوه قضاییه مشخص می‌شود و بیمه مرکزی این مبلغ را به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌کند تا با توجه به آن، سقف تعهدات مشخص شود. این مبالغ در سال 1401 به شرح زیر اعلام شده است:

  • تعهد مالی: حداقل به میزان 20 میلیون تومان و سقف 400 میلیون تومان
  • تعهد جانی فوت و نقص عضو کامل هر نفر: 800 میلیون تومان در ماه‌های حرام و 600 میلیون تومان در ماه‌های عادی
  • بیمه حوادث راننده (سرنشین): 600 میلیون تومان مطابق با مبلغ دیه در ماه‌های عادی

حق بیمه موتورسیکلت ۱۴۰۱ را چگونه آنلاین استعلام بگیریم؟

داشتن بیمه موتور برای همه الزامی است

عوامل تاثیرگزار بر استعلام قیمت بیمه موتور

علاوه بر مبلغ دیه که جزو عوامل مهم و تاثیر گزار در سقف تعهدات بیمه نامه موتور است، عوامل دیگر هم هنگام خرید بیمه موتور در قیمت نهایی تاثیر خواهند گذاشت که به شرح زیر هستند:

  • نوع موتور سیکلت: تعداد چرخ‌های و نوع موتور از مهم‌ترین عوامل است که سه چرخ، دو چرخ و برقی بودن موتور سیکلت به طور مستقیم بر روی قیمت بیمه موتور تاثیر دارد.
  • سال تولید موتور: با توجه به سال تولید موتور، قیمت بیمه نامه تغییر خواهد کرد در حقیقت هرچه مدل موتورسیکلت جدید تر باشد میزان ریسک آن کمتر بوده و قیمت بیمه نامه کاهش پیدا می‌کند.
  • تعداد سیلندر: با توجه به تعداد سیلندر‌های موتور سیکلت اگر موتور سه سیلندر یا بیشتر خریداری کرده باشید، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنید.
  • نوع و ساختار موتور: این مورد به برقی یا دنده‌ای بودن موتور سیکلت اشاره دارد.
  • تخفیف عدم خسارت: موتور سیکلت به دلیل عدم استفاده از بیمه نامه خود می‌تواند شامل تخفیف و پرداخت حق بیمه کمتر باشد.
  • جریمه دیرکرد موتور سیکلت: در صورت عدم تمدید بیمه ثالث موتور، جریمه دیرکرد روزانه به بیمه نامه تعلق می‌گیرد که این موضوع بر روی قیمت اصلی حق بیمه تاثیر دارد.
  • نرخ پوشش مالی انتخابی: بیمه‌گزار هر چه پوشش مالی بیشتری را انتخاب کرده باشد، بالاتر رفتن نرخ حق بیمه موتور را به همراه خواهد داشت.

قیمت بیمه موتور سیکلت 1401

 همانطور که اشاره شد، نرخ بیمه نامه در سال 1401 نسبت به سال قبل افزایش داشته و با توجه به همین موضوع افزایش قیمت بیمه نامه را شاهد خواهیم بود. مبلغ حق بیمه پایه برای موتور سیکلت در سال 1401 عبارتند از:

  • گازی: 582000 تومان
  • دنده‌ای یک سیلندر: 711000 تومان
  • دنده‌ای دو سیلندر به بالا: 781000 تومان
  • دنده‌ای سه چرخ و سایدکار: 840000 تومان

دریافت خسارت بیمه موتور سیکلت

قرارداد بیمه موتور یکسری توافق‌ها و قوانینی دارد که دو طرف بیمه‌گزار و بیمه‌گر باید به آن پایبند باشند. همچنین در قرارداد این بیمه نامه برای دریافت خسارت‌های رخ داده در حادثه رانندگی نیاز است که تشکیل پرونده داده و مدارک مورد نیاز را به بیمه‌گر تحویل داد.

حق بیمه موتورسیکلت ۱۴۰۱ را چگونه آنلاین استعلام بگیریم؟

بیمه موتور خسارات جانی راکب را پوشش می دهد

دقت کنید که بیمه‌گزار تنها 5 روز کاری فرصت دارد تا به یکی از نمایندگی‌های مجاز پرداخت خسارت بیمه‌گر خود مراجعه کرده و اعلام خسارت کند. بعد از تشکیل پرونده و بررسی‌های لازم کارشناس بیمه باید مدارکی را به بیمه‌گر تحویل داد تا خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث جبران شوند. این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه نامه معتبر راننده مقصر و فرد زیان دیده
  • اصل و کپی گواهینامه راننده مقصر و فرد زیان دیده
  • اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر و زیان دیده
  • اصل و تصویر کارت ملی مقصر و زیان دیده
  • اصل فاکتور رسمی‌‌لوازم با تایید کارشناس بیمه

در نهایت با تشکیل پرونده و تحویل مدارک، کارشناس بیمه تایید حواله پرداخت خسارت به فرد زیان دیده را صادر می‌کند.

مدت زمان بیمه‌نامه موتورسیکلت

برخی از شرکت‌ها، بیمه شخص ثالث موتور را به صورت بلندمدت با اعتبار یک ساله یا به‌صورت کوتاه مدت در بازه‌های زمانی مختلف یک ماهه، دو ماهه و... ارائه می‌دهند. در صورتی که بیمه گزار قصد فروش یا انتقال موتور خود را دارد، می‌تواند از این بیمه استفاده کند. قیمت این بیمه‌ کمتر از بیمه موتور بلند مدت (با اعتبار یک ساله) است. در حال حاضر امکان خرید بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت از بیمه دات کام فراهم شده است.

آیا شرکت بیمه می‌تواند قرارداد بیمه موتور را فسخ کند؟

همه ما می‌دانیم که بیمه‌گر در قبال دریافت حق بیمه موظف به جبران خسارت تا سقف تعهدات خود است. اما با توجه به اینکه بیمه نامه یک قرارداد دو طرفه بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر است، یکسری قوانین دارد که در صورت عدم رعایت بیمه‌گزار، منجر به فسخ قرارداد بیمه می‌شود و عبارتند از:

  • عدم پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار
  • بالاتر رفتن ریسک موتور سیکلت و عدم اطلاع آن به شرکت بیمه
  • عدم هماهنگی اطلاعات و اظهارات بیمه‌گزار با شرایط بیمه نامه و پوشش‌های درخواستی

به طور کلی برای خرید بیمه موتور باید به پوشش‌ها و تعداد سیلندر‌ها توجه داشت تا بهترین بیمه نامه را خریداری کرده و در صورت بروز حادثه نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده نداشت. به علاوه به یاد داشته باشید که برای خرید بیمه موتور سیکلت به بیمه‌نامه قبلی و کارت موتور نیاز است. درصورت عدم صدور کارت موتور سیکلت‌تان‌ با استفاده از فاکتور فروش ممهور شده هم می‌توان بیمه ‌موتور را از صفحه‌‌ی مقایسه و استعلام حق بیمه بیمه موتورسیکلت با ارزان ترین قیمت و بیشترین پوشش‌ها از بیمه دات کام (https://bimeh.com/) خریداری کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->